Για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας
Πέλαγος εφοπλιστικής ασυδοσίας ….
Πριν από τρεις εβδομάδες το πλοίο «ΘΕΟΦΙΛΟΣ»
(ετών 38) της εταιρείας ΝΕΛ, πλοίο
παροπλισμένο εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο, έκανε ένα και μοναδικό δρομολόγιο
στη γραμμή Σύρος- Ικαρία- Φούρνοι- Σάμος, δρομολόγιο που θα μείνει αξέχαστο
στους επιβάτες. Καθώς το
πλοίο απέπλευσε με καθυστέρηση, η τροφοδοσία καυσίμων έγινε μετά την επιβίβαση
των επιβατών, η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική με τις μυρωδιές των καυσίμων να
πλημμυρίζουν το χώρο, οι τουαλέτες δεν λειτουργούσαν, η ταχύτητα του πλοίου
ήταν μικρή, πιθανά να ταξίδευε με μια μηχανή, επίσης επιβάτες καταγγέλλουν
δυσκολία στους ελιγμούς.
Εχτές οι επιβάτες του πλοίου «EUROPEAN EXPRESS» (ετών
39) πάλι της εταιρείας ΝΕΛ, πάλι στο ίδιο δρομολόγιο, του μοναδικού πλοίου
που εξυπηρετεί τη γραμμή των νησιών μας, έζησαν πάλι μια αξέχαστη ταξιδιωτική
εμπειρία! Το πλοίο απέπλευσε από τη Σάμο στις τέσσερις το απόγευμα της Πέμπτης
και κατέπλευσε στον Πειραιά σήμερα στις 11 το πρωί με τη μια κύρια μηχανή σε λειτουργία!!
Η δε εταιρεία ανακοινώνει ότι το τεχνικό πρόβλημα αποκαταστάθηκε, πριν
ακόμα το πλοίο καταπλεύσει στον Πειραιά με τη μια του μηχανή!!
Πέρα από την πολύωρη ταλαιπωρία,
αναρωτιόμαστε αν οι καιρικές συνθήκες ήταν άσχημες, αν είχε φουρτούνα, τι θα
σήμαινε το ταξίδι με μια μηχανή για την ασφάλεια των επιβατών;;
Να προσθέσουμε σε όλα αυτά και το
γεγονός της περικοπής δρομολογίων από και προς τα νησιά μας τις μέρες των γιορτών Χριστουγέννων- Πρωτοχρονιάς-
Φώτων.
Τα όσα ζούμε είναι αποτέλεσμα της ελευθερίας δράσης, του εφοπλιστικού και συνολικά του κεφαλαίου,
που πυροδοτεί η αντιλαϊκή πολιτική και που έχει μετατρέψει το Αιγαίο σε πέλαγος
της εφοπλιστικής ασυδοσίας. Από το 2001 που το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση
με το Ν. 2932/2001 απελευθέρωσε τις
ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, έργο που συνεχίστηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ, ξανά του ΠΑΣΟΚ και από όλες τις συγκυβερνήσεις, οι εξελίξεις στην ακτοπλοΐα
θυμίζουν άλμα στο παρελθόν. Εν
προκειμένω η εταιρεία ΝΕΛ με τα υπέργηρα και υποσυντήρητα σαπάκια της «εξυπηρετεί» όποτε και όπως θέλει τα
νησιά μας καθορίζοντας ή κόβοντας δρομολόγια, αφήνοντας ακάλυπτα τα νησιά μας,
με πανάκριβο εισιτήριο, επιβάλλοντας «μαύρη
εργασία», τρομοκρατία, τριτοκοσμικές εργασιακές συνθήκες, σε βάρος των
δικαιωμάτων των ναυτεργατών, και «κουρελιάζει»
κάθε άρθρο και από αυτούς τους υποτυπώδεις, εντελώς ανεπαρκείς κανόνες για την
ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει με
επάρκεια και με φθηνό εισιτήριο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Διεκδικούμε απρόσκοπτη, τακτική, καθημερινή
σύνδεση των νησιών μας, χειμώνα- καλοκαίρι, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ
τους, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια (να μειωθούν τώρα κατά 50%) και με
εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών.
Να
καταργηθεί ο κανονισμός 3577/92, ο νόμος Παπουτσή 2932/2001, καθώς και όλοι οι μετέπειτα νόμοι που απελευθερώνουν τις
ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και καταργούν το καμποτάζ.
Παλεύουμε
για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα
ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες μεταφορές θα
αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα
συγκοινωνιών, με κεντρικό σχεδιασμό και με εργατικό και λαϊκό έλεγχο για
γρήγορη, ασφαλή και φτηνή μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων.
Είναι στο
χέρι μας, με τους συντονισμένους αγώνες μας, με λαϊκή συμμαχία και πάλη, με
ισχυρό ΚΚΕ, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις
λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών.
Ικαρία, 20/12/2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου