- Αριστερά στη Μυτιλήνη - A la izquierda en la isla de Lesbos de Grecia - Left on Lesvos island of Greece
▼
Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2008
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΛΕΣΒΙΑΚΟΥ ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΜΑΣ
Από πολύ καιρό πριν το Εργατικό Κέντρο είχε επισημάνει ότι όσο πλησιάζει ο χειμώνας τα πλοία θα μένουν δεμένα στα λιμάνια και με απλήρωτους τους ναυτεργάτες από τις εταιρείες.
Είχαμε επισημάνει και επιβεβαιωθήκαμε ότι αυτό που λέγεται απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι ότι χειρότερο για τα λαϊκά στρώματα και ότι καλύτερο για τις τσέπες των εφοπλιστών.
Σήμερα δύο εβδομάδες πριν τις γιορτές είμαστε αποκομμένοι ακτοπλοϊκά από την Βόρεια Ελλάδα και όχι μόνο και από την Λήμνο (δηλαδή ο νομός έχει κοπεί στα δύο αν όχι στα τρία).
Αεροπορικά μόνο η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ μας συνδέει με τη Λήμνο, αφού οι άλλες εταιρείες δεν ενδιαφέρονται, γιατί δεν είναι γραμμή φιλέτο.
Επίσης μετά την διακοπή των δρομολογίων του πλοίου ΜΥΤΙΛΗΝΗ της ΝΕΛ, επιδεινώνεται παραπέρα η σύνδεση του νησιού και με την Αθήνα.
Απαιτούμε από το ΥΕΝ, να δρομολογηθεί άμεσα πλοίο για την σύνδεση με τη Λήμνο και τη Βόρεια Ελλάδα.
Να επιβάλει στους εφοπλιστές των εταιριών ΣΑΟΣ και ΝΕΛ, να πληρώσουν τους εργαζόμενους.
Να επιβάλει το προβλεπόμενο πρόστιμο για παράνομη παρακράτηση χρημάτων, που εισπράχθηκαν για λογαριασμό του Λιμενικού Ταμείου και τα έβαλε στην τσέπη της η εταιρεία ΣΑΟΣ.
Καμιά επιδότηση στους εφοπλιστές.
Να εγγυηθεί ότι τα όποια πλοία δρομολογηθούν, δεν θα είναι μόνο για την περίοδο των εορτών (που έχει αυξημένη κίνηση), και από τη νέα χρονιά να έχουμε πάλι τα ίδια ή και χειρότερα προβλήματα.
Πιστεύουμε ότι στο πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, λύση είναι οι συγκεκριμένες προτάσεις του ταξικού κινήματος:
1. Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, μέσο ικανοποίησης των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων και όχι μέσο κερδοφορίας και πλουτισμού των εφοπλιστών.
2. Μείωση των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων με κριτήριο το λαϊκό - κοινωνικό συμφέρον και τις ανάγκες ανάπτυξης των νησιών. Επαναφορά και κατοχύρωση των εκπτώσεων.
3. Πλοία ασφαλή και σύγχρονα. Αυστηρή εφαρμογή των κανόνων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Εργατικός έλεγχος και αυστηρές ποινές στις ναυτιλιακές που παραβιάζουν τους κανόνες ασφαλείας και τα δικαιώματα ναυτεργατών.
4. Καθημερινή, επαρκή, απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την Ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και μεταξύ των νησιών.
5. Όχι στην απελευθέρωση της ακτοπλοΐας - Κατάργηση της νομοθεσίας και των κανονισμών που προβλέπουν την κατάργηση του καμποτάζ.
6. Πλήρη - σταθερή εργασία για τους ναυτεργάτες, όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Ουσιαστική αύξηση σε μισθούς, εργασιακά - ασφαλιστικά δικαιώματα σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες των ναυτεργατών.
7. Τα πλοία, οι Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες περιουσία του λαού. Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, στα πλαίσια μιας πολιτικής που εξασφαλίζει: Φτηνό εισιτήριο, με κοινωνικά κριτήρια, ασφαλή σύγχρονα πλοία - επαρκή, συστηματική απρόσκοπτη εξυπηρέτηση όλων των νησιών για όλο το έτος, μισθούς δικαιώματα ναυτεργατών σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες.
8. Άμεση βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων για την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων στα νησιά. Αποτροπή της παραπέρα ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και επαναφορά στο δημόσιο όσων έχουν ιδιωτικοποιηθεί.
....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου