Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΙΓΑΙΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΙΓΑΙΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Οι ΛΑ.Σ Βορείου και Νοτίου ΑΙΓΑΙΟΥ για την χρηματοδότηση από τους ΟΤΑ υπηρεσιών υγείας



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Για την χρηματοδότηση από τους ΟΤΑ υπηρεσιών υγείας

Η  συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στο «παράλληλο  πρόγραμμα», που πέρασε πρόσφατα στη Βουλή , επιδεινώνει με σχετικές διατάξεις τηνήδη  τραγική κατάσταση των δημόσιων μονάδων υγείας.
Με διατάξεις σε νόμο, που ψηφίστηκε στις 19 Φεβρουαρίου 2016, μεταφέρει,ουσιαστικά, την ευθύνη της λειτουργίας των δημόσιων μονάδων υγείας στην Τοπική Διοίκηση α’ και β’ βαθμού, απαλλάσσοντας σταδιακά  το κράτος από την υποχρέωση εξολοκλήρου χρηματοδότησης τους.
Επί πλέον, επιτρέπει στις ΜΚΟ,–που είναι από τις χειρότερες μορφές συγκαλυμμένης επιχειρηματικής δραστηριότητας- να εμπλέκονται σε μια σειρά δράσεις  στην υγεία και σε προγράμματα κοινωνικής πρόνοιας.
Ενισχύει, έτσι, την εμπορευματική-επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα της υγείας, ολοκληρώνοντας ότι δεν πρόλαβαν οι προηγούμενες  κυβερνήσεις και συγκυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ σε όφελος των επιχειρηματικών ομίλων, κατ’ εφαρμογή  των ευρωενωσιακών οδηγιών και καταδικάζοντας τα λαϊκά στρώματα σε παραπέρα οικονομική αφαίμαξη.

Είναι ολοφάνερος ο στόχος για  περικοπή δαπανών ως και την πλήρη εξάλειψή τους από τον κρατικό Προϋπολογισμό για τον τομέα της υγείας. Ήδη οι επιχορηγήσεις στα νοσοκομεία μειώθηκαν κατά 60% από το 2009 έως το 2015.   Γι’ αυτό και οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, σε εξοπλισμό, φάρμακα και αναλώσιμα, που οδηγούν στο κλείσιμο περιφερειακά ιατρεία, Κέντρα Υγείας και τμήματα και κλινικές νοσοκομείων, εργαστήρια κέντρων υγείας κ.λπ. 

Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟΥ Β.Α. ΑΙΓΑΙΟΥ (ανακοίνωση της Κ.Ε. Αιγαίου)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ 
ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟΥ Β.Α. ΑΙΓΑΙΟΥ 

Η Κομματική Επιτροπή Αιγαίου του ΚΚΕ, καταγγέλλει κυβέρνηση και εφοπλιστές για την άθλια κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, σε βάρος των  κατοίκων και επισκεπτών των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου, με την απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας να καταγγείλει προχθές την σύμβαση για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Σάμο-Ικαρία που «εξυπηρετούσε», ήδη ελλιπέστατα, η ΝΕΛ καθώς και με τη γραμμή Λαύριο Ψαρρά – Μεστά Χίου που «εξυπηρετούσε»  η εταιρεία «ΣΙ ΜΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ ΝΕ», θυγατρική της ΝΕΛ, με την αιτιολογία της πλημμελούς εκτέλεσης και την αδικαιολόγητη άρνηση εκτέλεσης των δρομολογίων.


Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

Στων νησιωτών την ολόμαυρη ράχη...

Όπως προκύπτει από τις τοποθετήσεις των κυβερνώντων, ο μεγαλύτερος εχθρός των νησιωτών στην Ελλάδα είναι... οι ναυτεργάτες.
 
Αυτοί, οι ναυτεργάτες, με τις απεργίες και με τις διεκδικήσεις τους «λειτουργούν καταστροφικά εις βάρος των νησιωτών».
 
Έτσι ισχυρίζονται οι κυβερνώντες.
 
Ας δούμε τώρα ποιοι τα λένε αυτά. Ας δούμε, δηλαδή, το «ποιόν» των κυβερνώντων, που χτυπούν τους ναυτεργάτες για να προστατέψουν - όπως λένε - τους νησιώτες.
Όπως θα φανεί από τα έργα τους - και όχι από τα λόγια τους - οι κυβερνώντες τόσο πολύ κόπτονται για τους νησιώτες, όσο ακριβώς κόπτονται και για τους ναυτεργάτες, και για τους εργάτες, και για τους αγρότες και γενικώς για το λαό.
 
1) Σε αυτή την Ελλάδα, στη νησιωτική Ελλάδα, είναι που οι εφοπλιστές, με τις πλάτες των κυβερνώντων, έχουν από το 2001 και μετά επιβάλει αυξήσεις κατά 500% (!) στις τιμές των εισιτηρίων και έτσι:
 
Από 10,27 ευρώ που είχε το εισιτήριο για Σάμο έφτασε τον Αύγουστο του 2012 στα 50 ευρώ (αύξηση 387%),
από 8,5 ευρώ που είχε το εισιτήριο για Ικαρία έφτασε στα 47,5 ευρώ (αύξηση 459%),
από 10,5 ευρώ που είχε για Μυτιλήνη έφτασε στα 42 ευρώ (αύξηση 300%),
από 10,85 ευρώ για Πάρο έφτασε στα 32,5 ευρώ (αύξηση 200%).
 
Αλήθεια, ποιος νησιώτης (και ποιος Ελληνας εργαζόμενος γενικά) είδε να αυξάνεται μέχρι 5 και 6 φορές (!) το αντίτιμο για τους κόπους του, όσο δηλαδή αυξήθηκε το αντίτιμο που καταβάλλουν οι Ελληνες ταξιδιώτες, από και προς τα νησιά, για να πληρώνουν τους «κόπους» των εφοπλιστών;
 
2) Σε αυτά τα νησιά είναι που συμπυκνώνεται το νόημα της πολιτικής των «άγονων γραμμών», της πολιτικής που αφήνει τα νησιά ομήρους των εφοπλιστών, χωρίς δυνατότητα μετακίνησης και επικοινωνίας για μέρες και μήνες.
 
Εδώ είναι που η πολιτική στον τομέα της Υγείας αποτυπώνεται στην ευχή και κατάρα: «Αλίμονο αν αρρωστήσεις»!
 
Εδώ, στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής είναι, που με τον νέο οργανισμό καταργείται, για παράδειγμα, η ογκολογική κλινική στη Μυτιλήνη που κατ' έτος κάνει πάνω από 1.000 νοσηλείες καρκινοπαθών. Αυτής της πολιτικής «επίτευγμα» είναι που, λόγω μη ανάπτυξης του ΕΚΑΒ, ολόκληρα νησιά, όπως η Τήνος, πέφτουν στα νύχια ιδιωτικών εταιρειών συνάπτοντας ιδιωτικές συμβάσεις για τις αερομεταφορές ασθενών.
 
Αλλά εδώ είναι που μεγαλουργεί και η άλλη όψη της ίδιας πολιτικής. Μιας πολιτικής που ενώ οδηγεί τα νησιά στο μαρασμό και τους νησιώτες στην απόγνωση, ταυτόχρονα έχει εξασφαλίσει, από το 2000 μέχρι και το 2013, επιδοτήσεις για τα ταμεία των εφοπλιστών που ανέρχονται στα 700 εκατ. ευρώ!
 

3) Η κυβέρνηση, το κράτος και οι εφοπλιστές (φυσικά) ενδιαφέρονται για τους νησιώτες τόσο όσο προκύπτει από τα στοιχεία για την ανεργία: Με βάση τα στοιχεία του περασμένου Οκτώβρη, η ανεργία
 
στα Ιόνια Νησιά έχει εκτοξευτεί στο 24,4% (από 17% τον Οκτώβρη του 2011),
στην περιφέρεια Ν. Αιγαίου στο 17% (από 14,6 το 2011),
στην Κρήτη στο 24% (από 16,9 το 2011).
 
4) Η κυβέρνηση, η ΕΕ, το ΔΝΤ και (φυσικά) οι εφοπλιστές αγαπούν τους νησιώτες. Και τους προστρέχουν. Εξ απαλών ονύχων...
 
Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι έχει καταγραφεί πως στους 21 νομούς με τη μεγαλύτερη διαρροή μαθητών από την υποχρεωτική εκπαίδευση, οι 11 είναι νησιωτικοί.
 
Έτσι εξηγείται (λόγω της «αγάπης» της κυβέρνησης για το μέλλον των νησιωτών) που στο νησιωτικό κορμό της χώρας, ήδη από την εποχή της «ισχυρής Ελλάδας», τα 10 έως και πάνω από 15 παιδιά στα 100 εγκαταλείπουν το σχολείο πριν καν να βγάλουν το Γυμνάσιο και είτε παλεύουν για τον άρτο τον επιούσιο στον τόπο τους, είτε συγκροτούν τις ουρές μιας απελπισμένης (εσωτερικής και εξωτερικής) μετανάστευσης.
 
Ποιος μπορεί να αμφιβάλλει, λοιπόν, για την αγάπη των κυβερνώντων, της ΕΕ, του ΔΝΤ και των εφοπλιστών (φυσικά) προς τους νησιώτες;...
 
Του Νίκου ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ
 
 

Τρίτη 28 Απριλίου 2009

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ


ΣΥΓΚΕΝΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Π.Α.ΜΕ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Λήμνος, 10 π.μ., λιμάνι Μύρινας
Μυτιλήνη, 10.30 π.μ., πλατεία Σαπφούς
Χίος, 10 π.μ., είσοδος Απλωταριάς
Βαθύ Σάμου, 10 π.μ., Εργατικό Κέντρο
Ράχες Ικαρίας, 12μ., κεντρική πλατεία
Κως, 10.30 π.μ., πλατεία Ελευθερίας
Ρόδος, 10.30 π.μ., Εργατικό Κέντρο
Κάλυμνος, 11 π.μ., κεντρική πλατεία


..

Κυριακή 15 Μαρτίου 2009

ΑΙΓΑΙΟ: ΜΙΑ ΑΠΕΡΙΠΟΙΗΤΗ ΠΛΗΓΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ. ΩΣ ΠΟΤΕ;

«Οι ενέργειες αυτές της Τουρκίας παραβιάζουν κατάφωρα το Διεθνές Δίκαιο και επιβαρύνουν τις προσπάθειες που καταβάλλονται για τη βελτίωση των ελληνοτουρκικών σχέσεων», δήλωσε η κυρία Ντόρα Μπακογιάννη μετά τις πρόσφατες παραβιάσεις του εναέριου χώρου της Ελλάδας από την πλευρά της Τουρκίας…

Τα λόγια της αυτά προκάλεσαν την οργή μου…γιατί; Μα για την κοροϊδία, για το παραμύθι που μας έχουν μάθει να πιπιλάμε σαν καραμέλα τόσα χρόνια… «αχ, αυτοί οι άτιμοι οι Τούρκοι, παραβιάσεις επί παραβιάσεων κλπ., κλπ.»… Και γιατί δεν κάνει κάτι η Ελλάδα να διασφαλίσει τα όρια του εναέριου χώρου της ή να οριοθετήσει επιτέλους την αιγιαλίτιδα ζώνη της; Γιατί δεν τίθενται επιτέλους σε εφαρμογή οι διατάξεις του Διεθνούς Δικαίου; Υπάρχει κάποιος που μπορεί να δώσει απαντήσεις; (…)

Όσον αφορά την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας του Αιγαίου, η έναρξη της ελληνοτουρκικής διαφοράς σημειώθηκε το 1973 και παραμένει άλυτη ακόμη. Γιατί;;; (...)

Η μόνη βελτίωση που έχει επέλθει είναι όσον αφορά το διαγωνισμό της Eurovision. Δίνουμε απλόχερα στην Τουρκία 12άρια και χαιρόμαστε που η Τουρκία μας ανταμείβει όταν ακούμε το… «12 points go to…Greece»!

Ίσως να χαρακτηριστώ υπερβολική… μα τα πράγματα είναι τόσο απλά και είναι και γραμμένα σε νόμους και διεθνείς συμβάσεις. Γιατί δε βρέθηκε κανένας έως τώρα από όσους έχουν περάσει απ’ το Υπουργείο Εξωτερικών να δώσει λύση στο ζήτημα; Αλλάζουν οι κυβερνήσεις και τα πρόσωπα και τα προβλήματα παραμένουν εκεί… στο ύψος τους… άλυτα… σαν γρίφοι…

Στο Αιγαίο όμως δεν υπάρχουν αμφιλεγόμενα ζητήματα του διεθνούς δικαίου τα οποία απαιτούν διευκρινίσεις. Υπάρχει μόνο η επιθυμία της Τουρκίας να ανατρέψει πλήρως το ισχύον νομικό καθεστώς!
Ίσως τελικά να είναι γραμμένο στο D.N.A. του έλληνα το… «έλα, μωρέ, εγώ θα βγάλω το φίδι απ’ την τρύπα;» Δεν έχει όμως μάλλον καταλάβει πως κι ο ίδιος ζει σε μια τρύπα… μαύρη… κατάμαυρη… γιατί τη σκιάζει το παρελθόν… ως πότε;;;

διαβάστε όλο το άρθρο της Έυης Βαγιάτη
Εδώ

...