Τέλος στις οργανικές συνθέσεις και ανεξέλεγκτες αυξήσεις στα εισιτήρια, προβλέπει το νομοθετικό πακέτο, με το οποίο ενσωματώνεται πλήρως στο εθνικό Δίκαιο ο Κανονισμός 3577/92
Με τις εντολές των ακτοπλόων εφοπλιστών για την πλήρη εφαρμογή του διαλυτικού Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που σημαίνει αποδιάρθρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, σύνθλιψη των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών και «ακρωτηριασμό» της χώρας, ετοιμάζονται να συμμορφωθούν η κυβέρνηση της ΝΔ και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αν. Παπαληγούρας, με εν κρυπτώ διαδικασίες και διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, με τις αυθαίρετες ακινητοποιήσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων που ξεπερνούν τα 36 και έπεται συνέχεια, τις μαζικές απολύσεις πάνω από 2.000 ναυτεργατών - οι οποίοι διώχτηκαν και απλήρωτοι - σε συμπαιγνία με το ΥΕΝ, αλλά και τη συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΠΝΟ, έχουν ήδη προετοιμάσει το έδαφος για την επιβολή του Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Για να συνεχιστεί αυτό που ξεκίνησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όταν το 2001 ψήφισε το νόμο - έκτρωμα 2932/2001, με τον οποίο άρχισε η σταδιακή εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με τον Κανονισμό 3577.
Επί της ουσίας, αυτό που μπαίνει «επί τάπητος» από τους εφοπλιστές και την ΕΕ είναι:
Να καταργηθεί η στοιχειώδης υποχρέωσή τους για τη 10μηνη λειτουργία των ακτοπλοϊκών πλοίων και τη 10μηνη υποχρεωτική επάνδρωση με οργανικές συνθέσεις, όπως αυτές ορίζονται από το ΠΔ 177/74.
Να μην υπάρχει κανένας περιορισμός στις τιμές των εισιτηρίων της οικονομικής θέσης, ακόμα και σε γραμμές που επιδοτούνται!
Τι προετοιμάζουν
Διακηρυγμένος στόχος κυβέρνησης - εφοπλιστών είναι να καταργήσουν την υποχρεωτική 12μηνη δρομολόγηση των πλοίων και τις οργανικές συνθέσεις.
Η πρόσφατη συνάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Αν. Παπαληγούρα με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπο Μεταφορών Αντόνιο Ταγιάνι, ήταν αποκαλυπτική για τα όσα προετοιμάζονται με πρόσχημα τη διαδικασία παράβασης κατά της Ελλάδας που έχει κινήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «για μη σωστή εφαρμογή του Κανονισμού 3577/92 ΕΚ (Θαλάσσιες ενδομεταφορές - Cabotage)».
Οπως διέρρευσε από το ΥΕΝ, η συνάντηση Παπαληγούρα - Ταγιάνι ήταν συνέχεια μιας σειράς ενεργειών από την κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΕΝ για την εφαρμογή του 3577. «Ηδη - όπως λένε οι πληροφορίες - έχουν πραγματοποιηθεί δύο τεχνικές συναντήσεις εργασίας μεταξύ εκπροσώπων του ΥΕΝΑΝΠ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στον Πειραιά στις 22/6/2007 και στις Βρυξέλλες στις 25/9/2008».
Μάλιστα, στην τελευταία «τεχνική συνάντηση», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες από το ΥΕΝ, έθεσε τα παρακάτω θέματα:
α) Τροποποίηση του συστήματος αποδοχής δήλωσης δρομολόγησης.
β) Απελευθέρωση των ναύλων οικονομικής θέσης ενδονησιωτικών συνδέσεων.
γ) Τροποποίηση του Κανονισμού Ενδιαίτησης Επιβατών Επιβατηγών Πλοίων.
δ) Περιορισμός της απαίτησης γνώσης της ελληνικής γλώσσας μόνο στα μέλη του πληρώματος, τα καθήκοντα του οποίου σχετίζονται με θέματα ασφαλείας.
ε) Κατάργηση της γενικευμένης υποχρέωσης για δεκάμηνη δραστηριοποίηση των πλοίων.
Η απάντηση του ΥΕΝ στη συνάντηση ήταν η επίδοση εγγράφων με «σχέδια νομοθετικών κειμένων αναφορικά με την τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας για τα παραπάνω θέματα», με εξαίρεση - προς το παρόν βέβαια - αυτό που αφορά την «κατάργηση της γενικευμένης υποχρέωσης για δεκάμηνη δραστηριοποίηση των πλοίων». Ο επίτροπος ήρθε να δει απλώς σε ποιο στάδιο βρίσκεται η προετοιμασία για την τροποποίηση της νομοθεσίας, προκειμένου να βάλει το θέμα της παράβασης στο αρχείο.
Συνθέσεις ασφαλείας και απελευθέρωση ναύλων
Με απλά λόγια, το ΥΕΝ ετοιμάζει άμεσα να «χτυπήσει» τις οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων, ώστε αυτές να περιοριστούν σε συνθέσεις ασφαλείας. Αυτό σημαίνει ναυτολόγηση ενός μικρού αριθμού Ελλήνων ναυτεργατών με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και από εκεί και πέρα ο εφοπλιστής θα μπορεί να ναυτολογεί ναυτεργάτες φτηνούς χωρίς κανένα δικαίωμα. Αλλωστε, ήδη, η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας έχει «αποφανθεί» ότι οι ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (θαλαμηπόλοι, φροντιστές, μάγειροι κλπ.) δεν πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στις οργανικές συνθέσεις.
Επιπλέον, ετοιμάζει άμεσα την απελευθέρωση των εισιτηρίων ακόμα και σε ενδονησιωτικά ακτοπλοϊκά ταξίδια. Πρόκειται για ένα ακόμα σφοδρό χτύπημα των νησιωτών και συνολικά των επιβατών, των εργαζομένων, οι οποίοι είδαν από το 2001 που άρχισε η εφαρμογή της απελευθέρωσης της ασυδοσίας των εφοπλιστών μέχρι το καλοκαίρι του 2008 αυξήσεις στα εισιτήρια κατά 376%! Την ίδια χρονική περίοδο, οι επιδοτήσεις προς τους εφοπλιστές ανήλθαν σε 226 εκατομμύρια ευρώ και τώρα ετοιμάζεται νέο «πακέτο» από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή τις τσέπες των εργαζομένων, με άλλα 100 εκατ. ευρώ!
Οσον αφορά την κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης λειτουργίας των πλοίων, οι εφοπλιστές ήδη προσπαθούν να την καταργήσουν ντε φάκτο με τις αυθαίρετες ακινησίες των πλοίων, μετατρέποντας σε Οδύσσεια τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια και καταδικάζοντας τα νησιά σε απομόνωση.
Αξίζει να ξαναειπωθεί ότι ο Κανονισμός 3577/92 προωθεί τις 4 ελευθερίες που περιέχονται στη Συνθήκη του Μάαστριχτ (κεφαλαίων, εμπορευμάτων, υπηρεσιών, εργατικού δυναμικού) στη θάλασσα. Φέρει την υπογραφή του πρωθυπουργού της τότε κυβέρνησης της ΝΔ Κ. Μητσοτάκη, τέθηκε σε εφαρμογή από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και την προσυπογράφει ο ΣΥΝ.
Να γίνουν τα πλοία λαϊκή περιουσία
Οι νέες εξελίξεις στην ακτοπλοΐα αποτελούν ακόμα μια επιβεβαίωση ότι η πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, της Ευρωπαϊκής Ενωσης έχει αναγορεύσει σε εχθρό τους νησιώτες, τους ναυτεργάτες, συνολικά στους εργαζόμενους και «λειτουργεί» μόνο για να αυξάνει τα κέρδη των εφοπλιστών, του μεγάλου κεφαλαίου.
Οι ταξικές δυνάμεις του ναυτεργατικού κινήματος, τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, το ΚΚΕ, έχουν σημάνει το αγωνιστικό σύνθημα, καλώντας τους νησιώτες, τους ναυτεργάτες, με την οργάνωση της πάλης τους, με επιτροπές αγώνα, μέσα και έξω από τα πλοία, να ανατρέψουν την επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι εφοπλιστές, πατώντας στον Κανονισμό της ΕΕ και στην πολιτική της ΝΔ και των κομμάτων της ευρωυποταγής.
Να διεκδικήσουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, με καθημερινή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με φτηνά εισιτήρια, με σύγχρονα, ασφαλή πλοία.
Να οργανώσουν την πάλη τους, διεκδικώντας τον πλούτο που παράγουν, με προοπτική η εξουσία να περάσει στα χέρια των λαϊκών δυνάμεων. Τα πλοία να γίνουν λαϊκή περιουσία, ώστε οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ, Ριζοσπάστης - 23/11/2008
..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου