Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2020

Φαντάζεστε ο “πρόσφυγας Χριστός” να έπεφτε στα χέρια κάποιων “πιστών” του;


Από τη μια ο χριστιανισμός και οι συμβολισμοί μέσα από τους μύθους του, και από την άλλη η πραγματικότητα της… μυθικής μαυρίλας των θεομπαιχτών και των χριστιανοφαρισαίων.  
Εξηγούμαστε:

«…ιδού άγγελος Κυρίου εφάνηκε δι’ ονείρου στον Ιωσήφ και του είπε· “σήκω αμέσως χωρίς αναβολήν και πάρε το παιδίον και την μητέρα του και φύγε εις την Αίγυπτον, και μένε εκεί, μέχρις ότου πάλιν εγώ σου είπω· διότι ο Ηρώδης θα αναζητήση το παιδίον, δια να το θανατώση”.

Και ο Ιωσήφ εσηκώθηκε αμέσως, παρέλαβε νύκτα το παιδίον και την μητέρα αυτού και έφυγεν εις την Αίγυπτον.
Και έμενε εκεί, έως ότου απέθανε ο Ηρώδης και έτσι εξεπληρώθη και επραγματοποιήθη πλήρως εκείνο, που είχε λεχθή από τον Κυριον δια του προφήτου, ο οποίος είπε· “από την Αίγυπτον εκάλεσα τον υιόν μου».
(από «Το Κατά Ματθαίον» ευαγγέλιο)

«Οταν οι Μάγοι προσκύνησαν το νεογέννητο Χριστό, παρουσιάστηκε Άγγελος Κυρίου στο όνειρο του Ιωσήφ και του είπε: «Σήκω, πάρε το παιδί και τη μητέρα του και πήγαινε στην Αίγυπτο. Να μείνετε εκεί μέχρι να σου πω, γιατί ο Ηρώδης θα ζητήσει να βρει το παιδί και να το σκοτώσει». Ο Ιωσήφ πήρε αμέσως τη μητέρα και το παιδί και νύχτα έφυγαν για την Αίγυπτο. Περπάτησαν για πολλές μέρες, πέρασαν μεγάλες ταλαιπωρίες κι εγκαταστάθηκαν πρόσφυγες σε ξένη γη. Έμειναν στην Αίγυπτο μέχρι που έμαθαν πως πέθανε ο Ηρώδης. Τότε μόνο επέστρεψαν. Έτσι επαληθεύτηκε ο λόγος του προφήτη Ωσηέ, που αιώνες πριν είχε πει: «Από την Αίγυπτο κάλεσα τον Yιό μου». Ο μικρός Χριστός εξαναγκάζεται να φύγει, για να γλιτώσει από την απειλή του θανάτου. Καταδιωγμένος, κουρασμένος, πεινασμένος, τρομαγμένος…»

 (από Θρησκευτικά Δ’ Δημοτικού)

Συμπέρασμα:  Και ο Χριστός, “πατριώτη”, πρόσφυγας ήταν.

“Χριστός πρόσφυγας”, λοιπόν. Και προσωπικά, ως αθειστής, αδιαφορώ πλήρως για τον δογματική συνέπεια εκείνων των… χριστιανών της μαυρίλας που παθαίνουν αλλεργία, που αλυχτούν όταν ακούν για τον συμβολισμό “Χριστός πρόσφυγας”. Οταν, όμως, τέτοια ζαγάρια κανοναρχούν τις ζωές ανθρώπων από θέσεις εξουσίας και όταν φτιάχνονται “στρατοί” που διακινούν την σαπίλα της απανθρωπιάς, τότε τα πράγματα αλλάζουν. Τότε το δόγμα γίνεται τέτοιο: Ανάμεσα στον άνθρωπο και στον φασιστοταλιμπάν κάθε φυλής, κάθε θρησκείας και κάθε χρώματος, δεν υπάρχει δίλημμα: με τον Ανθρωπο. Οσο, δε, για τους απαρτίζοντες εκείνο το “ποίμνιο” που όλη του η ευσέβεια ξεχειλίζει μόλις μιλά για μετανάστη και κυνηγημένο, ας τα βρουν με τον Θεό τους. Και με τους εκπροσώπους του: 

α) Με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Ο οποίος στο χριστουγεννιάτικο μήνυμά του το 2015 μιλούσε για τον “Ιησού – πολιτικό πρόσφυγα” (εδώ: https://www.news247.gr/koinonia/patriarchis-vartholomaios-o-iisoys-christos-ypirxe-politikos-prosfygas.6393860.html). 

β) Με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Που το 2013 κήρυττε ότι «ο Χριστός γεννήθηκε ως πρόσφυγας, έζησε ως ξένος…» (εδω: https://www.tanea.gr/2013/12/30/greece/o-xristos-gennithike-ws-prosfygas-me-anilikoys-metanastes-geymatise-o-ierwnymos/). 

γ) Με τον πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεόδωρο. Που στο περσινό μήνυμά του, την ώρα που ο αξιότιμος υπουργός Γεωργιάδης ξεροστάλιαζε στο τουίτερ να “εξηγεί” γιατί ο Χριστός “δεν” ήταν πρόσφυγας, χωρίς να ρωτήσει τον Γεωργιάδη, δήλωσε: «(…) ο Ιησούς Χριστός, που ως πρόσφυγας ήρθε σε αυτά εδώ τα μέρη…» (εδω: http://www.amna.gr/home/article/320856/Patriarchis-Alexandreias-Theodoros-sto-APE-MPE-I-Agia-Oikogeneia-irthan-san-prosfuges-stin-Aigupto-binteo).

Φυσικά, δεν μας διαφεύγει ότι οι δηλώσεις αυτές μπορεί να εκθέτουν τους ζηλωτές της μαυρίλας, για όσους στοιβάζονται στις “Αμυγδαλέζες”, όμως, στις “Μόριες” και στα “Καρά Τεπέ”, για εκείνους που χάθηκαν στην αναζήτηση της “Βηθλεέμ”, έχουν μηδαμινή αξία. Για την ακρίβεια έχουν τόση αξία, όση και τα λογύδρια των πολιτικών φαρισαίων και λοιπών “κροκοδείλων” της Δύσης – κι αυτοί “χριστιανοί” – που τα σταυροκοπήματά τους ισοδυναμούν με βομβαρδισμούς, εκμετάλλευση, ξεριζωμούς, πνιγμούς και φυλακή.  Χρόνια πολλά!

www.imerodromos.gr 

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020

Στα γενέθλια μου σκοπεύω να έχω μια αυθόρμητη και ειλικρινή επιθυμία και ανάγκη: Να πω ότι είστε ξεφτίλες και πως παίζετε – για το συμφέρον σας – με την υγεία όλων μας. Προφανώς, δεν ενθαρρύνω οποιονδήποτε σε αυτήν τη στάση....

Του Γεράσιμου Χολέβα

Κορωνοϊός: Ο κυβερνητικός σκοταδισμός βλάπτει σοβαρά την υγεία

Σε μια περίοδο ραγδαίας αύξησης κρουσμάτων κορωνοϊού στη χώρα ένας υπουργός της κυβέρνησης φωτογραφίζεται με υπερηφάνεια, τη στιγμή που λαμβάνει από τον παπά (χωρίς μάσκα ο παπάς, γιατί έτσι γουστάρει…) τη θεία κοινωνία

Ο λόγος για τον αναπληρωτή υπουργό Μετανάστευσης και ΑσύλουΓιώργο Κουμουτσάκο, ο οποίος, σύμφωνα με το romfea.gr, πήγε εκκλησία της Αγίας Σοφίας Νέου Ψυχικού και κοινώνησε.

Ποιος κορωνοϊός; Ποια μέτρα προστασίας; Για αυτά θα χαλάσουν τη σχέση τους με την ηγεσία της εκκλησίας; Ψιλά γράμματα!  

Χαρακτηριστικό είναι, δε, πως σύμφωνα με το δημοσίευμα του romfea.gr η πράξη του αναπληρωτή υπουργού θεωρείται και κυβερνητική απάντηση«Υπουργός της Κυβέρνησης ”απαντά” στον Καθηγητή Δερμιτζάκη για την Θεία Κοινωνία», τιτλοφορείται το κείμενο στο οποίο καταγράφονται τα εξής: 

«Την Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου ο Καθηγητής Γενετικής κ. Δερμιτζάκης μιλώντας στον ΣΚΑΪ δήλωσε ότι ένα από τα μέτρα που έπρεπε να εφαρμοστούν κατά της εξάπλωσης του COVID-19 ήταν να σταματήσει η Θεία Μετάληψη. Μια μέρα μετά ο Αναπληρωτής Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου κ. Γεώργιος Κουμουτσάκος απάντησε στον Καθηγητή Δερμιτζάκη. Συγκεκριμένα ο κ. Κουμουτσάκος μετέβη σήμερα στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό της Αγίας Σοφίας Νέου Ψυχικού, όπου παρέστη στην Θεία Λειτουργία. Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ο Υπουργός της Κυβέρνησης κοινώνησε κανονικά των αχράντων μυστηρίων»

«Η φωτογραφία είναι απάντηση σε τέτοιου είδους δηλώσεις» (!), υποστηρίζει η εκκλησιαστική ιστοσελίδα, χωρίς υπολογίζεται καθόλου η υγεία των ανθρώπων στην εποχή του κορωνοϊού. 

Να υπενθυμίσουμε ότι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει ήδη νομιμοποιήσει με τη στάση του τον επικίνδυνο σκοταδισμό της ηγεσίας της εκκλησίας, η οποία υποστηρίζει ότι ο κορωνοϊός δεν κολλάει με τη θεία κοινωνία.

Τον Δεκαπενταύγουστο με θρησκευτική ευλάβεια, υποστήριξε σε μήνυμα του: 

«Ο φετινός Δεκαπενταύγουστος μας βρίσκει όλους σε φυσική απόσταση μεταξύ μας. Όμως, ενωμένους όσο ποτέ. Γι’ αυτό και τον υποδεχόμαστε μαζί αλλά και ο καθένας ξεχωριστά: Φοράμε τη μάσκα μας. Δεν συνωστιζόμαστε. Και τηρούμε τις οδηγίες των γιατρών και της Πολιτείας. Γιορτάζουμε την Παναγία, προστατεύοντας την ζωή μας και την υγεία του διπλανού μας».

Στην προστασία της υγείας από τον κορωνοϊό ο πρωθυπουργός, προφανώς, δεν συμπεριλαμβάνει τη διαδικασία της θείας κοινωνίας.

Εκείνο το διάστημα, όπως προκύπτει από άλλο δημοσίευμα και φωτογραφία του romfea.gr ο Κυριάκος Μητσοτάκης, παρακολούθησε τη θεία κοινωνία κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στην Ιερά Μονή της Αγίας Τριάδας Τζαγκαρόλων στο Ακρωτήρι Κρήτης (διαβάστε εδώ: Κορωνοϊός; Με τη θεία κοινωνία δεν κολλάει, κύριε πρωθυπουργέ;).

Η πρωθυπουργική νομιμοποίηση του σκοταδιστικού «επιχειρήματος» της ηγεσίας της εκκλησίας δεν έφτασε. Χρειαζόταν κι ένας υπουργός, σε φωτογραφία, να λαμβάνει θεία κοινωνία και βρέθηκε στο πρόσωπο του κυρίου Κουμουτσάκου.  

Για τον “Βαγγέλα” μας

Ο σύντροφος Βαγγέλης Μπούτας, ο Βαγγέλας μας, «φεύγει» και αφήνει πίσω του δυσαναπλήρωτο κενό στο αγροτικό κίνημα αλλά συνάμα και παρακαταθήκη αγώνων, συνέπειας, πείσματος, λαϊκής θυμοσοφίας, καρδιτσιώτικης ντοπιολαλιάς και ντρομπροσύνης.

Παλιοκαστρινός κι όχι «καρακαμπίλας», με μια ζωή στο χωράφι και στ’ αλέτρι είτε με μπαμπάκι, είτε με καπνά και στάρι, είτε με μήλα, είτε τα τελευταία χρόνια με σταφύλια, τσίπρο και κρασί με λίγα στρέμματα θκά τ’ και λίγα νοικιασμένα. Παντός καιρού σαν το Κόμμα του, το Κόμμα μας που το τίμησε αυτά τα 40 και βάλε χρόνια οργανωμένης ζωής και δράσης και μια ζωή στα μπλόκα της αγροτιάς έσπαγε της κάθε κυβέρνησης ο τσαμπουκάς. Οι κυβερνήσεις και οι υπουργοί γεωργίας έφευγαν μα ο Βαγγέλας έμενε να παλεύει με τ’ αδέρφια του τα ταξικά για τα προβλήματα της αγροτιάς.

Απ’ το 1996 και προς τα ‘δω: «πέρα από τη Λαμία ειν’ το Πατακιστάν είναι κι εκεί πατρίδα με σύνορ’ ανοιχτά, γεια σου Πατάκη με τη σωστή γραμμή γεια σου Μπούτα πατέρα μας κι εσύ». Και πραγματικά ήταν «πατέρας», όχι όπως τον έλεγαν και τον εννοούσαν οι αστικές φυλλάδες, αλλά «μάστορας της τακτικής» σε συνδικαλιστικό επίπεδο αλλά και στο δρόμο κανονικός «στρατηγός του Θεσσαλικού κάμπου», από το πού και ποια τρακτέρια θα μπουν στα Τέμπη, τη Βιοκαρπέτ, τη Νίκαια μέχρι τα συνθήματα και τα αιτήματα (ΚΑΠ και ΓΚΑΤ μας έχουν ρίξει κάτ’) με στόχο τον πραγματικό εχθρό την αντιαγροτική ευρωενωσιακή πολιτική.

Παράλληλα, παλιός πρόεδρος του χωριού του, του Παλιόκαστρου (Μητρόπολη Καρδίτσας) και μπιστικός σύντροφος και φίλος με τον Χρήστο Τέγο (εκλιπόντα δήμαρχο Καρδίτσας) έφτιαξαν ένα πρωτοπόρο αυτοδιοικητικό δίδυμο με κατάρτιση, γνώση των θεμάτων της αυτοδιοίκησης και στοχοπροσήλωση στα τοπικά προβλήματα, ιδιαίτερα από το 1994 και ύστερα. Ο Βαγγέλης στα νομαρχιακά κι ο Τέγος στα δημοτικά, δίδυμο που ακόμα το μνημονεύουν και το παραδέχονται φίλοι και αντίπαλοι πολιτικοί.

Είναι το «χώμα», είναι η συσσωρευμένη πείρα και ιστορία αυτού του τόπου, της Θεσσαλικής γης αλλά και η βαριά κληρονομιά του Χαρίλαου που ο Βαγγέλας πάει να τον «ανταμώσει» για να κάνουν μασλάτια για τα παλιά, να κυνηγήσουν ζλάπια και να σιγοτραγδήσουν για την Καρδίτσα και για το ΚΚΕ μας.

Βαγγέλη φεύγεις αλλά σου δίνουμε υπόσχεση -όπως το ‘χαμε κάνει και στον καπετάν Γιώτη το φίλο σου- ότι τη γουρνοθλιά που μας πέρασαν οι καπιταλιστές εμείς θα την κόψουμε, θα την τσακίσουμε και τον κόσμο θα τον αλλάξουμε..

Συντροφικά συλλυπητήρια στη γυναίκα σου, τα παιδιά και τ’ αγγόνια σου

ένας κοντοχωριανός σ’

 www.katiousa.gr 


Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

Το πραξικόπημα στη Λευκορωσία (του Δημήτρη Πατέλη*)

Το πραξικόπημα στη Λευκορωσία: Πράξη αποπεράτωσης της αντεπανάστασης στην ΕΣΣΔ και επεισόδιο του εν εξελίξει Γ’ Παγκοσμίου Ιμπεριαλιστικού Πολέμου.
Το εν εξελίξει πραξικόπημα που επιχειρείται στη Λευκορωσία έγινε μείζον θέμα των διεθνών σχέσεων και της παγκόσμιας αντιπαράθεσης, με έντονες ιδεολογικοπολιτικές προεκτάσεις.

Είναι άλλη μια δοκιμασία των αντανακλαστικών, των πραγματικών ταξικών συμφερόντων και προοπτικών, αλλά και των θεωρητικών γνώσεων/ικανοτήτων ενός εκάστου των εμπλεκόμενων υποκειμένων. Η ενδελεχής ανάδειξη του κόμβου των εσωτερικών, περιφερειακών και παγκόσμιων αντιφάσεων που δρομολόγησε ή/και επέτεινε η ήττα όλων των πρώιμων σοσιαλιστικών επαναστάσεων στην Ευρώπη, στο έδαφος των οποίων κλιμακώνεται και αυτή η σύρραξη, ως συνιστώσα/μέτωπο του εν εξελίξει Γ’ Παγκοσμίου Ιμπεριαλιστικού Πολέμου, απαιτεί ειδική πραγμάτευση πέραν των ορίων αυτού του σημειώματος (Βλ. σχετικά: Πατέλη Δ. Δομική κρίση πόλεμος και προοπτικές ανάπτυξης-διεξόδου απ’ τα συστημικά αδιέξοδα για τη χώρα και την ανθρωπότητα , Πατέλη Δ. Η λογική της ιστορίας και τα καθήκοντα της εποχής. Μέρος του Επίμετρου στη 2η έκδοση του βιβλίου: Βαζιούλιν Β.Α. Η Λογική της Ιστορίας. Ζητήματα θεωρίας και μεθοδολογίας.  
& Η Οκτωβριανή επανάσταση και ο πρώιμος σοσιαλισμός στη Λογική της Ιστορίας. Ζητήματα επαναστατικής θεωρίας, μεθοδολογίας και πρακτικής. Των Β.Α. Βαζιούλιν, Μ. Δαφέρμου, Γ. Κακαρίνου, Δ. Κούλου και Δ. Πατέλη, ΚΨΜ, 1917).

Γιατί θέτουν την Λευκορωσία στο στόχαστρο τώρα; Έχουν πολλούς λόγους. Κατ’ αρχήν, από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 (με την ανάληψη της ηγεσίας απ’ τον Λουκασένκο) εκεί έλαβε χώρα μια ισχυρή απόπειρα διατήρησης κεκτημένων της σοβιετικής οικονομίας και πολιτικής και ανάπτυξης της χώρας σε αυτή τη βάση. Ο Λουκασένκο ανήλθε στην εξουσία σε μια καθημαγμένη από τις ληστρικές ιδιωτικοποιήσεις και τα συνακόλουθα εγκλήματα του μαφιόζικου κεφαλαίου, προτάσσοντας συνθήματα υπέρ της ΕΣΣΔ, με αναφορές στην ανάγκη ενός «σύγχρονου σοσιαλισμού της αγοράς» με «κοινωνική δικαιοσύνη» και δομές κοινωνικής πρόνοιας. Μέσα από τρομακτικές δυσκολίες (κυρώσεις, διεθνή αποκλεισμό, ασφυκτικές πιέσεις από τη Δύση, ασφυκτικές πιέσεις από το ρωσικό ολιγαρχικό κεφάλαιο που εποφθαλμιούσε το δυναμικό και τους πόρους της) αποκαταστάθηκε το σύστημα δωρεάν υγείας και παιδείας, ενισχύθηκαν και αναβαθμίστηκαν τα κολχόζ και τα σοβχόζ στον αγροτικό τομέα και κυρίως, δεν επετεύχθη μόνο ανάσχεση των ιδιωτικοποιήσεων και της αποβιομηχάνισης, αλλά ενισχύθηκε και αναπτύχθηκε η κληροδοτηθείσα βιομηχανική βάση της χώρας. Είναι η μόνη χώρα που προέκυψε από τη διάλυση της ΕΣΣΔ η οποία κατάφερε να αναπτύξει αισθητά (150%) τη βιομηχανική της παραγωγής σε σημαντικούς κλάδους:
  • Παραγωγή οχημάτων, μέσων μεταφοράς με ναυαρχίδα τη βιομηχανία βαρέων-υπερβαρέων ανατρεπόμενων φορτηγών BELAZ(БЕЛАЗ) η οποία κατέχει το 1/3 της παγκόσμιας αγοράς τέτοιου τύπου οχημάτων, απαραίτητων στις κατασκευές και στον εξορυκτικό τομέα
  • Παραγωγή από τη βιομηχανία MAZ (МАЗ) φορτηγών, λεωφορείων και λοιπών μέσων μεταφοράς.
  • Παραγωγή γεωργικών ελκυστήρων (τρακτέρ) και γεωργικών μηχανών.
  • Αυτοκινητοβιομηχανία: παραγωγή και συνομολόγηση ΙΧ οχημάτων σε κοινοπραξία με την κινεζική Geely και άλλους ομίλους.
  • Παραγωγή ηλεκτρικού εξοπλισμού, ηλεκτροκινητήρων, αγωγών, μετασχηματιστών σύγχρονων τύπων.
  • Πετρελαϊκή βιομηχανία με εξαγωγές σε χώρες της ΕΕ, στη Ρωσία, στην Ουκρανία και αλλού.
  • Βιομηχανία λιπασμάτων από τις γιγάντιες σπιχειρήσεις Belarusian Potash Company, Belaruskali κ.ά. Μαζί με την ρωσική Uralkali, είναι οι μεγαλύτεροι προμηθευτές αλάτων καλίου στην παγκόσμια αγορά.
  • Μεταλλουργία, στο δυναμικό της οποίας δραστηριοποιούνται πάνω από 80 επιχειρήσεις, η σημαντικότερη των οποίων είναι ο όμιλος (holding) «Λευκορωσικό Μεταλλουργικό Εργοστάσιο».
Η χώρα αναπτύσσει νέες τεχνολογίες και διεθνείς συνεργασίες σε πολλούς τομείς (νανοτεχνολογία, πυραυλική τεχνολογία, διαστημική, ΗΥ και λογισμικό).

Δευτέρα 3 Αυγούστου 2020

Εκδήλωση τιμής και μνήμης στα «Αμπριά» την Κυριακή 9 Αυγούστου 2020

Εκδήλωση τιμής και μνήμης στα «Αμπριά» θα πραγματοποιήσει την Κυριακή 9 Αυγούστου η ΚΟΒ Αγιάσου του ΚΚΕ.

Ο τόπος της συνάντησης θα είναι στο δρόμο μετά τη Μεγάλη Λίμνη, και στο ύψος του δασικού δρόμου προς Πασπαλά, 7 χιλιόμετρα περίπου μακριά από τη διασταύρωση Αγιάσου προς Πολιχνίτο (θα υπάρχει και ειδική σήμανση), στις 10.30 το πρωί.

Να θυμίσουμε ότι στις 31 Αυγούστου του 2008, η Νομαρχιακή Επιτροπή Λέσβου και η ΚΟΒ Αγιάσου του ΚΚΕ, σε μια σεμνή τελετή τιμής και μνήμης στους πεσόντες αγωνιστές του Δημοκρατικού Στρατού Λέσβου, έστησαν στη θέση «Αμπριά» ταμπλό με τα ονόματα των πεσόντων.

Δείτε εδώ σχετικό δημοσίευμα από την αντίστοιχη εκδήλωση που είχε διοργανωθεί το 2008:

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑ "ΑΜΠΡΙΑ" - 31/08/2008 

Δείτε επίσης το αφιέρωμα του Aristera sti Mitilini:
ΗΡΩΕΣ ΜΕ ΔΩΔΕΚΑ ΖΩΕΣ... 
μαχητές του Δημοκρατικού Στρατού Λέσβου που έπεσαν μαχόμενοι για τα ιδανικά τους και έδωσαν τη ζωή τους για ένα καλύτερο αύριο


 

Να ανακληθεί άμεσα η απόφαση για την αύξηση πληρότητας των πλοίων

ΚΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ - ΤΕ ΝΟΤΙΑΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ

Μείωση και όχι αύξηση του ποσοστού πληρότητας των πλοίων, δρομολόγηση περισσότερων και ασφαλών πλοίων και την προστασία της υγείας των επιβατών, των ναυτεργατών και των νησιωτών και όχι της κερδοφορίας των εφοπλιστών, απαιτούν  με ανακοίνωσή τους η Κομματική Οργάνωση Αιγαίου και η Τομεακή Επιτροπή Δωδεκανήσου του ΚΚΕ.

Προσθέτουν επίσης:

«Την ώρα που εξαπλώνεται η πανδημία του κορονοϊού, είναι προκλητική και επικίνδυνη η απόφαση της κυβέρνησης να αυξήσει το όριο στην πληρότητα επιβατών στα πλοία στο 80% και στο 85%, για χάρη της κερδοφορίας των εφοπλιστών, όταν μάλιστα υπάρχουν πολλές καταγγελίες για έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας για τους επιβάτες και τα πληρώματα.
Η κυβέρνηση της ΝΔ αναλαμβάνει πολύ μεγάλες ευθύνες. Προκειμένου να υπηρετήσει τα συμφέροντα και τις αξιώσεις των εφοπλιστών διαμορφώνει συνεχώς χειρότερες συνθήκες και πιο επικίνδυνες για την εξάπλωση του κορονοϊού σε επιβάτες, πληρώματα και τους κατοίκους των νησιών.

Επίσης, είναι απαράδεκτο οι οργανικές συνθέσεις (αριθμός πληρώματος και ειδικότητες) να παραμένουν μειωμένες, περίπου κατά 50%, σύμφωνα με το χειμερινό πρωτόκολλο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ενώ ναυτεργάτες παραμένουν άνεργοι περιμένοντας να ζήσουν από τα ψίχουλα της αναστολής εργασίας. Επίσης, η κυβέρνηση είναι υπόλογη για τη διαμορφωμένη κατάσταση με τη συμφωνία των εφοπλιστών για το μοίρασμα γραμμών και δρομολογίων και στην περίοδο της πανδημίας, με την κρατική επιδότηση των 30.000 ευρώ ανά εκτελούμενο δρομολόγιο!

Οι νησιώτες απαιτούν:

• Την άμεση ανάκληση αυτής της απόφασης και τη μείωση του ποσοστού πληρότητας των πλοίων στο κατώτατο όριο.
• Τη δρομολόγηση περισσότερων και ασφαλών πλοίων με πλήρη κάλυψη των οργανικών θέσεων του πληρώματος, ώστε να καλυφθεί η ζήτηση και να τηρηθούν οι κανόνες προάσπισης της δημόσιας υγείας.
• Ουσιαστικούς και καθημερινούς ελέγχους για την τήρηση πρωτοκόλλων στα πλοία από δημόσιες υπηρεσίες και όχι τυπικούς ελέγχους.
• Δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων στο 50%.
• Άμεση και πλήρη στελέχωση της δημοσίας υγείας στα νησιά με βάσει τις σημερινές ανάγκες».

Τρίτη 19 Μαΐου 2020

Η Νατάσσα Μποφίλιου και ο αληταράς Χίος... Αυτός που παριστάνει τον άνθρωπο... που εκδίδει το φασιστοπατσαβούρι τι είναι;

Η Νατάσσα και ο αληταράς – του Νίκου Μπογιόπουλου

Κατ’ αρχάς αποτελεί αναγνωρίσιμο τίτλο τιμής να σε πιάνει στο βρωμόστομά της η βοθροφυλλάδα που λέγεται “Μακελειό”.  Οχι βέβαια ότι τον είχε ανάγκη, αλλά κι αυτόν τον τίτλο τιμής τον κατέκτησε η Νατάσσα Μποφίλιου. 
Βλέπετε η Νατάσσα, εκτός από σπουδαία καλλιτέχνης, εκτός από όμορφη γυναίκα με άποψη, εκτός από ντόμπρα, έχει κι αλλο ένα “ελάττωμα” για μερικά σκουλήκια: Ψηφίζει και ΚΚΕ.

Ως εκ τούτου, με αφορμή την δήλωσή της για την θρησκεία (εδω: www.imerodromos.gr) προκλήθηκε το παρακάτω έμεσμα: 

Το έχουμε ξαναγράψει: Υπάρχει η ρυπαρότητα. Υπάρχει η χυδαιότητα. Υπάρχει η προστυχιά. Υπάρχει η αλητεία. Υπάρχει η σαπίλα. Υπάρχουν τα σκουλήκια. Υπάρχει ο βούρκος και τα σκατά.

Μπορεί, όμως, να υπάρχει κάτι που να σέρνεται πιο κάτω ακόμα κι από όλα αυτά; Μπορεί να υπάρχει κάτι πιο κάτω ακόμα κι από τον απόπατο;

Ναι. Υπάρχει. Είναι το «Μακελειό» του Χίου.

Πρόκειται για εκείνο το σημείο του πάτου που βρίσκεται κάτω κι από τον πάτο.
Πρόκειται για εκείνο το έσχατο σημείο της κόπρου όπου ο εμετός ταΐζει το «ύφος» του κοινωνικού κατιμά και ταΐζεται με το «ήθος» της λέπρας του λουμπεναριού.

Πρόκειται για εκείνον τον υπο-απόπατο που συναντιέται με τον ναζισμό του υπανθρώπου, με τον αντικομμουνισμό του ταγματαλήτη και με το λίπος του γουρουνιού. Που παριστάνει τον άνθρωπο. Αλλά είναι φασίστας.

Σημείωση 1η: Αυτή η – πιο κάτω κι από τα σκατά – βοθροφυλλάδα του ρατσισμού, της ομοφοβίας, της ρυπαρότητας, του μισογυνισμού, του φασισμού, κυκλοφορεί σε μια χώρα που οι νόμοι κυβερνώντων, δικαστών και εισαγγελέων κάνουν λόγο για ΜΜΕ που πρέπει “η ύλη τους να μην θίγει το σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, να μην εισάγει ή προάγει διακρίσεις βάσει φύλου, φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, εθνικότητας, θρησκείας ή πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού (…)”.

Σημείωση 2η: Στο ερώτημα “αυτός που εκδίδει το φασιστοπατσαβούρι τι είναι: Αλήτης ή αληταράς;” ουδεμία αμφιβολία υπάρχει για το ποια είναι η σωστή απάντηση.

Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Άκου λοιπόν κ. Χαρδαλιά…

Tου Βάλσαμου Συρίγου*
 
Χτες, τελευταία μέρα του Μάρτη και μέρα πληρωμής συντάξεων, ήταν λογικό να συμβεί αυτό που συμβαίνει χρόνια τώρα έξω από τις τράπεζες. Είναι η μέρα που πρέπει να πιάσεις ουρά από νωρίς για να πληρώσεις τη δόση του δανείου, μη χάσεις τη ρύθμιση, αυτό που εύχεται ο τραπεζίτης για να αρπάξει το σπίτι σου. «Μα καλά, δεν μπορούσαν να πάνε εχθές, προχθές, πριν δέκα μέρες, να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους; Την τελευταία μέρα περίμεναν;». Και η απάντηση είναι: ΟΧΙ, δεν μπορούν να πάνε άλλη μέρα, γιατί πολύ απλά στο παρά πέντε συμπληρώνεις το ποσό για να πληρώσεις τη ρημαδιασμένη τη δόση. Πρέπει να πάρεις τη σύνταξη του παππού, της μάνας σου και από αυτή να προσθέσεις το υπολειπόμενο ποσό για τη δόση. Να πάρεις παράταση διαμονής στο σπίτι σου για έναν ακόμα μήνα… Και μετά να πας την υπόλοιπη σύνταξη στους γονείς σου με κατεβασμένο το κεφάλι, γιατί ξέρεις ότι αυτά τα λειψά δεν θα τους φτάσουν για όλο το μήνα.

Ο συνταξιούχος που πάει στην ουρά και δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ηλεκτρονικά μέσα, δεν πάει για να δει τους τόκους, όπως αγανακτισμένοι μας «ενημερώνουν» ορισμένοι δημοσιογράφοι. Πάει γιατί η σύνταξη του προηγούμενου μήνα έχει εξαντληθεί εδώ και 10 μέρες. Με τη σύνταξη αυτήν την πενιχρή προσπαθεί να κρατήσει την αξιοπρέπειά του. Να πάει στον φαρμακοποιό για να πληρώνει τα φάρμακα, να πάει στο σπίτι για να μοιράσει τα χρήματα για το νερό, το τηλέφωνο, το ρεύμα, να πάρει τα παιδιά να δει τι λείπουν στα εγγόνια του. Αυτοί, λοιπόν, κατά Χαρδαλιά, είναι οι «απαράδεκτοι». Μάλιστα, στη χτεσινή ενημέρωση, έφερε και την γενική γραμματέα των τραπεζών να μας πει ότι υπάρχουν τα ηλεκτρονικά μέσα διαμέσου των οποίων μπορούμε να πληρώνουμε! Εμείς γνωρίζουμε, και πλέον καταλαβαίνει και η πλειοψηφία του λαού, ότι η επιμονή σας στη στοχοποίηση αποκλειστικά και μόνο της «ατομικής ευθύνης» γίνεται για να κρύψετε τις κρατικές ευθύνες για ό,τι σας καταλογίζουν οι μάχιμοι γιατροί, για τις ελλείψεις που παραμένουν στο σύστημα της δημόσιας Υγείας.

Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

Τώρα …ρίξτε πυραύλους στον κορωνοϊό

Ήταν 14 Φλεβάρη 2020. Ο γενικός διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεέσους απηύθυνε έκκληση να γίνουν περισσότερες επενδύσεις στην προετοιμασία για την αντιμετώπιση των ασθενειών, με αφορμή την επιδημία ιογενούς πνευμονίας που προκαλεί ο νέος κορωνοϊός ο οποίος είχε εντοπιστεί τον Δεκέμβριο στην Κίνα.

Από το βήμα της Διάσκεψης του Μονάχου για την Ασφάλεια, ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ αναφέροντας ότι δίνονται δισεκατομμύρια σε εξοπλισμούς και «ψίχουλα» για να αμυνθούμε απέναντι σ’ ένα ιό σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ο κόσμος δαπανά δισεκατομμύρια δολάρια για να προετοιμαστεί για τρομοκρατικές ενέργειες, όμως σχετικά λίγα χρήματα για να προετοιμαστεί για την επίθεση ενός ιού που μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο φονικός και καταστροφικός από οικονομική, πολιτική και κοινωνική σκοπιά». 

«Αυτό είναι επικίνδυνα μυωπικό», προειδοποίησε τότε ο ίδιος.

Σήμερα ενάμιση μήνα μετά από εκείνη τη δήλωση ολόκληρος ο πλανήτης βρίσκεται αντιμέτωπος με την πανδημία του κορωνοϊού. Χιλιάδες άνθρωποι κάθε μέρα χάνουν τη ζωή τους χτυπημένοι από τον ιό. Τα ελλιπή έτσι και αλλιώς από τις περικοπές συστήματα υγείας καταρρέουν ή έχουν φτάσει στα όρια τους. Την ίδια στιγμή εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη απολύονται και πετιούνται στο δρόμο της ανεργίας. Η φτώχεια ξεκίνησε να χτυπά τις πόρτες εκατομμυρίων νοικοκυριών… 

Πριν ενάμιση μήνα ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ, ανησυχούσε για την έλλειψη συναίσθησης του επείγοντος χαρακτήρα που έχει η χρηματοδότηση των μέτρων προετοιμασίας και ετοιμότητας από πλευράς της διεθνούς κοινότητας για το κορωνοϊό. Ο ΠΟΫ απηύθυνε έκκληση τότε να συγκεντρωθούν μόλις 675 εκατομμύρια δολάρια από την παγκόσμια οικονομική κοινότητα για να προσφερθεί βοήθεια σε χώρες όπου τα συστήματα υγείας είναι αδύναμα ώστε να προετοιμαστούν για το πιθανό ξέσπασμα επιδημιών όπως αυτή του COVID-19…  

Οι εκκλήσεις του δεν εισακούστηκαν ποτέ…

Η ισχυρές καπιταλιστικές χώρες που δεν έδιναν 675 εκατομμύρια δολάρια για να ενισχυθούν τα συστήματα υγείας απέναντι σε ένα πιθανό ξέσπασμα επιδημιών όπως αυτή του κορωνοϊού ήταν οι ίδιες που το 2019 αύξησαν τις στρατιωτικές δαπάνες με τον μεγαλύτερο ρυθμό των τελευταίων 10 χρόνων!!!

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του «Διεθνούς Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών» (IISS) – που δημοσιεύθηκε και αυτή κατά την έναρξη της Διάσκεψης για την Ασφάλεια του Μονάχουη αύξηση των παγκόσμιων στρατιωτικών δαπανών για το 2019 έφθασε συνολικά στο 4%!

«Οι δαπάνες αυτές αυξήθηκαν με την έξοδο των οικονομιών από τη χρηματοπιστωτική κρίση (του 2008) και υπό την επίδραση μιας αυξημένης αντίληψης απειλών», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του IISS. Η προσωρινή έξοδος από την καπιταλιστική κρίση – που την πλήρωσαν οι λαοί και οι εργαζόμενοι σε κάθε γωνιά του πλανήτη – γίνεται η αφετηρία για την αγορά νέων όπλων που και πάλι θα πληρώσουν οι λαοί…

Ποιοι ήταν οι δύο μεγαλύτεροι στρατιωτικοί προϋπολογισμοί παγκοσμίως; Εκείνοι των Ηνωμένων Πολιτειών (685 δισ. δολάρια) και της Κίνας (181 δισ.)! Με μια αύξηση 6,6% στις δύο χώρες το 2019 σε σχέση με το 2018. Οι αμερικανικές δαπάνες, μόνο πέρυσι, αυξήθηκαν  κατά 53,4 δισ. δολάρια!!! Στις δύο συγκεκριμένες χώρες ο κορωνοϊός «θερίσε» και «θερίζει» χιλιάδες ανθρώπους…

Η Ευρώπη επίσης δεν πήγε πίσω. Η αύξηση των στρατιωτικών δαπανών των ευρωπαϊκών χωρών ήταν κατά 4,2% μεγαλύτερη σε σχέση με το 2018. Στην Ευρώπη που σήμερα έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο νεκροταφείο και τα προηγούμενα χρόνια στο όνομα της δημοσιονομικής σταθερότητας διαλύονταν τα δημόσια συστήματα υγείας δίνοντας ταυτόχρονα χώρο στο ιδιωτικό κεφάλαιο, λεφτά για όπλα υπήρχαν…

Οι στρατιωτικοί προϋπολογισμοί επανήλθαν έτσι στα επίπεδα του 2008 (προ καπιταλιστικής κρίσης) σε πραγματικούς όρους. Αντίθετα τα συστήματα υγείας σε όλες αυτές τις χώρες υπέστησαν δραματικές περικοπές που τα ξεγύμνωσαν από προσωπικό και υλικοτεχνικές υποδομές. Σήμερα εν μέσω της θανατηφόρας πανδημία του κορωνοϊού αυτές οι περικοπές οδηγούν στο θάνατο χιλιάδες ανθρώπους και στον κορωνοϊό δεν μπορούν να …ρίξουν πυραύλους. 

Μετά το τέλος αυτός της τραγωδίας, οι λαοί οφείλουν να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα. Να δουν πια είναι η πραγματική τρομοκρατία που γεννά ένα σύστημα που αφήνει ανυπεράσπιστη την ανθρώπινη ζωή απέναντι σε μια πανδημία, ενώ την ίδια στιγμή κατασκευάζει, πουλά και αγοράζει όπλα με μόνο στόχο να δολοφονήσει λαούς για να αυγατίσουν τα κέρδη τους μια χούφτα μονοπώλια…

Του Παναγιώτη Θεοδωρόπουλου

Κυριάκο, όταν είσαι ο αρχηγός του στρατού και ο στρατός δεν έχει ρόμπες, εσύ τι λες να είσαι; (Χ. Ζαραλίκος)

Είμαστε σε πόλεμο. 
Οι απολύσεις σώζουν ζωές. 
Και η χώρα βουλιάζει οικονομικά, αλλά δε μασάμε, γιατί έχουμε στην εφεδρεία το ΠΑΣΟΚ, που θα γίνει κυβέρνηση και θα μας αλλάξει ΑΦΜ. 
Κερδάμε αδέρφια…
 

Το βρήκαμε στην www.katiousa.gr

Κάνε εγγραφή στο zaraleaksTV πατώντας εδώ: http://bit.ly/38HQdpN
 

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

Σε αυτές τις δύσκολες ώρες, δεν έχει θέση μια "εθνική ομοψυχία" εθνικιστικού ή κοσμοπολίτικου τύπου

«Σε αυτές τις δύσκολες ώρες, δεν έχει θέση μια "εθνική ομοψυχία" εθνικιστικού ή κοσμοπολίτικου τύπου. Η ομοψυχία του ελληνικού λαού πρέπει να εκφραστεί απέναντι στις πολιτικές που βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή και την υγεία του, εξαιτίας των τεράστιων ελλείψεων σε υποδομές και προσωπικό στον τομέα της υγείας, με ευθύνη όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων. Γιατί, τίποτα δεν αλλάζει στην κατεύθυνση της κοινωνικής προόδου, εάν ο λαός δεν πάρει την υπόθεση στα δικά του χέρια, υλοποιώντας τις απαιτούμενες κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές ανατροπές».


Πρωτοβουλία για εθελοντική συμβολή απόφοιτων και τελειόφοιτων φοιτητών Ιατρικής και Νοσηλευτικής στη μάχη κατά της πανδημίας

Η ΚΝΕ, μέσω των εκπροσώπων της στα διοικητικά συμβούλια των φοιτητικών συλλόγων Ιατρικής και Νοσηλευτικής όλης της χώρας, κατέθεσε πρόταση για εθελοντική συμβολή απόφοιτων και τελειόφοιτων φοιτητών στη μάχη κατά της πανδημίας στα νοσοκομεία της χώρας.

Οι αποφάσεις των συλλόγων που ήδη υπάρχουν, η θετική ανταπόκριση που συναντά καθημερινά αυτή η πρωτοβουλία από τους ίδιους τους φοιτητές επιβεβαιώνουν πως οι φοιτητές, οι νέοι επιστήμονες μπορούν και πρέπει να καταθέσουν τα εφόδια, τις γνώσεις, την επιστήμη τους στην υγεία και την πρόοδο του λαού μας.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί, παράλληλα, κραυγή διαμαρτυρίας προς την κυβέρνηση, που παρά τα περιοριστικά μέτρα, δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για τη στήριξη της δημόσιας υγείας, των νοσοκομείων, των υγειονομικών, που δίνουν καθημερινή μάχη στα νοσοκομεία, με σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, υποδομές, μέτρα υγιεινής κ.λπ.

Οι δυνάμεις της ΚΝΕ στα Πανεπιστήμια, όπως και στους χώρους δουλειάς, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ατομικής προστασίας και υγιεινής, θα συνεχίσουν με κάθε τρόπο,  με το παράδειγμα, την αλληλεγγύη, τη διεκδίκηση να συμβάλουν στην οργάνωση των νέων υπερασπίζοντας τα δικαιώματά τους, ώστε περισσότεροι να πάρουν δύναμη, κουράγιο.  

Και τα καλυμμένα στόματα έχουν φωνή... Μένουμε δυνατοί !

Protoboylia-gia-ethelontiki-symboli-apofoiton-kai-teleiofoiton-foititn-Iatrikis-kai-Nosileytikis-sti-maxi-kata-tis-pandimias/ 

Όταν διαλέγετε ποιος ζει και ποιος πεθαίνει, προσέξτε: σας ακούν και οι «μελλοθάνατοι» (Του Μάνου Δούκα)

 1. «Οι επί γης θεοί»
Στη Βρετανία, αποφασίζουν ποιοι ασθενείς με κορωνοϊό θα ζήσουν και ποιοι θα πεθάνουν. Σκέφτονται μάλιστα να θέσουν ένα «ηλικιακό όριο πάνω από το οποίο δεν θα γίνονται θεραπείες». «Ακόμα και ασθενείς που βρίσκονται ήδη σε αναπνευστήρα, θα απομακρύνονται για να μπουν στη θέση τους άλλοι που έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα επιβίωσης»{1}.

Στην Ισπανία κάνουν επιλογή ασθενών και κρατάνε μόνο όσους έχουν προσδόκιμο ζωής μεγαλύτερο των δύο χρόνων (Τσιόδρας 21/3){2}.

Κι ο Έλληνας χειρούργος, κ. Γιώργος Γιούργος, που εργάζεται στο νοσοκομείο του Μπέργκαμο και μίλησε στο ΣΚΑΪ για την Ιταλία: «Έρχονται οι αναισθησιολόγοι που έχουν την τελευταία λέξη στο αν θα μπει κάποιος σε μια εντατική και αποφασίζουν «αυτός μπορεί και αυτός δεν μπορεί»… «Αν είναι να διαλέξουμε ανάμεσα σε έναν ασθενή υπερήλικα με βεβαρυμένο ιστορικό και έναν ασθενή πιο νέο, προσπαθούμε να κρατήσουμε τους ασθενείς γύρω στα 60-65. Δεν μιλάμε για τους ασθενείς 85-90. Μακάρι να μπορούσαμε να τους κρατήσουμε»{3}.

2. «Πολύ θα θέλαμε να τους προστατέψουμε όλους»,
… είπε εδώ ο κυβερνητικός μας ψάλτης κ. Τσιόδρας, στις 21/3. «Αλλά αυτό είναι αδύνατο» συμπλήρωσε{2}.
Ο δε πρωθυπουργός στο διάγγελμά του (22/3) ξέχασε πάλι να πει τι θα κάνει με τις ΜΕΘ, με τα κενά στα νοσοκομεία, με τα τεστ που δεν γίνονται και με τις μάσκες που λείπουν. Αλλά δε ξέχασε να μας απειλήσει πάλι: «Δεν θέλουμε να διαλέξουμε ασθενείς»{4}. Υπονοεί ότι ίσως να «αναγκαστεί». Η ιδεολογία του, δε φτάνει μέχρι εκεί που αρχίζει ο ανθρώπινος πολιτισμός. Αυτός που λέει ότι αυτό δεν περιλαμβάνεται ούτε στα δικαιώματά του, ούτε στη λογική και την ηθική του λαού μας.

Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020

Τους κατευόδωσαν με το σύνθημα: Βάλε βαζελίνη και έλα Μυτιλήνη

Έστειλε λοιπόν τα καράβια του τα πειρατικά ο αυτοκράτορας, κρυφά ακόμα κι από τα GPS, να κάνουν απόβαση στα νησιά των ανυπότακτων ασίκηδων (*) «εχθρών». Κι οι φουκαράδες οι πραιτοριανοί δεν πήραν είδηση πως αυτοί ήταν οι Ιφιγένειες που θα θυσιάζονταν. 

Εκεί που τους έστειλαν, στο Μανταμάδο, δεν πάτησαν ποτέ οι Γερμανοί. Δεν πάτησαν ποτέ οι Άγγλοι. Κι η Αμερικάνικη επέμβαση που την είχαν πει εμφύλιο, τέλειωσε σ’ αυτά τα μέρη τρία χρόνια μετά από την πτώση του Γράμμου. 

Τα βασιβουζούκια(*) του Λεπέτυμνου γνωρίστηκαν με τα σπρέι πιπεριού και με τα κρότου λάμψης. Λύκος στα πρόβατα. Την Τετάρτη η Καράβα έγινε Βιετνάμ. Οι θρασύδειλοι μπάτσοι,  αφού έδειραν, ψέκασαν, έκαψαν το δάσος, έριξαν πλαστικές σφαίρες σε ευθείες βολές, πέταξαν δακρυγόνα από ελικόπτερα σε πλατείες και σε σχολεία, έσπασαν αυτοκίνητα χωρίς λόγο, έβρισαν τις μάνες και τις αδερφές μας, απείλησαν ότι… θα πηδήξουν εμάς τους τουρκόσπορους γκασμάδες… στο τέλος παρακαλούσαν να ανοίξουν τα μπλόκα για να φύγουν. Και τους κατευόδωναν τα γιουρούκια του Λεπέτυμνου (*) με το σύνθημα “βάλε βαζελίνη κι έλα Μυτιλήνη”
Άλλους 43 τους είχαν στείλει νωρίτερα πίσω… στο νοσοκομείο.  

“Ντροπή”… είπα. Αλλά μου είπαν ότι κάνει καλό στο σύγκαμα. Ε! Τότε εντάξει. Πάλι καλά. Όχι σαν τους Χιώτες που τους έβγαλαν ακόμα κι από τα ξενοδοχεία που κοιμόντουσαν. 

Κι όταν υποχώρησαν τα ΜΑΤ, τότε καταλάβαμε γιατί ρίχνανε τις βόμβες τους στο δάσος και βάζανε φωτιά. Ο άπειρος κόσμος που βλέπαμε στα βιντεάκια να κλείνει το δρόμο, ήταν ο… λίγος κόσμος. Ο πολύς κόσμος ήταν στο δάσος. Βγήκαν στο τέλος από κει εκατοντάδες. Μόνο οι μπάτσοι ξέρουν τι τους έκαναν αυτοί οι αγρότες με τις ασπρόμαυρες μαντήλες. Αυτοί που ξέρουν στην Καράβα κι άλλους δρόμους εκτός από αυτούς που γράφει το google map. Τους δρόμους που χαράζουν τα πρόβατά τους εδώ και χίλια χρόνια. Αυτοί που μια φορά αντάρτες, πάντα αντάρτες. Αυτοί που μια φορά go back, πάντα go back. 

ΜΙΑ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΕΙΣΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ…
Τι ήρθαν να κάνουν όμως τα “παλληκάρια” της τσάμπα μαγκιάς; Ποια “μάχη” ήρθαν να κερδίσουν; 

Ήρθαν να επιβάλλουν τις ηλίθιες ακροδεξιές ονειρώξεις του Μητσοτάκη, για το πώς θα εφαρμοστεί η άθλια συνθήκη ΕΕ – Τουρκίας, που υπέγραψε ο Τσίπρας.
Κι ήρθαν αυτούς τους τσαμπουκάδες να τους πουλήσουν σ’ εκείνους που έσωσαν, που μάζεψαν, που τάισαν και που ζέσταναν “τα μουρέλια” μέσα από τη θάλασσα. Αυτούς που ζουν ακόμα σε εφιάλτες την περισυλλογή των νεκρών στα δίχτυα τους.

Σ’ εκείνους που πάνω από πέντε χρόνια πληρώνουν το κόστος για λογαριασμό όλης της χώρας κι όλης της Ευρώπης. 

Σ’ αυτούς που τους κορόιδεψαν και δυο και τρεις φορές για το μέλλον, δυο και τρεις διαφορετικές κυβερνήσεις, της πάντα μίας ΕΕ. 

Σ’ αυτούς που έχουν τη εμπειρία από τις υποσχέσεις, που μόνιμα αφήνουν πίσω τους ακόμα πιο πολλούς πρόσφυγες, σε ακόμα μεγαλύτερα και περισσότερα στρατόπεδα συγκέντρωσης, με ανθρώπους που ζουν σε ολοένα και αθλιότερες συνθήκες. Που αφήνουν πίσω τους μόνιμα πιο σοβαρά προβλήματα στη ζωή και στην οικονομία των νησιωτών. 

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

Δυναμικό «παρών» αγροτών και κτηνοτρόφων

Δυναμικό και με παλμό το αγροτικό συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης 18 Φεβρουαρίου στη Μυτιλήνη. Οι αγρότες και κτηνοτρόφοι συγκεντρώθηκαν με αγροτικά αυτοκίνητα αρχικά στην είσοδο της Μυτιλήνης απέναντι από το εργοστάσιο της ΔΕΗ.

O πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου Δημήτρης Καραγιάννης στη σύντομη ομιλία του στην έναρξη της συγκέντρωσης τόνισε ότι «η ΝΔ, έρχεται να μας δώσει το τελικό χτύπημα με το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο καρμανιόλα που φέρνει προς ψήφιση τις επόμενες μέρες στη Βουλή.Αυξάνει τις εισφορές προς το φορέα μας και καρατομεί την ήδη πενιχρή κατώτερη σύνταξη των αγροτών.

Η κυβέρνηση έρχεται να μας επιβάλει ένα νομοσχέδιο παγίδα ενώ ανοίγει παράλληλα την πόρτα σε ιδιωτικές ασφάλειες». Μετά το τέλος της ομιλίας ακολούθησε πορεία με τα αγροτικά αυτοκίνητα και με κατάληξη την Γενική Γραμματεία Αιγαίου. Η αυτοκινητοπομπή πορεύτηκε από τον Περιφερειακό δρόμο της Μυτιλήνης και διέσχισε την πόλη δια μέσου της Προκυμαίας.

Στο κτίριο της Γενικής Γραμματείας βρίσκονταν ήδη απεργοί από την συγκέντρωση του Εργατικού Κέντρου Λέσβου όπου είχε πραγματοποιηθεί νωρίτερα στην Πλατεία Σαπφούς.

Να σημειωθεί ότι οι δυνάμεις της αστυνομίας ήταν ιδιαίτερα ισχυρές και μάλιστα είχε παραταχθεί διμοιρία των ΜΑΤ στον προαύλιο χώρο του κτιρίου της Γενικής Γραμματείας.


Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας παρέδωσαν το ψήφισμα στον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Παύλο Μιχαλακέλη καθώς η Γενική Γραμματέας Χριστιάνα Καλογήρου απουσίαζε. 

Παίρνοντας τον λόγο ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Στρατής Κόμβος κατήγγειλε την στάση της Κυβέρνησης που κλείνει τα αυτιά της στα προβλήματα των αγροτών και κτηνοτρόφων του νησιού.

Το ψήφισμα με τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις είναι το ακόλουθο:

Μυτιλήνη: Η Κοινωνική Ασφάλιση αφορά τη ζωή μας ολόκληρη. Φτάνει πια ! Ως εδώ ! Τέρμα στα ψέματα και τις απάτες !

Στη Μυτιλήνη η μαζική κινητοποίηση των εργατών ενώθηκε με τη συγκέντρωση των αγροτών. Μαζική συμμετοχή των εργαζομένων και στην απεργιακή συγκέντρωση στη Μύρινα.

Μπροστά στη Γενική Γραμματεία του υπουργείου Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, συναντήθηκαν οι δύο συγκεντρώσεις, την Τρίτη, 18 Φλεβάρη, που κάλεσαν το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο και η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου.
Η πολυπληθής απεργιακή συγκέντρωση του ΠΕΚ ξεκίνησε από την πλατεία Σαπφούς ενώ το συλλαλητήριο της Ομοσπονδίας από το ύψος του εργοστασίου της ΔΕΗ.

Στη συγκέντρωση του ΠΕΚ διαβάστηκε ψήφισμα συμπαράστασης των απεργών της ΛΑΡΚΟ. Χαιρέτησαν ο Στέφανος Λούκας, μέλος της διοίκησης του τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας, εκλεγμένος με την ΠΚΣ, ο Γιάννης Ελευθερίου, πρόεδρος του Σωματίου Επαγγελματιών Υπαλλήλων Οδηγών – Εισπρακτόρων και Ελεγκτών Νομού Λέσβου, η Σοφία Καζαμία από το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών – πρωτοβουλία αναπληρωτών, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Μαρσέλντ Γιάννο, πρόεδρος της Ένωσης Ιδιωτικών Υπαλλήλων Λέσβου και ο Νίκος Χρυσάφης, μέλος της εκτελεστικής γραμματείας του Νομαρχιακού Τμήματος Λέσβου της ΑΔΕΔΥ. Την κεντρική ομιλία έκανε ο πρόεδρος του ΠΕΚ Θοδωρής Ασλανίδης.

Στο τέλος οι συγκεντρωμένοι, με μια δυναμική πορεία και συνθήματα «η ασφάλιση κτίστηκε στων εργατών τις πλάτες δεν την παραδίδουμε στους κεφαλαιοκράτες», «εργάτη μπορείς και αν το καταλάβεις θα γίνεις ο κυρίαρχος του πλούτου που παράγεις», πορεύτηκαν μέσω της παλιάς αγοράς της πόλης στη Γενική Γραμματεία και συναντήθηκαν με τη μηχανοκίνητη πορεία των αγροτοκτηνοτρόφων οι οποίοι, για τρίτη φορά από τον περασμένο Δεκέμβρη, παρέδωσαν τα αιτήματά τους στο διευθυντή της γραμματείας και ταυτόχρονα κατήγγειλαν την γ.γ. κ. Καλογήρου ότι απουσίαζε για άλλη μια φορά.

Η ομιλία του προέδρου του ΠΕΚ ανάμεσα στα άλλα ανέφερε: