Συνεδρίασε στις 5 Φλεβάρη, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) για να συζητήσει και θέματα που σχετίζονται με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με Πειραιά, Β. Ελλάδα και μεταξύ τους.
Εκ μέρους του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης τοποθετήθηκε ο Στρατής Κόρακας, επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Β. Αιγαίου που, μεταξύ άλλων τόνισε:
«Όπως έχω ήδη αναφέρει, αλλά και όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι φορέων των νησιών του Β. Αιγαίου, η σύνδεση των νησιών μας με τον Πειραιά και τη Β. Ελλάδα αλλά και μεταξύ τους είναι από απαράδεκτη έως άθλια. Θα διαπιστώσατε επίσης ότι ορισμένοι ήταν, κακώς κατά τη γνώμη μας, ιδιαίτερα μετριοπαθείς στις διεκδικήσεις τους. Θεωρούμε ότι οι νησιώτες, που επίσης καταβάλουν όλο και περισσοτέρους φόρους και χαράτσια, έχουν το δικαίωμα να έχουν καθημερινή σύνδεση τουλάχιστον με Πειραιά ή Λαύριο και συχνή σύνδεση με Β. Ελλάδα και μεταξύ τους, με σύγχρονα, ασφαλή και με φθηνό εισιτήριο πλοία.
Αντ’ αυτού έχουμε τη σημερινή απαράδεκτη, πανάκριβη, ανεπαρκέστατη και μάλιστα αρκετές φορές με σαπιοκάραβα σύνδεση, κυρίως στις άγονες γραμμές. Πρέπει ακόμα να καταγγείλουμε ότι μιλάμε και για τρία νησιά, Σάμο, Φούρνοι και Ικαρία που έχουν ήδη θρηνήσει δεκάδες θύματα με το ναυάγιο του "SAMINA EXPRESS" και συνεχίζει η όποια σύνδεση έχουν σήμερα να γίνεται με παμπάλαια ή προβληματικά ανασφαλή πλοία.
Αλλά τι περιμένει κανείς όταν ο Νηογνώμονας που χορηγεί τις άδειες αξιοπλοΐας έχει ιδιωτικοποιηθεί και έτσι ταυτίζεται ο ελεγκτής με τον ελεγχόμενο ή όταν το βασικό κριτήριο είναι το κέρδος της εταιρείας και όχι οι ανάγκες του λαού;
Καταλαβαίνετε ότι με τη σημερινή ποιότητα και το ύψος των εισιτηρίων (για να πάει και να ‘ρθει μια τετραμελής οικογένεια στη Χίο ή στη Λέσβο θέλει μόνο για μεταφορά 600-800 ευρώ) δε μπορούμε να μιλάμε ούτε για τουριστική ανάπτυξη και μάλιστα με πολιτικές που έχουν αφανίσει οικονομικά τα λαϊκά στρώματα.
Βέβαια αυτή η κατάσταση δεν έχει πέσει από τον ουρανό. Είναι αποτέλεσμα της συγκεκριμένης πολιτικής της ΕΕ και των εκάστοτε κυβερνήσεων υπέρ των εφοπλιστών που καθιερώθηκε με διάφορους νόμους –και με τον πρόσφατο για την αναδιάρθρωση της ακτοπλοΐας-.
Έτσι οδηγηθήκαμε στην ολέθρια άρση του καμποτάζ που διαφημιζόταν από τους θιασώτες της ότι θα έλυνε το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών μεταφορών για τους νησιώτες. Θα θυμίσω ότι όλοι αυτοί κατάγγελλαν το ΚΚΕ και τα ταξικά συνδικάτα για την αντίθεσή τους στην άρση του καμποτάζ, φθάνοντας σε άγρια καταστολή, ποινικοποίηση των αγώνων και επιστράτευση των ναυτεργατών.
Γνωρίζετε επίσης ότι από τότε που οι αερομεταφορές είναι ιδιωτικές αρνούνται να μεταφέρουν φορεία με ασθενείς. Άρα με τη μη καθημερινή σύνδεση με Αθήνα παίζονται ζωές κορώνα-γράμματα.
Ακούμε συχνά πυκνά ότι οι εταιρίες δεν "βγαίνουν" και αυτός ο ισχυρισμός δικαιολογεί τη μείωση ή και κατάργηση των δρομολογίων και την απαίτηση μεγαλύτερων επιδοτήσεων. Πείτε μας αλήθεια πόσες εκατοντάδες εκατομμύρια έχουν τσεπώσει οι εταιρίες για τη άγονη περιοχή του Αιγαίου και μάλιστα για να έχουμε το σημερινό χάλι;
Εμείς δεν μπαίνουμε σ’ αυτή τη λογική. Δεν είναι δυνατό να εξαρτάται η συγκοινωνία των νησιωτών από το αν κερδίζουν ή όχι οι εταιρίες.
Διεκδικούμε καθημερινή σύνδεση των νησιών μας με την Ελλάδα με σύγχρονα, ασφαλή και με φτηνό εισιτήριο ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, συχνή σύνδεση με Β. Ελλάδα και μεταξύ τους. Να γιατί η μόνη πρόταση που λύνει οριστικά και σε όφελος του λαού το πρόβλημα είναι η δημιουργία δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών και αεροπορικών μεταφορών. Γι αυτό όμως όπως καταλαβαίνετε χρειάζεται ανατροπή της σημερινής πολιτικής. Μέχρι τότε όμως επιβάλλεται να ικανοποιηθούν άμεσα τα αιτήματα των νησιωτών για καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση. Δεν είναι δυνατό να συνεχιστεί άλλο αυτή η άθλια εγκληματική κατάσταση. Καλούμε τους νησιώτες να πάρουν αγωνιστικά-δυναμικά την υπόθεση στα χέρια τους. Εμείς θα κάνουμε ότι μπορούμε για το σκοπό αυτό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου