Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009

ΨΗΦΙΣΜΑ ΦΟΡΕΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Εμείς οι εκπρόσωποι Φορέων των νησιών του Αιγαίου, που υπογράφουμε το παρακάτω ψήφισμα για τα ζητήματα της Ακτοπλοΐας και τα μεγάλα προβλήματα που επιδεινώθηκαν τον τελευταίο καιρό, συνέπεια των επιπτώσεων από την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ύστερα από συζήτηση:

ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΜΕ
Ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ο Ν.2932/2001 για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που εφαρμόστηκαν στην πατρίδα μας δεν έλυσαν τα ήδη οξυμμένα προβλήματα απεναντίας τα όξυναν παραπέρα. Έδωσαν αφορμή για αξιοποίηση νέων απαιτήσεων από τους εφοπλιστές, προκειμένου να πετύχουν την κατάργηση κατακτήσεων και δικαιωμάτων των εργαζομένων, παραπέρα επιδοτήσεων τους από το Κράτος και άλλων πολλών παραχωρήσεων, που έχουν σαν αποτέλεσμα, καταστροφικές συνέπειες στη ζωή και την οικονομία των νησιών και των κατοίκων τους.
Η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών οδηγεί, σε δραματικές οικονομικές εξελίξεις, που το συνολικό τους αποτέλεσμα έχει επιβαρύνει ακόμα παραπέρα την τοπική οικονομία των νησιών, αφού η σύνδεση των νησιών μένει στην καλή θέληση των εφοπλιστών και δραματικά ανεβάζει το κόστος διαβίωσης στα νησιά.
Ο δε τουρισμός θα δεχτεί το τελειωτικό χτύπημα λόγω του κόστους των διακοπών.
Επιδιώκεται η μείωση των ναυτεργατών στα πλοία, επέβαλε ντε φάκτο το εφοπλιστικό κεφάλαιο, χειροτερεύοντας τις συνθήκες δουλειάς και αμοιβής τους, εντατικοποιώντας επικίνδυνα την εργασία.
Επιδεινώνει το αξιόπλοο των πλοίων και αυξάνει τους κινδύνους για τη ζωή των ναυτεργατών και επιβατών.
Ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού, όπως οι συνταξιούχοι ναυτικοί και οι οικογένειές τους, οι πολύτεκνοι, οι φοιτητές και τα άτομα με ειδικές ανάγκες, θα αντιμετωπίζουν περαιτέρω όξυνση των προβλημάτων τους, με την αύξηση των εισιτηρίων, από τη στιγμή που καταργήθηκε η μειωμένη προσφορά.
Η εργαζόμενη λαϊκή οικογένεια επιβαρύνεται δραματικά απ' την ανεξέλεγκτη αύξηση των εισιτηρίων (191% Μάης 2006-Απρίλης 2008), αφού η αύξηση θα μετακυλιστεί στο κόστος διαβίωσης.
Οι Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που είναι χώρος και στρατηγικής σημασίας, που συνδέεται και με την άμυνα της χώρας, δεν μπορεί να είναι στα χέρια των εφοπλιστών, δεν μπορούν να λειτουργούν με κριτήριο το κέρδος.
Οι Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για να εκπληρώσουν τον κοινωνικό τους
ρόλο, για να μετατραπούν σε εργαλείο ανάπτυξης προς όφελος των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων, πρέπει να γίνουν περιουσία του λαού.
Ν.Δ, ΠΑΣΟΚ μαζί με τους εφοπλιστές και τα άλλα κόμματα του ευρω-μονόδρομου ΣΥΡΙΖΑ και ΛΑΟΣ, πρωτοστάτησαν και πρωτοστατούν στην ενίσχυση των εφοπλιστών, μέσα από τα ελληνικά κρατικά και κοινοτικά ταμεία. Προωθούν το μεταφορικό ισοδύναμο για να αναχαιτίσουν την πάλη του εργατικού λαϊκού κινήματος, για αποκλειστικά Δημόσιες Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες στην υπηρεσία του λαού.
Παράλληλα στη ΚΕΔΚΕ, ΠΑΣΟΚ, Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ, από κοινού μιλάνε για συμπράξεις με τους ιδιώτες για τη χρηματοδότηση και κατασκευή πλοίων από τους δήμους, που θα δοθούν στους εφοπλιστές.


ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ
Την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών γιατί δεν διασφαλίζει τα συμφέροντα του λαού, αλλά εξυπηρετεί τα εφοπλιστικά συμφέροντα.

ΘΕΩΡΟΥΜΕ
Επώδυνες και καταστροφικές τις συνέπειες του Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ν.2932/2001 για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και


ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ
Ότι προοπτική για να λυθεί ολοκληρωτικά το πρόβλημα πρέπει τα πλοία, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να είναι περιουσία του λαού. Έτσι μόνο θα εξασφαλίζουν φτηνά εισιτήρια, με κοινωνικά κριτήρια ασφαλή σύγχρονα πλοία, επαρκή, συστηματική, απρόσκοπτη εξυπηρέτηση όλων των νησιών για όλη τη διάρκεια του χρόνου.


Δ Ι Ε Κ Δ Ι Κ Ο Υ Μ Ε
1. Οι Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, μέσο ικανοποίησης των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων και όχι μέσο κερδοφορίας και πλουτισμού των εφοπλιστών.
2. Μείωση των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων. Κριτήριο στον καθορισμό των εισιτηρίων το λαϊκό συμφέρον, οι λαϊκές ανάγκες, οι ανάγκες ανάπτυξης των νησιών και όχι τα εφοπλιστικά κέρδη. Επαναφορά και κατοχύρωση των εκπτώσεων κλπ.
3. Πλοία ασφαλή και σύγχρονα. Αυστηρή εφαρμογή των κανόνων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Εργατικός έλεγχος και αυστηρές ποινές στις ναυτιλιακές εταιρείες που παραβιάζουν τους κανόνες ασφαλείας και τα δικαιώματα των ναυτεργατών.
4. Καθημερινή επαρκή απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την Ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και μεταξύ των νησιών καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.
5. Όχι στην απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας-Κατάργηση της νομοθεσίας και των κοινοτικών κανονισμών που προβλέπουν την κατάργηση του καμποτάζ.
6. Πλήρη-σταθερή εργασία για τους ναυτεργάτες, όχι στην εντατικοποίηση της δουλειάς-στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Ουσιαστική αύξηση στους μισθούς-εργασιακά-ασφαλιστικά δικαιώματα, δικαιώματα σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες των ναυτεργατών.
7. Τα πλοία, οι Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, περιουσία του λαού. Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με εργατικό-κοινωνικό έλεγχο, στα πλαίσια μιας πολιτικής που θα εξασφαλίζει: Φτηνό εισιτήριο, με κοινωνικά κριτήρια-Ασφαλή σύγχρονα πλοία-επαρκή, συστηματική απρόσκοπτη εξυπηρέτηση όλων των νησιών, για όλη τη διάρκεια του χρόνου-Μισθούς, δικαιώματα των ναυτεργατών σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες.
8. Άμεση βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων και κατασκευή νέων, με σύγχρονες προδιαγραφές λιμανιών, εκεί που υπάρχει ανάγκη, για την ασφαλή και απρόσκοπτη πρόσδεση των πλοίων στα νησιά. Αποτροπή της παραπέρα ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και επαναφορά στο δημόσιο όσων έχουν ιδιωτικοποιηθεί.


Οι Φορείς
Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο
Εργατικό Κέντρο Σάμου
Εργατικό Κέντρο Ρόδου
Εργατικό Κέντρο Κώ
Ομοσπονδία ΕΒΕ Λέσβου
Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Μυτιλήνης
Δήμος Αγιάσου
Δήμος Πολιχνίτου
Δήμος Αγίου Κήρυκου Ικαρίας
Δήμος Ευδήλου Ικαρίας
Δήμος Ραχών Ικαρίας
Αγροτικός Σύλλογος Αγιάσου
Αγροτικός Σύλλογος Μανταμάδου


..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου