Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ ΣΠΑΝΟ (KALLISTI FERRIES)

Από το http://lsikarias.blogspot.com

Λάβαμε την επιστολή του Β’ Μηχανικού Γιώργου Πατσιμά. Πρόκειται για έναν από τους τυχερούς ναυτεργάτες που καλοπερνούσαν στο ένα από τα πλοία του «πατριώτη» μας Γ. Σπανού. Χωρίς κανέναν άλλο σχόλιο τη δημοσιεύουμε και αφήνουμε σε εσάς τα συμπεράσματα.

" Ονομάζομαι ΠΑΤΣΙΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ και είμαι Β’ Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού.
Γυρίζοντας και βασανιζόμενος στον Πειραιά να βρω εκκαθαριστικό (βεβαίωση αποδοχών) σημείωμα από την εταιρεία KALLISTI FERRIES ανακάλυψα τα εξής:
1. Η εταιρεία KALLISTI FERRIES δεν υφίσταται με αποτέλεσμα να μην μπορώ να βρω βεβαίωση αποδοχών διότι είχα υπηρετήσει στο πλοίο «ΚΟΡΣΙΚΑ ΕΞΠΡΕΣ ΙΙΙ» σαν Β’ Μηχανικός αποτέλεσμα να διπλοφορολογηθώ από την εφορία. Παράκλησις όποιος γνωρίζει την έδρα της επιχειρηματικής δραστηριότητας του κ. Σπανού ας με βοηθήσει να μπορέσω τουλάχιστον να πάρω την βεβαίωση των αποδοχών μου.
2. Ένα σημείωμα προς τον τύπο του κ. Σπανού όπου αναφέρει ότι καλοπληρωνόμασταν και ότι χορεύαμε στην Ικαρία και κάναμε και τα μπάνια μας.
Πως όμως μπορείς να χορέψεις στην Ικαρία ενώ είσαι στην Σάμο και πώς να έχεις κουράγιο να χορέψεις όταν έχεις εργαστεί 16 ώρες στο Μηχανοστάσιο με τόση φασαρία διότι δεν είχε διπλά πληρώματα όπως ορίζει ο νόμος αλλά μονά, βγάζαμε ακόμα και τα ΕΞΠΡΕΣ δρομολόγια εμπρός – πίσω χωρίς ΕΞΤΡΑ π.χ. Ξεκίνημα από τη νύχτα, πετρέλευση προετοιμασία πλοίου να είναι έτοιμο το πρωί, δρομολόγιο επιστροφή πετρέλευση ξανά πάλι, κλπ.
Όσο για τους χορούς και τα πανηγύρια όταν φτάνεις στις 2 το πρωί στο Βαθύ και είσαι στην εργασία από τις 4 το πρωί της προηγούμενης άντε να χορέψεις.
Αναφέρω επίσης για τον κ. Σπανό που νοιάζεται για τα νησιά μας διότι και εγώ είμαι από το νομό Σάμου, ότι:
- Μας είχαν εγκαταλείψει απλήρωτους στην Αλεξανδρούπολη.
- Δεν πλήρωνε το ξενοδοχείο που μέναμε με αποτέλεσμα κάθε βδομάδα να έχουμε πρόβλημα με τον ξενοδόχο.
- Να μη έχουμε χρήματα να πληρώσουμε ούτε το σπίτι μας, ούτε το φαγητό μας.
- Να τρέχουμε να σώσουμε το πλοίο όταν έπιαναν ισχυροί άνεμοι μέσα στη βροχή.
- Να μην έχουμε ούτε σταγόνα πετρέλαιο για να λειτουργήσει έστω 1 Ηλεκτρομηχανή για ασφάλεια.
- Η βάρδια καταπέλτη που έμενε το βράδυ για θέρμανση να χρησιμοποιεί μπουκάλες προπανίου.
- Να μας λυπούνται όλοι στην Αλεξανδρούπολη και να μην έχουμε το Πάσχα ούτε 1 αυγό να τσουγκρίσουμε.
- Να έχουν έρθει οι Ιταλοί – γιατί το πλοίο ήταν δικό τους – να το πάρουν και εμείς αβοήθητοι – απλήρωτοι – νηστικοί να προσπαθήσουμε να το κρατήσουμε διότι θα χάναμε όλα τα δικαιώματα μας.
Αυτά και άλλα πολλά που δεν τα αναφέρω γιατί σέβομαι τους συντοπίτες μου τα έχει ξεχάσει ο κ. Σπανός που είναι επίτιμος Πρόξενος της Κολομβίας (τρομοκρατία- εξαναγκασμοί- παρανομίες κλπ.).

Υστερόγραφο 1: Δεν φτάνει που βασανίσατε εμάς κ. Σπανέ, θέλετε να βασανίσετε και τους συντοπίτες μου;
Υστερόγραφο 2: Μήπως ξεχνάτε ότι πέσαμε στα δικαστήρια και πληρωθήκαμε κουτσουρεμένα (εγώ προσωπικά – 10.600 ΕΥΡΩ) λίγο πριν μπούμε στην αίθουσα του Δικαστηρίου; "

Τέλος να θυμίσουμε για αυτόν τον «πατριώτη» εφοπλιστή μερικά μόνο από τα πρόσφατα κατορθώματα του (http://lsikarias.blogspot.com/2010/10/blog-post_29.html)
  • Το Γενάρη, τον Απρίλη, το Μάη και τον Ιούνη του 2009, οι ναυτεργάτες του «Σαρδηνία Βέρα», έκαναν επίσχεση εργασίας για να διεκδικήσουν δεδουλευμένα που παράνομα παρακρατούσε ο Σπανός. Ίδια ήταν η κατάσταση και στο άλλο πλοίο του το «Κόρσικα Εξπρές ΙΙΙ», το οποίο παρέμενε ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και οι ναυτεργάτες του έκαναν δημόσια έκκληση για φαγητό, αφού ο εφοπλιστής τους είχε εγκαταλείψει στην τύχη τους.
  • Το Δεκέμβρη του 2008, σε αίτημα των ναυτεργατών του «Σαρδηνία Βέρα» να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους, ο πλοιοκτήτης έδωσε τραπεζική επιταγή, η οποία όμως ήταν ακάλυπτη!
  • Τον Οκτώβρη του 2008, αυτός ο «πατριώτης» απέλυσε ναυτεργάτη εν πλω!
    Είχε τεράστιες οφειλές προς το ΝΑΤ. Είχαν φτάσει σε τέτοιο ύψος, ώστε τον Απρίλη του 2009 η διοίκηση του ΝΑΤ αναγκάστηκε να εκδώσει απαγόρευση ελευθεροπλοΐας στο πλοίο «Σαρδηνία Βέρα».
  • Οι υπάλληλοι της εταιρείας παραμένουν ακόμα και σήμερα απλήρωτοι για μεγάλο μέρος των δεδουλευμένων και των αποζημιώσεών τους, αφού ο εφοπλιστής εγκατέλειψε τη δραστηριότητά του στην Ελλάδα χωρίς να τους καταβάλει τα οφειλόμενα.
....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου