1) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ - ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ και ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟΥ Κ. Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ .
2) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ, ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ κ. Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ
Το γεγονός μη προσέγγισης πλοίου με τακτικά δρομολόγια που να συνδέει τον Άγιο Κήρυκο με τον Πειραιά δημιουργεί σοβαρά προβλήματα τόσο στη μετακίνηση των συμπατριωτών μας στη Νότιο πλευρά του νησιού όσο και στην εμπορευματική κίνηση των προϊόντων που εφοδιάζουν την αγορά. Αυτή η εξέλιξη όπως αντιλαμβάνεστε προκαλεί την έντονη ανησυχία των δημοτών μας και των πάσης φύσεως επιχειρηματιών, δεδομένου ότι όλη η κίνηση γίνεται μέσω του λιμένα Ευδήλου, προκαλώντας αύξηση στο κόστος μετακίνησης των επιβατών και βέβαια των εμπορευμάτων που μετακυλιεται φυσικά στους συνδημότες μας .
Για να αντιληφθείτε το μέγεθος της κατάστασης σας γνωρίζουμε ότι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες με προορισμό την νότια Ικαρία συνολικά , θα πρέπει είτε να διαθέτουν ιδιόκτητο μέσο είτε να χρησιμοποιήσουν ταξί με ένα επιπλέον κόστος να προστίθεται στο ναύλο του ταξιδιού (35 – 45,00€. κοστίζει η διαδρομή με ταξί ) γεγονός που ουσιαστικά διπλασιάζει την τελική τιμή του ταξιδιού ,αφού οι προσεγγίσεις πλοίου στον λιμένα Ευδήλου γίνονται σε ώρες που δεν υπάρχει συγκοινωνιακή κάλυψη.
Παράλληλα το γεγονός υποβάθμισης των αερομεταφορών στο νησί μας (εύκολα μπορείτε να το διασταυρώσετε τόσο από της διαθέσιμες θέσεις όσο και την συχνότητα προβλημάτων στην εκτέλεση των πτήσεων) δημιουργεί μια εξαιρετικά δυσμενή κατάσταση συνολικά στο επίπεδο των συγκοινωνιών.
Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και την αβεβαιότητα που προκαλεί αυτή η αρνητική εξέλιξη στη Τουριστική κίνηση της ερχόμενης τουριστικής περιόδου, αντιλαμβάνεστε ότι η ανησυχία μετατρέπεται σε αγανάκτηση.
Σε ότι μας αφορά έχουμε κάνει σαφές ότι ουσιαστική λύση προς όφελος των νησιωτών, στο τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δε μπορεί να υπάρξει αν οι συγκοινωνίες δεν αντιμετωπισθούν από το κράτος και της κυβερνήσεις ως κοινωνικό αγαθό.
Μέσω ενός οργανισμού που θα διασφαλίζει :
1) Απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με το Πειραιά και μεταξύ τους χειμώνα – καλοκαίρι,
2) Ναύλα προσιτά που θα συμβαδίζουν με τις αυξήσεις στους μισθούς των
εργαζομένων,
3) Ασφαλή και γρήγορα ταξίδια.
Ωστόσο σήμερα είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα ώστε να αποκατασταθεί η σύνδεση του Αγίου Κηρύκου με το Πειραιά καθώς και να εξασφαλιστεί η τακτική σύνδεση του λιμανιού της Νοτίου Ικαρίας σε πάγια βάση ανεξαρτήτως των σχεδιασμών των ακτοπλοϊκών εταιριών.
Σχετικά με τις αερομεταφορές ως Δήμοι της Ικαρίας και στο παρελθόν πήραμε ξεκάθαρη θέση στο ζήτημα, καταθέτοντας ουσιαστική πρόταση για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της Ολυμπιακής. Πιστεύοντας ότι η εμπειρία των ακτοπλοϊκών επέβαλλε να διεκδικήσουμε τη καταβολή από το κράτος των οφειλόμενων πόρων που θα δινόταν αφειδώς σαν επιδότηση στο διάδοχο σχήμα ιδιωτών που θα αναλάμβανε τις αερομεταφορές στη χώρα μας . Πρόταση που δυστυχώς δεν υποστηρίχθηκε από τους αιρετούς τις Τοπικής αυτοδιοίκησης του υπόλοιπου Αιγαίου (Θεματικό συνέδριο ΚΕΔΚΕ ¨Για τις μεταφορές στη Νησιωτική Ελλάδα¨ 15/04/2006 )
Ωστόσο σήμερα είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα ώστε να αποκατασταθεί η αξιοπιστία της σύνδεσης της Ικαρίας καθώς και να διασφαλιστεί το κόστος των ναύλων στο επίπεδο των τιμών που υπήρχε τουλάχιστον με το προηγούμενο καθεστώς χωρίς αυτό να λειτουργεί σε βάρος της αξιοπιστίας και της ασφαλείας των αερομεταφορών στην Ικαρία ανεξαρτήτως των σχεδιασμών των αεροπορικών εταιριών.
Αναμένοντας τις άμεσες ενέργειες σας, προγραμματίζουμε την ερχόμενη εβδομάδα συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου για να προσδιορίσουμε την αντίδραση της τοπικής κοινωνίας, πιστεύοντας ότι δεν είναι δυνατόν ως κοινωνία να αφεθούμε μοιρολατρικά στις διαθέσεις των οποιωνδήποτε εταιριών θυσιάζοντας στο βωμό των κερδών τους το μέλλον και την ύπαρξη του τόπου μας.
Μετά τιμής
Ο Δήμαρχος Αγίου Κηρύκου
ΣΠΥΡΟΣ ΤΕΣΚΟΣ