Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

Το πραξικόπημα στη Λευκορωσία (του Δημήτρη Πατέλη*)

Το πραξικόπημα στη Λευκορωσία: Πράξη αποπεράτωσης της αντεπανάστασης στην ΕΣΣΔ και επεισόδιο του εν εξελίξει Γ’ Παγκοσμίου Ιμπεριαλιστικού Πολέμου.
Το εν εξελίξει πραξικόπημα που επιχειρείται στη Λευκορωσία έγινε μείζον θέμα των διεθνών σχέσεων και της παγκόσμιας αντιπαράθεσης, με έντονες ιδεολογικοπολιτικές προεκτάσεις.

Είναι άλλη μια δοκιμασία των αντανακλαστικών, των πραγματικών ταξικών συμφερόντων και προοπτικών, αλλά και των θεωρητικών γνώσεων/ικανοτήτων ενός εκάστου των εμπλεκόμενων υποκειμένων. Η ενδελεχής ανάδειξη του κόμβου των εσωτερικών, περιφερειακών και παγκόσμιων αντιφάσεων που δρομολόγησε ή/και επέτεινε η ήττα όλων των πρώιμων σοσιαλιστικών επαναστάσεων στην Ευρώπη, στο έδαφος των οποίων κλιμακώνεται και αυτή η σύρραξη, ως συνιστώσα/μέτωπο του εν εξελίξει Γ’ Παγκοσμίου Ιμπεριαλιστικού Πολέμου, απαιτεί ειδική πραγμάτευση πέραν των ορίων αυτού του σημειώματος (Βλ. σχετικά: Πατέλη Δ. Δομική κρίση πόλεμος και προοπτικές ανάπτυξης-διεξόδου απ’ τα συστημικά αδιέξοδα για τη χώρα και την ανθρωπότητα , Πατέλη Δ. Η λογική της ιστορίας και τα καθήκοντα της εποχής. Μέρος του Επίμετρου στη 2η έκδοση του βιβλίου: Βαζιούλιν Β.Α. Η Λογική της Ιστορίας. Ζητήματα θεωρίας και μεθοδολογίας.  
& Η Οκτωβριανή επανάσταση και ο πρώιμος σοσιαλισμός στη Λογική της Ιστορίας. Ζητήματα επαναστατικής θεωρίας, μεθοδολογίας και πρακτικής. Των Β.Α. Βαζιούλιν, Μ. Δαφέρμου, Γ. Κακαρίνου, Δ. Κούλου και Δ. Πατέλη, ΚΨΜ, 1917).

Γιατί θέτουν την Λευκορωσία στο στόχαστρο τώρα; Έχουν πολλούς λόγους. Κατ’ αρχήν, από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 (με την ανάληψη της ηγεσίας απ’ τον Λουκασένκο) εκεί έλαβε χώρα μια ισχυρή απόπειρα διατήρησης κεκτημένων της σοβιετικής οικονομίας και πολιτικής και ανάπτυξης της χώρας σε αυτή τη βάση. Ο Λουκασένκο ανήλθε στην εξουσία σε μια καθημαγμένη από τις ληστρικές ιδιωτικοποιήσεις και τα συνακόλουθα εγκλήματα του μαφιόζικου κεφαλαίου, προτάσσοντας συνθήματα υπέρ της ΕΣΣΔ, με αναφορές στην ανάγκη ενός «σύγχρονου σοσιαλισμού της αγοράς» με «κοινωνική δικαιοσύνη» και δομές κοινωνικής πρόνοιας. Μέσα από τρομακτικές δυσκολίες (κυρώσεις, διεθνή αποκλεισμό, ασφυκτικές πιέσεις από τη Δύση, ασφυκτικές πιέσεις από το ρωσικό ολιγαρχικό κεφάλαιο που εποφθαλμιούσε το δυναμικό και τους πόρους της) αποκαταστάθηκε το σύστημα δωρεάν υγείας και παιδείας, ενισχύθηκαν και αναβαθμίστηκαν τα κολχόζ και τα σοβχόζ στον αγροτικό τομέα και κυρίως, δεν επετεύχθη μόνο ανάσχεση των ιδιωτικοποιήσεων και της αποβιομηχάνισης, αλλά ενισχύθηκε και αναπτύχθηκε η κληροδοτηθείσα βιομηχανική βάση της χώρας. Είναι η μόνη χώρα που προέκυψε από τη διάλυση της ΕΣΣΔ η οποία κατάφερε να αναπτύξει αισθητά (150%) τη βιομηχανική της παραγωγής σε σημαντικούς κλάδους:
  • Παραγωγή οχημάτων, μέσων μεταφοράς με ναυαρχίδα τη βιομηχανία βαρέων-υπερβαρέων ανατρεπόμενων φορτηγών BELAZ(БЕЛАЗ) η οποία κατέχει το 1/3 της παγκόσμιας αγοράς τέτοιου τύπου οχημάτων, απαραίτητων στις κατασκευές και στον εξορυκτικό τομέα
  • Παραγωγή από τη βιομηχανία MAZ (МАЗ) φορτηγών, λεωφορείων και λοιπών μέσων μεταφοράς.
  • Παραγωγή γεωργικών ελκυστήρων (τρακτέρ) και γεωργικών μηχανών.
  • Αυτοκινητοβιομηχανία: παραγωγή και συνομολόγηση ΙΧ οχημάτων σε κοινοπραξία με την κινεζική Geely και άλλους ομίλους.
  • Παραγωγή ηλεκτρικού εξοπλισμού, ηλεκτροκινητήρων, αγωγών, μετασχηματιστών σύγχρονων τύπων.
  • Πετρελαϊκή βιομηχανία με εξαγωγές σε χώρες της ΕΕ, στη Ρωσία, στην Ουκρανία και αλλού.
  • Βιομηχανία λιπασμάτων από τις γιγάντιες σπιχειρήσεις Belarusian Potash Company, Belaruskali κ.ά. Μαζί με την ρωσική Uralkali, είναι οι μεγαλύτεροι προμηθευτές αλάτων καλίου στην παγκόσμια αγορά.
  • Μεταλλουργία, στο δυναμικό της οποίας δραστηριοποιούνται πάνω από 80 επιχειρήσεις, η σημαντικότερη των οποίων είναι ο όμιλος (holding) «Λευκορωσικό Μεταλλουργικό Εργοστάσιο».
Η χώρα αναπτύσσει νέες τεχνολογίες και διεθνείς συνεργασίες σε πολλούς τομείς (νανοτεχνολογία, πυραυλική τεχνολογία, διαστημική, ΗΥ και λογισμικό).

Δευτέρα 3 Αυγούστου 2020

Εκδήλωση τιμής και μνήμης στα «Αμπριά» την Κυριακή 9 Αυγούστου 2020

Εκδήλωση τιμής και μνήμης στα «Αμπριά» θα πραγματοποιήσει την Κυριακή 9 Αυγούστου η ΚΟΒ Αγιάσου του ΚΚΕ.

Ο τόπος της συνάντησης θα είναι στο δρόμο μετά τη Μεγάλη Λίμνη, και στο ύψος του δασικού δρόμου προς Πασπαλά, 7 χιλιόμετρα περίπου μακριά από τη διασταύρωση Αγιάσου προς Πολιχνίτο (θα υπάρχει και ειδική σήμανση), στις 10.30 το πρωί.

Να θυμίσουμε ότι στις 31 Αυγούστου του 2008, η Νομαρχιακή Επιτροπή Λέσβου και η ΚΟΒ Αγιάσου του ΚΚΕ, σε μια σεμνή τελετή τιμής και μνήμης στους πεσόντες αγωνιστές του Δημοκρατικού Στρατού Λέσβου, έστησαν στη θέση «Αμπριά» ταμπλό με τα ονόματα των πεσόντων.

Δείτε εδώ σχετικό δημοσίευμα από την αντίστοιχη εκδήλωση που είχε διοργανωθεί το 2008:

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑ "ΑΜΠΡΙΑ" - 31/08/2008 

Δείτε επίσης το αφιέρωμα του Aristera sti Mitilini:
ΗΡΩΕΣ ΜΕ ΔΩΔΕΚΑ ΖΩΕΣ... 
μαχητές του Δημοκρατικού Στρατού Λέσβου που έπεσαν μαχόμενοι για τα ιδανικά τους και έδωσαν τη ζωή τους για ένα καλύτερο αύριο


 

Να ανακληθεί άμεσα η απόφαση για την αύξηση πληρότητας των πλοίων

ΚΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ - ΤΕ ΝΟΤΙΑΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ

Μείωση και όχι αύξηση του ποσοστού πληρότητας των πλοίων, δρομολόγηση περισσότερων και ασφαλών πλοίων και την προστασία της υγείας των επιβατών, των ναυτεργατών και των νησιωτών και όχι της κερδοφορίας των εφοπλιστών, απαιτούν  με ανακοίνωσή τους η Κομματική Οργάνωση Αιγαίου και η Τομεακή Επιτροπή Δωδεκανήσου του ΚΚΕ.

Προσθέτουν επίσης:

«Την ώρα που εξαπλώνεται η πανδημία του κορονοϊού, είναι προκλητική και επικίνδυνη η απόφαση της κυβέρνησης να αυξήσει το όριο στην πληρότητα επιβατών στα πλοία στο 80% και στο 85%, για χάρη της κερδοφορίας των εφοπλιστών, όταν μάλιστα υπάρχουν πολλές καταγγελίες για έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας για τους επιβάτες και τα πληρώματα.
Η κυβέρνηση της ΝΔ αναλαμβάνει πολύ μεγάλες ευθύνες. Προκειμένου να υπηρετήσει τα συμφέροντα και τις αξιώσεις των εφοπλιστών διαμορφώνει συνεχώς χειρότερες συνθήκες και πιο επικίνδυνες για την εξάπλωση του κορονοϊού σε επιβάτες, πληρώματα και τους κατοίκους των νησιών.

Επίσης, είναι απαράδεκτο οι οργανικές συνθέσεις (αριθμός πληρώματος και ειδικότητες) να παραμένουν μειωμένες, περίπου κατά 50%, σύμφωνα με το χειμερινό πρωτόκολλο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ενώ ναυτεργάτες παραμένουν άνεργοι περιμένοντας να ζήσουν από τα ψίχουλα της αναστολής εργασίας. Επίσης, η κυβέρνηση είναι υπόλογη για τη διαμορφωμένη κατάσταση με τη συμφωνία των εφοπλιστών για το μοίρασμα γραμμών και δρομολογίων και στην περίοδο της πανδημίας, με την κρατική επιδότηση των 30.000 ευρώ ανά εκτελούμενο δρομολόγιο!

Οι νησιώτες απαιτούν:

• Την άμεση ανάκληση αυτής της απόφασης και τη μείωση του ποσοστού πληρότητας των πλοίων στο κατώτατο όριο.
• Τη δρομολόγηση περισσότερων και ασφαλών πλοίων με πλήρη κάλυψη των οργανικών θέσεων του πληρώματος, ώστε να καλυφθεί η ζήτηση και να τηρηθούν οι κανόνες προάσπισης της δημόσιας υγείας.
• Ουσιαστικούς και καθημερινούς ελέγχους για την τήρηση πρωτοκόλλων στα πλοία από δημόσιες υπηρεσίες και όχι τυπικούς ελέγχους.
• Δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων στο 50%.
• Άμεση και πλήρη στελέχωση της δημοσίας υγείας στα νησιά με βάσει τις σημερινές ανάγκες».