Λέει
ο συμπαθητικός τσομπανάκος στα πρόβατα: «Θα διαπραγματευτώ πολύ σκληρά με το
χασάπη για τις συνθήκες της σφαγής σας. Πιο σκληρά από κάθε άλλο τσομπάνη». Τα
πρόβατα είναι υποχρεωτικό να νοιώθουν αισιοδοξία;
Ή
να στο πω αλλιώτικα:
Αν
τους Εβραίους τους πήγαιναν στο Άουσβιτς
με
τρένα που είχαν μέσα όλες τις ανέσεις,
θα
έπρεπε οι Εβραίοι να ήταν ... χαρούμενοι κι αισιόδοξοι;
Είπες: «Yπομονή. Μη γίνεστε Κασσάνδρες. Aφήστε μας να αισιοδοξήσουμε. Δώστε
χρόνο στο ΣΥΡΙΖΑ. Άσε να τους δούμε κι αυτούς». Αλλά και ... «Ας είχε το ΚΚΕ
την ικανότητα να πείσει τον κόσμο εκείνο κι όχι ο ΣΥΡΙΖΑ. Ας είχε το ΚΚΕ μια
άλλη επικοινωνιακή πολιτική να πείσει». Αυτά που θέλω να πω, στα γράφω επειδή
πάντα τα καταφέρνω καλύτερα στα γραπτά. Κι επειδή τα γραπτά μένουν.
1. Η
Κασσάνδρα δεν έπεισε ούτε τον ίδιο της τον πατέρα ότι ο Δούρειος Ίππος είναι
παγίδα. Οι Τρώες δεν την άκουσαν γιατί «Αφού δεν είχε νέα ευχάριστα να πει,
καλύτερα να μη μας πει κανένα». Αλλά μέσα
απ΄ το «άλογο» αυτό ξεφύτρωσαν οι εχθροί και τους έσφαξαν. Κέρδισαν κάτι οι
Τρώες που δεν την εμπιστεύτηκαν και αφέθηκαν στην αφέλειά τους και στην έντονη
ανάγκη τους να νοιώσουνε κι αυτοί .... «επιτέλους πιο αισιόδοξοι».
2. Ο Γαλιλαίος δεν έπεισε την ανθρωπότητα ότι η γη γυρίζει. Αλλά αυτή γύριζε. Έκανε άραγε καλά η κοινή γνώμη που δεν τον πίστεψε; Κέρδισε τίποτα η ανθρωπότητα που έκανε μερικούς ακόμα αιώνες σκυμένη στα γόνατα, απέναντι στην εξουσία της εκκλησίας και της στραβομάρας;
2. Ο Γαλιλαίος δεν έπεισε την ανθρωπότητα ότι η γη γυρίζει. Αλλά αυτή γύριζε. Έκανε άραγε καλά η κοινή γνώμη που δεν τον πίστεψε; Κέρδισε τίποτα η ανθρωπότητα που έκανε μερικούς ακόμα αιώνες σκυμένη στα γόνατα, απέναντι στην εξουσία της εκκλησίας και της στραβομάρας;
3. Το
ΚΚΕ ίσως δεν έπεισε την κοινή γνώμη ότι το Μάαστριχτ κι η Ε.Ε. είναι καταστροφή
για την οικονομία της χώρας μας και για τους εργαζόμενους. Κέρδισε ή έχασε ο
λαός κι η χώρα μας; Τότε είχε θετικό εμπορικό ισοζύγιο, γιατί είχε και αγροτική
παραγωγή και αγροτική οικονομία. Αλλά τώρα .... εφαρμόστηκαν οι πολιτικές της ΕΕ στην εργασία,
στην αγροτική οικονομία, στη βιομηχανία, κλπ. Ψάξτε τώρα για βιομηχανία και
αγροτική παραγωγή. Συμπτωματικά διαλύθηκαν, όπως ακριβώς είχε προβλέψει και
προειδοποιήσει το ΚΚΕ; Αλλά δεν το πίστεψε ο κόσμος.
4. Tο 2009 (Δεκέμβρη), μόλις είχε εκλεγεί
ο Γ. Παπανδρέου με 45%, το ΚΚΕ έλεγε: «Έρχεται θύελλα». Μας λοιδωρούσαν τότε. Όλοι
έλεγαν «δώστε χρόνο». Η «θύελλα» όμως ήρθε. Ήταν κέρδος για όσους πίστεψαν στις
αυταπάτες ή την καλιεργημένη αισιοδοξία απ΄ τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης
και τους μηχανισμούς της προπαγάνδας; (π.χ. ο Λαζόπουλος έλεγε τότε: «Ας τον
δοκιμάσουμε κι αυτόν και βλέπουμε. Αν δε μας κάνει τον αλλάζουμε»).
5. Το
΄81 όσοι αριστεροί ψήφισαν το (χωρίς γραβάτες) ΠΑΣΟΚ, γιατί «Τώρα είναι η ώρα
κάτι να γίνει», έγιναν στη συνέχεια αυριανιστές προκειμένου να δικαιολογήσουν
την επιλογή τους. Έγιναν σιγά σιγά δεξιοί χωρίς να το πολυκαταλάβουν. Και το
υπερασπίζονταν κιόλας γιατί ... «δε γινόταν αλλιώς», γιατί «αυτό που λέει το
ΚΚΕ δε γίνεται» και άλλα τέτοια. Να δεις που και κάποιοι σύγχρονοι «αντιμνημονιακοί»
μας φίλοι, σε καμιά δεκαριά μέρες (μη λέω και πολλές) θα είναι «κατά του 30%
του μνημονίου, αλλά θα είναι υπέρ του 70%».
6. Ή
να δείς που σε λίγο θα μας λένε ότι «η διαγραφή του χρέους δεν είναι εφικτή».
Ετοιμάσου. Το ΠΑΣΟΚ κάποτε υπέγραψε τη συμφωνία για την παραμονή των βάσεων
στην Ελλάδα και ταυτόχρονα πανηγύριζε (ολόκληρη καμπάνια κάνανε, συγκεντρώσεις,
εκατοντάδες πανό, κλπ) με σύνθημα «Οι βάσεις φεύγουν». Τώρα λένε πάλι τα ίδια
λόγια. «Το μνημόνιο φεύγει» - είπαν. «Η τρόϊκα φεύγει» - είπαν. Ετοιμαστείτε. Θυμηθείτε
το. Θα σας χρειαστεί πολύ σύντομα.
7. Tο KKE (και η ΕΔΑ παλιότερα) έλεγε πάντα ότι
«δεν αλλάζει ο χαρακτήρας της ΕΟΚ - ΕΕ». Ότι «είναι στρατηγική επιλογή του
κεφαλαίου» και «δεν αλλάζει η ΕΕ απ΄ τα μέσα» (όπως έλεγε πάντα το ΚΚΕ-εσ, η
ΕΑΡ και τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ). Θα περιμένεται να αποδειχθεί με την «αποφασιστική στάση»
του ΣΥΡΙΖΑ; Ή θα βάλετε το μυαλό σας να σκεφτεί ότι κάποιος που ξεκινά με
δεδομένο το «Μέσα στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη» είναι καταδικασμένος να χάσει τη
διαπραγμάτευση γιατί μόνος του παραδίνεται;
8. Το
«Ναι» ή το «Οχι» στην ΕΕ δεν είναι «ένα θέμα μέσα σ΄ όλα τα άλλα». Το δικό μας «ΟΧΙ»
πατάει σε μια πολιτική, οικονομική, επιστημονική ανάλυση που συνεχώς
δικαιώνεται. Οφείλεται στο ότι δε μπορεί η αριστερά να ταυτίζεται με τη
στρατηγική επιλογή του κεφαλαίου. Το «ΝΑΙ» του ΣΥΡΙΖΑ, αποτελεί δογματική
προσήλωση στην ΕΕ (ιστορική παρακαταθήκη από το ΚΚΕεσ και την ΕΑΡ). Χρειάζεται
εσύ να αποφασίσεις κάποτε: Είναι αυταπάτη η θέση «θα αλλάξουμε την ΕΕ απ΄ τα
μέσα» (που οδηγεί αντικειμενικά στην
ενσωμάτωση); Ή είναι μια ακόμα απάτη απ΄ την πλευρά τους (που στοχεύει ακριβώς στην ενσωμάτωση);
Υπάρχει άραγε κάποιο επιχείρημα υπέρ της ΕΕ (πέρα απ΄ όσα εμπεριέχουν το φόβο
και τον πεσιμισμό); Ένα έστω. Ρωτάω εδώ και χρόνια.
9. Είναι
δυνατό να περιμένει ένας άνθρωπος με αριστερές αρχές τη διαπραγμάτευση του
Βαρουφάκη; Ή θα σκεφτεί ότι προφανώς δε μπορεί ο σύμβουλος του Γ. Α. Παπανδρέου
να μας φέρει τώρα την αντίθετη πολιτική απ΄ αυτή που υπερασπίστηκε ο
προηγούμενος προϊστάμενός του; Τι έκανε τότε ο Βαρουφάκης; Πόσο διορατικός,
αποφασιστικός, αντιμνημονιακός και τσαμπουκάς ήταν τότε; Τι άλλαξε τώρα; Σήκωσε το γιακά και μάγκεψε;
10. Είναι
δυνατόν ένας λογικός άνθρωπος να δέχεται το επιχείρημα «Δε συζητώ με την
τρόϊκα, αλλά συζητώ μόνο με την ΕΚΤ, την Κομισιόν και το ΔΝΤ»; Αυτός που το διακηρύσσει
αυτό είναι ηλίθιος; Ή είναι απατεώνας
(πολιτικά);
11. Κι
ύστερα ... εμείς δε σας εμποδίζουμε να έχετε αυταπάτες ... χαρά ... αισιοδοξία
... γνώμη κι ότι άλλο θέλετε. Είναι δικαίωμά σας ακόμα και να κοροϊδεύετε τον
εαυτό σας. Ή να παριστάνετε ότι όλα πάνε καλά. Άλλωστε πάντα η κοινή
καθοδηγούμενη γνώμη έχει τάση προς τον εφυσηχασμό και το «εύπεπτο». Όλα τα
παραδείγματα που είπα αυτό δείχνουν. Είναι υποχρεωτικό όμως να έχουμε κι εμείς
την ίδια γνώμη και την ίδια στάση; Υποθέτω πως δεν το υποστηρίζεις αυτό. Γιατί
εμείς έχουμε ακριβώς τον αντίθετο στόχο: Να λέμε και να ακούγεται η γνώμη της
εργατικής τάξης (δηλαδή η αντίθετη γνώμη), που δεν πρόκειται να την προβάλει ούτε
η τηλεόραση, ούτε ο Λαζόπουλος, ούτε οι Αμάν, ούτε και οι άλλοι εργολάβοι της
ταξικής ενημέρωσης και νταβατζήδες της κοινής γνώμης και λογικής. Έτσι κι
αλλιώς δε μπορεί κανείς να μας υποχρεώσει να τους ακολουθήσουμε. Δεν τα
κατάφερε ποτέ κανείς. Ούτε η χούντα. Ούτε τα εκτελεστικά αποσπάσματα. Την
αλήθεια μας, θα τη λέμε παντού και πάντα. Γιατί είναι ανάγκη.
12. Και
θα τη λέμε για ένα λόγο παραπάνω: Γιατί υπάρχει ο κίνδυνος (εσείς όλοι που νομίζετε
ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ξάδερφος του ΚΚΕ), όταν θα δείτε το ΣΥΡΙΖΑ να ακολουθεί την
«πεπατημένη» της σοσιαλδημοκρατία (μια
άλλη φορά θα σου γράψω καμιά πενηνταριά ιστορικά παραδείγματα που έχω πρόχειρα),
να μας κατηγορήσετε ότι «Η αριστερά φταίει». Η ΝΔ από τώρα το επιχειρεί όταν
προσπαθεί να εμφανίσει το ΣΥΡΙΖΑ σαν κομμουνιστικό. Κι ο ΣΥΡΙΖΑ «το παίζει το
εργάκι». Κυρίως με τις ψεύτικες προτάσεις που κάνει προεκλογικά μπας και κλέψει
κανένα ψήφο. Εμείς θέλουμε να έχουμε πάλι πει καθαρά τη γνώμη μας και τις
εκτιμήσεις μας στο λαό. Ότι ο στόχος κι ο λόγος ύπαρξης του ΣΥΡΙΖΑ είναι η
διάσωση του συστήματος της εκμετάλευσης. Γι
αυτό και είναι αποδεκτός από το ίδιο το σύστημα. Γι΄
αυτό και δεν έχει καμμιά σχέση συγγένειας, φιλίας ή έστω ομοιότητας με
το ΚΚΕ.
Κι
ένα σχετικό ανέκδοτο: «Ένας Πόντιος βλέπει μπροστά του μια μπανανόφλουδα. Την
κοιτάει με απόγνωση και λέει: Φτού ρε γαμώτο. Πάλι θα πέσω».
Συγχαίρω και επιχαίρω, μια τέτοια επιλογή είναι για αυτούς που έχουν συνηδειτοποιήσει το πρόσταγμα της ζωής και του καθήκοντος, πέρα από τις καθημερινές ανθρώπινες αδυναμίες και τις προκλήσεις του περιβάλλοντος. Είναι τα δύσκολα ή την ανηφόρα που πρέπει να επιλέγει ο άνθρωπος. Ο λαός όμως έχει ως κριτήριο επιλογές τις ψευδείς ανάγκες του και δεν έχει αναπτύξει την αρετή της διάκρισης της αλήθειας από το ψέμα. Καταλήγουμε τελικά σε μια ουτοπία που δεν σημαίνει ότι είναι απορριπτέα, ισα- Ίσα, θάλεγα ότι σε κάνει να προχωράς προς την εξέλιξη που θεωρώ ότι είναι η πεμπτουσία της ύπαρξής μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλό άρθρο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε.
Πολύ καλό άρθρο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΑριστερά και ρατσισμός έχουν κάποια σχέση;;;
Πώς δικαιολογείται ένα άρθρο να έχει ως επίλογο ένα εντελώς ρατσιστικό και αντιλαϊκό "ανέκδοτο".
Ίσως ένα παλιό σχετικό κείμενο του Ηλία Πετρόπουλου με τίτλο "Οι Πόντιοι" που δημοσιεύτηκε στον Σχολιαστή, να σας έπειθε για το άτοπο της πράξης σας:
https://pontosandaristera.wordpress.com/2009/12/12/27-4-2009-2/
Βλακίες. Παλαιό πνεύμα. Σας έχουν μπερδέψει διάφορες θεωρίες, παλιές ιστορίες, ιδέες κλπ. Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Δεν υπάρχουν τάξεις, κεφάλαια κλπ. Υπάρχουν μόνο συμφέροντα. Ο ρατσισμός και όλοι οι ισμοί θα υπάρχουν όσο θα υπάρχουν άνθρωποι. Το πρόβλημα είναι πως μπορούμε να περιορίσουμε τη δύναμη του ισχυρού και τον λαϊκισμό και την ανευθυνότητα του εργαζόμενου.Το πρόβλημα μπορεί να επιλυθεί μόνο με δημοκρατικό τρόπο και με πολίτευμα την Δημοκρατία, όπως την εννούμε όλοι και όχι πως εφαρμόζεται γενικώς. Για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχουν δύο κόμματα αριστερό και δεξιό και αυτά να συγκλίνουν στους αγώνες τους στο μέσον, με νόμους κοινής αποδοχής και με δυνατότητα άμεσου ελέγχου από τα δικαστήρια και δυνατότητα έπεμβασης του λαού στους παραβάτες. Έτσι κυρίαρχος θα είναι ο λαός και θα είναι υπεύθυνος για τα αποτελέσματα. Το μέγιστο αποτέλεσμα μπορεί να προκύψει αν ο λαός είναι όριμος (έστω αν εθισθεί) να τιμωρεί όχι μόνο πολιτικά, αλλά και ποινικά αν δεν εφαρμόσει αυτά τα οποία κατήγγελε ως αντιπολίτευση. Έτσι θα οδηγηθούμε στη καλύτερη λειτουργία της Δημοκρατίας και την ευημερία του λαού. Όλοι οι αγώνες πρέπει να γίνονται προς αυτήν την κατεύθυνση και τα αποτέλεσματα θα φανούν σύντομα.Ο βαθμός της ταχύτητας ανάπτυξης επιτυγχάνεται με τη συνεργασία κεφαλαίου και εργασίας με ανάλογες ανοχές. Πιστεύω αν η Δημοκρατία λειτουργεί σωστα τότε θα επιληθούν όλα αυτά τα προβλήματα που αφορούν στη διοίκηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήTo άρθρο αυτό έχει προκαλέσει αντιδράσεις και ο συντάκτης του κατηγορήθηκε για "ρατσισμό":
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://pontosandaristera.wordpress.com/2015/02/13/knitis-xitis-racism/
" ....Το ότι ο ρατσισμός -και δη ο αντιπροσφυγικός- υπήρξε το χαρακτηριστικό της ακροδεξιάς είναι γνωστό από το Μεσοπόλεμο, όταν οι δεξιοί παρακρατικοί έκαιγαν τις παράγκες των προσφύγων και οι δημοσιογράφοι τους απαιτούσαν να επιβληθούν στους πρόσφυγες να φορούν κίτρινα περιβραχιόνια για να τους ξεχωρίζουν από τους καθαρόαιμους «Έλληνες»…
Γνωστό είναι επίσης ότι σήμερα, που για πρώτη φορά από την εποχή της Ελεύθερης Ελλάδας και της ΠΕΕΑ, υπάρχει αριστερή κυβέρνηση στην Ελλάδα, αυτοί που πρωτίστως και λυσσασμένα την εχθρεύονται και την υπονομεύουν είναι οι «σύντροφοι» του ΚΚΕ. .....
Όμως κάποιοι από αυτούς, εκτός από εμμονικοί αντιΣΥΡΙΖΑ, είναι και αντιπόντιοι ρατσιστές. Ή τουλάχιστον τους λείπει παντελώς το κριτήριο για να κατανοήσουν που σταματά το χιούμορ και που αρχίζει ο ρατσισμός και η στοχοποίηση πληθυσμιακών ομάδων.
Πρόσφατη απόδειξη αυτής της διαπίστωσης αποτελεί το κείμενο -απλοϊκό και κινδυνολογικό- ενός συνδικαλιστή του ΠΑΜΕ, υπ. δημοτικού συμβούλου στη Μεταμόρφωση Αττικής. Και αυτός ο άνθρωπος τυχαίνει να είναι εκπαιδευτικός, μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και του ΔΣ Ε΄ ΕΛΜΕ...."
Αφού λοιπόν περιγράφει τον ΣΥΡΙΖΑ με τις μελανώτερες εικόνες, καταλήγει ως επιβεβαίωση των λεγομένων του σ’ ένα αντιποντιακό ρατσιστικό ανέκδοτο, το οποίο εάν αναλυθεί σημειολογικά προσβάλλει τον ίδιο τον Λαό, εφόσον τον ταυτίζει με ένα αρνητικό στερεότυπο:.........."
"ΟΤΑΝ Σ΄ ΕΝΑΝ ΗΛΙΘΙΟ ΕΔΕΙΧΝΑ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΚΕΙΝΟΣ ΚΟΙΤΑΖΕ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ"
ΕΙΜΑΙ ΚΙ ΑΠ΄ ΤΑ ΔΥΟ ΜΟΥ ΣΟΓΙΑ ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ.
ΜΑΝΟΣ ΔΟΥΚΑΣ
orimos: Μήπως πρέπει να το ξανά σκεφτείς λιγάκι... τι εννοώ? είναι δημοκρατικό να μην υπάρχουν περισσότερα του ενός κόμματα? τι είδους δημοκρατία θα είναι αυτή που θα απαγορεύει την ελεύθερη έκφραση? (σύμφωνα με την αστική αντίληψη για τη δημοκρατία).
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τώρα στην ουσία: τι πιστεύεις εσύ, πως σήμερα έχουμε περισσότερα από δύο (2) κόμματα στον αστικό πολιτικό βίο?
Αν το πιστεύεις είναι αφέλεια. Αφέλεια γιατί η κοινωνία που ζεις είναι ταξικά διαστρωμένη, υπάρχουν αυτοί που εργάζονται σε διάφορους κλάδους, αγρότες, εργάτες, τεχνίτες,υπάλληλοι κτλ που με μια λέξη είναι η εργατική τάξη που παράγει τον πλούτο... και υπάρχει και μια μικρή ελάχιστη μειοψηφία,που καρπώνεται αυτόν τον πλούτο με νόμιμο τρόπο. (αστική "δημοκρατία").
Αυτή η "δημοκρατία" ελίσσεται πολιτικά, πότε με το δικομματικό της προσωπικό και όταν δεν τις βγαίνει το πολυδιασπάει για να εγκλωβίζει το θύμα - το λαό.
Γιατί υποχρεώνετε να κάνει αυτούς τους ελιγμούς...? αν δεν το έχεις καταλάβει είναι αυτονόητο: γιατί υπάρχει το κόμμα της εργατικής τάξης το ΚΚΕ, που έχει άλλη φιλοσοφία από την αστική και δεν κρύβει πως παλεύει για την ανατροπή της.
Άρα δύο κόμματα υπάρχουν. Το ΚΚΕ με ξεκάθαρη πολιτική και θέση... και η αστική αντίληψη με το πολιτικό της προσωπικό που το προβάλει ανάλογα όπως τη βολεύει.
Διαβάζετε ένα πολιτικό σχόλιο του κυρίου Δούκα για τον εμπαιγμό του Ελληνικού Λαού από τους πολιτικούς που επιλέγει να τους χαρίσει την εμπιστοσύνη του με την ψήφο του. Αναφέρει παραδείγματα για να στηρίξει την ΠΟΛΙΤΙΚΗ του άποψη. Και εσείς (οι σχολιαστές) μένετε στο ανέκδοτο που αναφέρει ως επίλογο και τον χαρακτηρίζεται γενικά ρατσιστή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πραγματικά πολύ σοβαρή η επιχειρηματολογία σας για το πολιτικό σχόλιο του κυρίου Δούκα.
Επίσης, είναι πολύ σοβαρή η κριτική σας σε έναν άνθρωπο που αγωνίζεται (με λάθος τρόπο , ή σωστό θα το κρίνουμε άλλη στιγμή, τώρα κρίνουμε το άρθρο του) για μια καλύτερη ζωή ΟΛΩΝ των ανθρώπων, γιατί ο κύριος Δούκας είναι πολιτικό πρόσωπο γνωστός και για τις σόλες των παπουτσιών που έχει λιώσει στις κινητοποιήσεις και για τον αφιλοκερδή (και συχνά επιζήμιο οικονομικά) αγώνα του, γενικά σε όλα τα "μέτωπα" και με ποικίλους τρόπους.
Λυπάμαι ειλικρινά, γιατί άνθρωποι σαν τον κύριο Δούκα είναι άξιοι σεβασμού και όχι επιθέσεων, γιατί παλεύει και για όλους εμάς που τον κρίνουμε μέσα από τη σιγουριά της "ασφάλειας" που μας προσφέρει ο καναπές μας
Σ' ευχαριστούμε Μάνο που μας ανέχεσαι και παλεύεις για μας χωρίς ΔΙΑΚΟΠΕΣ.
Φοβάμαι μόνο τη μέρα που θα νικήσεις και θα μας χαρίσεις την πολυπόθητη Ισότητα και Δημοκρατία, γιατί κατά πάσα πιθανότητα δεν θα ξέρουμε τι να την κάνουμε αφού δεν θα έχουμε μοχθήσει γι' αυτές.
Σ' ευχαριστούμε Μάνο που υπάρχεις στη ζωή μας και αγνοείς τη μικρότητά μας και τη μιζέρια μας και ακούραστος συνεχίζεις με όλες τις δυνάμεις για να πετύχεις το στόχο σου. Σ' ευχαριστούμε γιατί αυτός ο "στόχος" θα ωφελήσει και εμάς.
Σημείωση-παρατήρηση για τους μετέπειτα σχολιαστές: Ο κύριος Δούκας δεν είναι ούτε φίλος μου, ούτε συγγενής μου, ούτε "σύντροφος" μου. Θα ήταν τιμή μου να είναι φίλος μου αλλά ο κύριος Δούκας έχει κάνει άλλες επιλογές (τον αγώνα του) και δεν έχει χρόνο να σπαταλήσει.....