Παρασκευή, 22 Αυγούστου 2008

ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΘΥΜΑ ΤΟΥ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

Ναυτικό δυστύχημα στο Γύθειο - Τραγικό θάνατο βρήκε 40χρονος ναυτικός, μέλος του πληρώματος του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου "Εξπρές Πήγασος".

Συνεχίζουμε να θρηνούμε εργαζόμενους στο βωμό της αύξησης των κερδών των πλοιοκτητών.
Υπερήλικα πλοία στο Αιγαίο, που επιδοτούνται αδρά, εργασία χωρίς μέτρα προστασίας και συνεχή πίεση των ναυτικών για γρηγορότερα δρομολόγια, είχαν ως αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του ένας ακόμα ναυτικός του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ Εξπρές Πήγασος της Hellenic Seaways.
Κατά τη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσης του πλοίου στο λιμάνι του Γυθείου, έσπασε ο πρυμναίος κάβος, με αποτέλεσμα να χτυπήσει τον άτυχο Μιχάλη Κοκώνη, που βρισκόταν πάνω από τον καταπέλτη.

Το σαπιοκάραβο, ηλικίας 31 ετών, που επανειλημμένα έχει παρουσιάσει βλάβες μεσοπέλαγα, εκτελούσε το τοπικό δρομολόγιο Κύθηρα - Γύθειο - Κύθηρα, έχοντας αντικαταστήσει το Ε/Γ-Ο/Γ “ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ” της ΑΝΕΚ, στο οποίο γίνονται επισκευαστικές εργασίες, αφού με τη σειρά του είχε προσκρούσει σε βραχώδη αβαθή στο λιμένα Διακοφτίου Κυθήρων (σημειώνουμε ότι οι ανωτέρω εταιρείες, είναι συμφερόντων του κ. Ι. Σ. Βαρδινογιάννη όπου μέσω της Sea Star Capital PLC - πρώην Megabet - ελέγχει άμεσα ή έμμεσα πάνω από 50%).

Επιβάτης του πλοίου ανέφερε, πως από τη στιγμή που μπήκε στο καράβι, παρατήρησε πως ο κάβος ήταν κομμένος σε δύο σημεία και έμοιαζε με "ένα κουρέλι έτοιμο να διαλυθεί". Οι συχνές βλάβες, που παρουσίαζε τα τελευταία χρόνια το πλοίο, είχαν προκαλέσει την αντίδραση των κατοίκων της Ικαρίας και των Φούρνων, όπου εκτελούσε δρομολόγια.

Οι δήμαρχοι των νησιών αυτών είχαν εκφράσει τη διαμαρτυρία τους για την "ασυδοσία και την αναλγησία των ακτοπλοϊκών εταιρειών", που - όπως χαρακτηριστικά τόνιζαν μόλις το Μάρτη του 2007, με επιστολή τους στο ΥΕΝ - "ψευτοδιορθώνουν σοβαρές βλάβες και ξαναβάζουν τα ίδια πλοία - κουρέλια στις γραμμές μας".

Ο εισαγγελέας Γυθείου δεν άσκησε διώξεις στο υπεύθυνο προσωπικό του πλοίου και διέταξε προκαταρκτική εξέταση που θα ανατεθεί σε αξιωματικό του λιμενικού καθώς και πραγματογνωμοσύνη προς εξακρίβωση των αιτίων του ατυχήματος.
Η σορός του άτυχου ναυτικού μεταφέρθηκε στην ιατροδικαστική υπηρεσία για νεκροψία - νεκροτομή, ενώ το πλοίο απέπλευσε το βράδυ από το λιμάνι του Γυθείου.

Αναρωτιόμαστε: Ως πότε θα θρηνούμε εργαζόμενους σε Πέραμα και Λιμάνια;

Aristeri-poria, 22/08/2008

..

Δεν υπάρχουν σχόλια: