Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2008

"ΦΙΛΕ ΤΑΚΗ" του Μάνου Δούκα*













Φίλε Τάκη,

Το όνομα θα μπορούσε να ήταν και τυχαίο και το σχόλιο να αφορά σε κάθε φίλο αριστερό και «κομμουνιστογεννή» ψηφοφόρο του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ.
Έριξες φίλε το τσιτάτο σου όπως περνούσα. Και δεν είχα τότε ώρα να τα πούμε. Αλλά έχω τώρα. Μου είπες λοιπόν: «Παλιά λέγαμε ένας είναι ο εχθρός ο ιμπεριαλισμός. Τώρα λέτε ένας είναι ο εχθρός ο Συνασπισμός».

Κατ΄ αρχήν εμείς (στο ΚΚΕ) δε χωρίζουμε το χρόνο σε «παλιά» και σε «τώρα». Ότι λέγαμε σαν κόμμα τότε, το λέμε και τώρα. Λέγαμε πάντα ότι ένας είναι ο εχθρός ο ιμπεριαλισμός. Και τώρα το λέμε. Και βέβαια έχουμε επιβεβαιωθεί πανηγυρικά.
Ιδιαίτερα ανάμεσα στα τελευταία χρόνια που πέρασαν από το «τότε» μέχρι το «τώρα».

Γιατί και «τότε» κάποιοι «ανανεωτές», μας έλεγαν ότι «εκτός από τον ιμπεριαλισμό υπάρχει και η μοναξιά». Θυμάσαι; Λέγαμε και τότε ότι τι λεγόμενο ΚΚΕ Εσωτερικού ή η ΕΑΡ είναι εχθροί του λαϊκού κινήματος γιατί σπέρνουν αυταπάτες, σύγχυση και συμβιβασμό. Και τώρα το ίδιο λέμε για το ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. Για να δούμε λοιπόν την ουσία.

1. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΚΕ ΚΙ Ο ΣΥΝ ΕΧΘΡΟΙ;

Κοίταξέ το λίγο «αλλιώς». Εσύ ξέρω ότι μπορείς να το κάνεις.

α. Αν ο αρχηγός ενός κόμματος δήλωνε ότι: «ο μόνος τρόπος για να γίνει η ενότητα της αριστεράς είναι να ηττηθεί το ΚΚΕ και η πολιτική του». «Η ηγεσία του ΚΚΕ χρειάζεται ψυχανάλυση» (την ίδια μέρα που ο Καρατζαφέρης δήλωνε ότι η ψηφοφόροι του ΚΚΕ χρειάζονται ψυχίατρο). «Οι ηγέτες του ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ ήταν όργανα της Μόσχας». «Ο Τσε Γκεβάρα ήταν τυχοδιώκτης». Εσύ θα έλεγες ότι αυτό το κόμμα είναι φιλικό προς το ΚΚΕ; Όλα αυτά είναι φράσεις του αρχηγού σας.

β. Αν η ηγεσία ενός κόμματος κι η εφημερίδα του έπαιρνε συστηματικά μέρος σε κάθε αντικομουνιστική επίθεση που ξεκινά το ΠΑΣΟΚ με τη σύμπραξη του ΛΑΟΣ (Γερμανός, οικονομικά του ΚΚΕ κλπ), θα έλεγες ότι μπορούμε να έχουμε με αυτό το κόμμα καλές σχέσεις; Για το κόμμα σου μιλώ και για την «ΑΥΓΗ»

γ. Αν ένα κόμμα έπαιζε το ρόλο του πολιορκητικού κριού στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπου με την υποστήριξη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, οργάνωσε την ανατροπή των κομμουνιστών δημάρχων σε μια σειρά δήμους (Καισαριανή, Πετρούπολη κλπ), θα έλεγες ότι αυτό το κόμμα αγωνίζεται για την…. «ενότητα της αριστεράς»; Για το κόμμα που στηρίζεις λέω.

δ. Ή μήπως δε ξέρεις ότι το κόμμα σου στηρίζει με νύχια και με δόντια την πουλημένη ηγεσία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ, απέναντι στην έμπρακτη κριτική που της ασκεί το Π.Α.ΜΕ;
Ότι συμμετέχει σε όλες τις αποφάσεις των συμβιβασμένων συνδικαλιστών του δικομματισμού (Πανεπιστήμιο ΓΣΣΕ, σύμβαση για 1 ευρώ τη μέρα, συμμετοχή σε στημένους διάλογους, κλπ), σε αντίθεση με την εργατική τάξη που μέσα από το Π.Α.ΜΕ παλεύει να ξεφορτωθεί αυτούς τους εργατοπατέρες της εργοδοσίας.

ε. Μη μου πεις ότι δεν έμαθες ποτέ ότι στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά συνεργάστηκαν οι συνδικαλιστές του ΣΥΝ με το ΠΑΣΟΚ και ΝΔ για να αποκλειστεί το Π.Α.ΜΕ που ήταν πρώτη δύναμη από τη θέση του προέδρου; Μη μου πεις ότι δε ξέρεις ότι οι συνδικαλιστές «σας» στην ΠΟΕ-ΟΤΑ έβαλαν πλάτη για να αποκλειστούν οι δυνάμεις του Π.Α.ΜΕ από τη συγκρότηση προεδρείου; Μη μου πεις ότι δε ξέρεις ότι σε μια σειρά από ομοσπονδίες, σωματεία και εργατικά κέντρα, «κατεβάζετε» ψηφοδέλτιο μαζί με τη ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ, προκειμένου να αποκλειστεί το Π.Α.ΜΕ;

Εμείς δε «παραπονιόμαστε» που κάνετε όλα αυτά. Τα εξηγούμε. Αυτός ήταν πάντα ο ρόλος του οπορτουνισμού. Ο ρόλος που του έχει ανατεθεί από το σύστημα. Καλά κάνετε λοιπόν και τα κάνετε αυτά. Εσείς γιατί κλαψουρίζετε που σας αντιμετωπίζουμε σαν εχθρούς του κόμματος και του κινήματος; Έτσι σας βλέπουμε. Έτσι λειτουργεί η πολιτική και η τακτική της ηγεσίας σας. Δεν αγαπιόμαστε. Τι να γίνει;

2. Ο ΣΥΝ ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ. ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΚΕ.

Έτσι το βλέπω εγώ. Την ώρα της αντιπαράθεσης ανάμεσα στον καπιταλισμό και τον εργαζόμενο. Ανάμεσα στα μονοπώλια και το λαό. Την ώρα του αδυσώπητου ταξικού πολέμου που εξελίσσεται κάθε μέρα παντού στη χώρα μας και στον πλανήτη.
Εκείνη την ώρα ο καθένας διαλέγει «με ποιόν θα πάει και ποιόν θα αφήσει». Όποιος κάθεται στη μέση είναι εμπόδιο. Όποιος πάει να μοιράσει τη διαφορά ανάμεσα στο θύμα και το θύτη, είναι συνένοχος με το θύτη. (Θυμήσου τι έλεγε ο ΣΥΝ για τον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία).

Όποιος σπέρνει αυταπάτες ότι μπορεί αυτό το σύστημα να αλλάξει από τα μέσα, όποιος σπέρνει τη λογική του εφικτού και του ρεαλισμού, είναι συνεταίρος αυτών που διακηρύσσουν την οριστική νίκη του καπιταλισμού, το τέλος της ιστορίας και την αιώνια κυριαρχία αυτού του βάρβαρου συστήματος. Άλλωστε δε χρειάζεται να το παίρνετε προσωπικά. Στην ιστορία του εργατικού κινήματος, πάντα υπήρξαν αυτοί που «την είδαν προσαρμογή».

Αυτοί που κουράστηκαν να αγωνίζονται για ιδανικά και όνειρα που ίσως και να μη ζούσαν οι ίδιοι ποτέ, και αποφάσισαν να προσπαθήσουν να βελτιώσουν την προσωπική καθημερινότητά τους. Αυτοί που αντικατέστησαν τη συλλογικότητα από την «προσωπική ικανότητα» και την καρέκλα. Ξέρεις ποιους λέω. Μη κατηγορείς όμως όλους αυτούς. Δεν είναι «κακά παιδιά».

«Κακή» είναι η πολιτική που υιοθέτησαν σαν κόμμα και που εσύ μαζί με άλλους στηρίζεις ακόμα. Αυτά τα «φρούτα» που κατηγορείς, κάποιο δέντρο τα βγάζει. Κι αυτό το δέντρο εσύ το ποτίζεις. Είναι η πολιτική του ρεαλισμού και του συμβιβασμού. Είναι η πολιτική που τους επιτρέπει να συμφωνούν με τις κύριες επιλογές της άρχουσας τάξης (π.χ. ΕΕ, Μάαστριχ, κλπ) κι από την άλλη να λες ότι είσαι και «αντικαπιταλιστής». Είναι η πολιτική που επιτρέπει στο σύστημα να σας θεωρεί (ως κόμμα) σαν εναλλακτική λύση και να σας εμπλέκει σε κάθε λογής σενάρια διπολισμού.
Αυτή η πολιτική που κάνει το σύστημα να μην ανησυχεί και να σας σπρώχνει με νύχια και με δόντια μέσω του τύπου, των τηλεοράσεων, των εταιρειών δημοσκοπήσεων κλπ.

Εμείς Τάκη έχουμε μια πιο σοβαρή πολιτική δουλειά από το να ασχολιόμαστε με το ΣΥΝ. Έχουμε να αγωνιζόμαστε για την απελευθέρωση της εργατικής τάξης απ΄ τα δεσμά της. Σε αυτή την πάλη το κόμμα που στηρίζεις αποτελεί σοβαρό εμπόδιο. Άρα θα δέχεται την κριτική και την πολεμική μας γιατί ταυτίζεται κάθε μέρα στη δράση του με τον αντίπαλο.

3. ΟΠΟΙΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΑΣ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΦΑΝΕΡΑ.

Οι διαφορές είναι πολιτικές. Άρα και η συζήτηση μπορεί και πρέπει να είναι μόνο πολιτική. Κι εμείς αυτό κάνουμε. Καθαρά και δημόσια ασκούμε την κριτική μας στο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. Εσείς γιατί κλαψουρίζετε; Γιατί αποφεύγετε την συζήτηση επί της ουσίας και την πάτε πότε στη «λύπηση» και πότε στη μόδα και στα γκάλοπ;
Γιατί ποτέ δε μπορεί κάποιος από εσάς να αντιπαρατεθεί ιδεολογικά; Γιατί τα επιχειρήματα που μας εκτοξεύετε είναι ταμπέλες όπως «δογματικοί», «απομονωμένοι» κ.α.; Για αποδείξτε τα αυτά.

Στο κάτω κάτω αυτά που γράφω είναι η γνώμη μου. Για να την αλλάξω χρειάζεται κάποιος να με πείσει με πολιτικά επιχειρήματα κι όχι με κλάψες, με φήμες και με ψίθυρους.
Γιατί Τάκη μου αυτή η «στροφή στο ρεαλισμό του σήμερα» προϋποθέτει απομάκρυνση από κάθε ιδεολογική ή και πολιτική αναφορά. Δεν είναι ανικανότητα της ηγεσίας σας. Είναι πολιτικός ρόλος.

Αν σε ρωτήσω: «Εσύ σαν μέλος του ΣΥΝ σε πια ιδεολογία θεωρείς ότι ανήκεις»;
Τι θα πεις; Και πως θα το στηρίξεις αυτό που σου βγαίνει εσένα προσωπικά να πεις, όταν βλέπεις ότι ολόκληρη η πολιτική του κόμματος που στηρίζεις είναι σοσιαλδημοκρατική; Πώς να πεις τη λέξη που σου έρχεται στο στόμα, όταν είναι μια λέξη που δε σηκώνει ούτε «περίπου», ούτε «σχεδόν», ούτε «δήθεν». Ή είσαι ή όχι.

Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά των κομμάτων μας. Εσείς παριστάνετε πάντα κάτι. Όποτε σας συμφέρει το «καλό ΠΑΣΟΚ» κι όποτε σας συμφέρει παριστάνετε «περίπου κάτι σαν ΚΚΕ».
Εμείς έχουμε μια πολιτική κι αυτή υπηρετούμε. Κι ο κόσμος κρίνει την πολιτική μας κι όχι την επικοινωνιακή μας ικανότητα. Δεν είμαστε κι ούτε πρόκειται να γίνουμε μόδα, γιατί τις μόδες τις καθορίζει το κυρίαρχο σύστημα.

Δε λέω ότι δεν σε θεωρώ αριστερό εσένα ή και όλους τους συντρόφους που έχουν μείνει στο ΣΥΝ. Αλλά τη λέξη αριστερά άλλοι τη βλέπουν σαν λάστιχο (αριστερός είναι κι ο Σημίτης, ο Παπανδρέου, ο Κλίντον κι ο Ομπάμα) κι άλλοι τη βλέπουν όπως εγώ: Η λέξη αριστερά ήταν μια εφεύρεση των κομμουνιστών τον καιρό της παρανομίας για να παίρνουν μέρος στην πολιτική του τόπου.
Θεωρώ όμως ότι κάποια στιγμή ξεγελαστήκατε από τις «σειρήνες των καιρών» κι εσείς μείνατε πίσω κι ακόμα πιάνεστε από συνήθειες και προσωπολατρίες και ψάχνετε να βρείτε αριστερή πολιτική μέσα στο ΣΥΝ.
Πόσο καιρό ακόμα θα ψάχνετε; Πάρτε το απόφαση και κάντε το βήμα. Δε χρειάζονται ούτε δισταγμοί, ούτε τύψεις. Είναι απελευθέρωση αυτό το βήμα.

Υ.Γ. Χαίρετε σύντροφοι του blog Aristera sti Mitilini. Καλή αρχή. Κι ότι θέλετε εδώ είμαστε. Μέσω του Μ.Ζ. θα σας παρακολουθώ με ενδιαφέρον.

.......................................................................................................................................
* Ο Μάνος Κ. Δούκας είναι μαθηματικός, μέλος του Γεν. Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ, της Ελεγκτικής Επιτροπής ΟΛΜΕ μέλος του Π.Α.ΜΕ Εκπαιδευτικών καθώς και υποψήφιος βουλευτής του ΚΚΕ στο Νομό Λέσβου.

8 σχόλια:

M.Z είπε...

..."ποταμός" ο Μάνος Δούκας,με πολύ καλό λόγο,ένας ακούραστος Μυτιληνιός αγωνιστής Κομμουνιστής.
Μπράβο και σε εσάς παιδιά.Συνεχίστε με την ίδια όρεξη...

aristera sti mitilini είπε...

Να ΄σαι καλά σύντροφε. Σε ευχαριστούμε.
Μακάρι να είχαμε και άλλοι τις αρετές του Μάνου Δούκα...
Πολλά θα είχαν γίνει ευκολότερα....

Anonymous είπε...

Τον Μάνο καληνύχτισα, Γιώργος μας προέκυψε… ας είναι…
1. Αλλά θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι άλλο είναι το «Ο Τσε Γκεβάρα ήταν τυχοδιώκτης» και άλλο το «Ίσως ο Άρης να ήταν κάτι παραπάνω από τον Τσε της Ελλάδας, γιατί ο Βελουχιώτης δεν είχε αυτόν τον τυχοδιωκτισμό που είχε ο Τσε.» Μη μου ζητήσεις να στο αναλύσω, Ελληνικά είναι, εσύ τα καταλαβαίνεις.
2. Για τον Γερμανό. Είπαμε «κουτσομπολιά είναι» μη δίνεις βάση. Αν και αυτά πάντα κρύβουν και ένα μέρος της αλήθειας. Αλλά εκείνο το «με ποιους πόρους συντηρούσατε τις οργανώσεις σας;» τι το θέλεις; Μπορείς να πεις ότι θέλεις για τον Κωνσταντόπουλο, ίσως να συμφωνήσω κιόλας), αλλά δεν αγγίζει τα όρια της προβοκάτσιας αυτό που υπαινίσσεσαι;
3. Να πάμε στα σοβαρά: Δεν μου είπες, ισχύει τελικά η θέση για την «ενότητα του συνδικαλιστικού κινήματος» που για αυτήν έδωσαν ακόμα και την ζωή τους δεκάδες συνδικαλιστές, ανάμεσα σε αυτούς και ο Παπαρήγας, ή έχει αλλάξει; Και πως μπορεί να ήταν σωστή μια τέτοια θέση, σε εποχές αρκετά πιο δύσκολες για το συνδικαλιστικό κίνημα (μετά τον πόλεμο, μετά τον εμφύλιο, την δεκαετία του 60, στην χούντα, στη μεταπολίτευση) και να μην είναι σήμερα;
4. Το Εμπρός δεν ήταν στη συγκέντρωση στη πλατεία Σαπφούς, και άρα μπορεί να γράφει ότι θέλει. Εγώ ήμουν και εσύ ήσουν (μέχρι που έφυγες). Γιατί; Επειδή έβρεχε ή επειδή θα σε «μόλυναν» οι άλλοι εργαζόμενοι;
5. Δεν μου απάντησες όμως πως καταφέρνατε και συνεργαζόσαστε με τον Γιακαλή. Ούτε πως βγαίνει ο Χρύσανθος στην Αγιάσο, ούτε πώς βγαίνει ο Συκάς στον Πολυχνίτο. Α, για τον Μανταμάδο; Θυμάσαι την ανακοίνωση που έβγαλε ο Καρατζιτζής όταν ο τοπικός ΣΥΝ ανακοίνωσε τον υποστηρίζει στις τελευταίες δημοτικές; Το ομολογώ όμως: καταβαίνουμε στις δημοτικές και σε συνεργασίeς με τοπικές δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ. Όταν γίνεται αυτό προσπαθούμε να κάνουμε καθαρές συνεργασίες. Δεν κάνουμε όμως υπόγειες με την ΝΔ (όπως εσείς στην Αγιάσο και τον Πολυχνίτο).
6. Και μια και το έφερε η κουβέντα: Μήπως θα πρέπει από τώρα να αρχίσουμε να βλέπουμε την πιθανότητα να κατέβουμε μαζί εδώ στη Λέσβο στις επόμενες δημοτικές και νομαρχιακές; Μη βιαστείς να την απορρίψεις αυτή την ιδέα. Βάλε λίγο το μυαλό σου να σκεφτεί.
7. Κάνεις πως δεν κατάλαβες ε; o Ανδρουλάκης, η Μαρία η αριστερή κλπ, ήταν στελέχη του ΚΚΕ. Μέλη της ΚΕ και του ΠΓ. Σήμερα βρίσκονται στο Πασοκ μετά από μια σύντομη στάση στον ΣΥΝ. Μήπως λοιπόν η ανάλυση σου, όσον αφορά την διαδρομή κάποιων και την πορεία τους, πάσχει στην αφετηρία της; Μήπως το πρόβλημα δεν είναι στον ΣΥΝ από όπου πέρασαν, αλλά στο ΚΚΕ, όπου αυτά τα στελέχη δημιουργήθηκαν. Λέω….
8. Και πάλι κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις και ας ήμουν σαφής: Ποια στάση κρατάει το ΠΕΚ ρώτησα, τι έκανε έμπρακτα τα τελευταία χρόνια; Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος: πόσες καταγγελίες έκανε στην επιθεώρηση εργασίας; Πόσες απεργίες κλπ, για το θέμα των συμβασιούχων, των μεταναστών, των ανασφαλίστων εδώ στη Μυτιλήνη; Μην χάνεις το χρόνο σου. Τίποτα. Κοινώς την πάπια. Τώρα αν για τα μάτια του κόσμου γράφει καμιά φορά κάτι το νέο Εμπρός, είπαμε: λόγια παχιά.
9. Τώρα τι θέλεις: Να κάθομαι να διαβάζω τι λέει ο κάθε πικραμένος σε κάθε blog και να απαντάω; Κρίμα δεν είναι; Αλλά μιας και το έφερε η κουβέντα: Δεν συμφωνείς και εσύ μαζί μου, ότι μάλλον πρέπει να είναι διαφορετικό το «Εξω από την ΕΟΚ των μονοπωλίων» με το «αποδέσμευση από την Ε.Ε.»; Έχω δίκαιο ή μου φαίνεται;
10. Για τους κλωστοϋφαντουργούς: Να και η άλλη οπτική του ίδιου πράγματος:
http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=11784
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=913569

Αυτό είναι για τους οικοδόμους στην Πρέβεζα
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=913930
11. Για το τελευταίο με τον Αρη: Δυστυχώς φίλε Γιώργο, το «τώρα το κατάλαβες» δεν είναι απάντηση στην ερώτηση εάν τελικά έχει αποκατασταθεί ο Αρης. Όπως και ο Καραγιώργης, όπως και ο Σιάντος. Έστω λοιπόν ότι εγώ το κατάλαβα αργά. Εσυ που το έχεις καταλάβει νωρίς και είσαι μέλος του ΚΚΕ, θα ζητήσεις τώρα (στο 18ο συνέδριο) την αποκατάσταση τους;
Τις καλησπέρες μου και χαιρετισμούς στον Μάνο
Τάκης

Anonymous είπε...

Υ.Γ. Όσο για την Αγιάσο, το Πολιχνίτο κλπ στη πρώτη απάντησή μου σου επισύναψα το link με τα αποτελέσματα σε δημοτικές και βουλευτικές εκλογές. Μπορεί ο καθένας να δει ποσοστά και ψήφους για να καταλάβει τη δυναμική έδωσε η μη κάθοδος υποψηφίου του ΣΥΝ στους δήμους αυτούς.
Ειδικότερα για την Αγιάσο και τις "υπόγειες" συνεργασίες να σου θυμήσω ότι η ΝΔ είναι αντιπολίτευση στον Δήμο και συνεχώς διαμαρτυρόμενη. Αυτό πως γίνεται; Για τα μάτια του κόσμου;

Μπορείς να δεις ενημερωτικά και αυτό: http://knelesvou.blogspot.com/2008/07/exoyn.html

Γιώργος

Anonymous είπε...

Φίλε Γιώργο:
Μια βιαστική απάντηση.
Στις τελευταίες εκλογές στην Λέσβο πήραμε κοντά 4%. Αυτό σημαίνει ότι προφανώς, εάν ειχαμε την δυνατότητα να κατεβάσουμε σε όλους τους Δήμους ψηφοδέλτιο, θα το κάναμε. Αλλά βλέπεις μικρό κόμμα είμαστε, μικρές δυνάμεις έχουμε. Επειδή λοιπόν δεν ζεις στην Λέσβο, σε ενημερώνω ότι μόνο στη Μυτιλήνη είχαμε σαν χώρος παρουσία με ψηφοδέλτιο. Στην Καλονή υποστηρίξαμε από κοινού (ΣΥΝ - ΚΚΕ) την Χρυσούλα τη Ζωγράφου (όσο και το ΚΚΕ να μη το παραδέχεται)Στο Μανταμάδο υποστηρίξαμε τον Καρατζιτζή (ΚΚΕ).Παρ΄όλα αυτά έβγαλε προεκλογικά ανακοίνωση που έλεγε ότι δεν ήθελε την υποστηριξή μας. Στην Θερμή τον Καμμενή (κατέβαινε σαν ανεξάρτητος). Αν δεν κάνω λάθος τον Καμμενή (που προέρχεται από τον χώρο της Αριστεράς) τον υποστήριξε και το ΠΑΣΟΚ.
Τώρα για την Αγιάσσο και τον Πολυχνίτο: Ξέρεις πώς είναι οι μικρές κοινωνίες και ας μην ζεις σε αυτές. Το παιχνίδι που παίχτηκε δεν ήταν προφανώς με τους υποψηφίους της ΝΔ, αλλά με μηχανισμούς της ΝΔ που απλά δεν ήθελαν τους επίσημους υποψηφίους (δεν είναι τυχαίο ότι η Δουκάρου έβριζε θεούς και δαίμονες μετά τις εκλογές). Προφανώς δεν υπήρχε επίσημη συνεργασία, υπήρξε όμως φανερή. Τέλος πάντων έτσι γίνεται στα χωριά. Οχι ότι έχω κάτι με τους δύο δημάρχους, ίσα - ίσα τους εκτιμώ. Αλλά να για να ξέρεις και εσύ τι γίνεται στην επαρχεία.
Μένω ιδιαίτερα στο σημείο 6 της απάντησής σου. Ξέρεις στον ΣΥΡΙΖΑ συμμετέχουν εκτός από τον ΣΥΝ και άλλες "συνιστώσες" όπως τις λέμε εμείς. Εγω είμαι ΣΥΝ. Αλλά συνεργάζομαι με αυτούς που παλιά λέγαμε ¨Μαοϊκούς" με "αριστεριστές" με "τροτσκιστές
με "σοσιαλιστές" όπως τέλος πάντων αυτοπροσδιορίζεται ο κάθε ένας και η κάθε μία συνιστώσα. Ολοι εμείς συμφωνούμε σε κάτι, ότι "η ιστορία δεν σταμάτησε" και ότι αυτή η βαρβαρότητα ο καπιταλισμός πρέπει να σταματήσει. Το πώς θα γίνει αυτό είναι αλήθεια ότι το ψάχνουμε, ο καθένας βέβαια με το "ευαγγέλιο του". Ολοι συμφωνούμε ότι "το μέλλον μας είναι ο σοσιαλισμός" Το πώς θα έρθει αυτό το μέλλον και αυτό το ψάχνουμε. Ο κάθε ένας βέβαια με το ευαγγέλιο του. Αυτό δεν μας εμποδίζει να συνεργαζόμαστε και να αγωνιζόμαστε και να αντιστεκόμαστε μαζί. Πρόσεξε: όχι για τα ελάχιστα αλλά για τα μέγιστα. Δεν είναι εύκολο. Γιατί και εμείς ακόμα στον ΣΥΡΙΖΑ το "ευαγγέλιο" που έχει ο κάθε ένας μας προσπαθούμε να το φυλάξουμε καλά. Αλλα αυτό είναι και το ωραίο της υπόθεσης μας. Ποτέ μα ποτέ η Αριστερά δεν το είχε καταφέρει να κάτσει μαζί. Δεν ξέρω εάν τώρα θα το καταφέρουμε. Ομως όπως έλεγε και ο μακαρίτης ο καπετάν Γιώτης ¨πρέπει να προκάνουμε". Ειδικά στις μέρες μας ε; δεν συμφωνείς;

Anonymous είπε...

Εάν όλοι του ΣΥΝ έθεταν τα πράγματα όπως εσύ τώρα τότε σίγουρα θα μιλάγαμε από το ίδιο μετερίζι!

Νομίζω όμως, ότι μέσα από αυτόν τον πολιτικό σχηματισμό αδυνατίζουν τέτοιες πραγματικά "όμορφες" απόψεις σαν και την δική σου.

Η αριστερά δεν έκατσε ποτέ μαζί γιατί δεν το θέλουν κάποιοι. Γι΄αυτό και βλέπω πάντα με "μισό" μάτι κάθε προσπάθεια "ριζοσπαστικοποίησης". Οι περισσότερες από αυτές είχαν και έχουν κίνητρα "πονηρά"...

Κατά την γνώμη μου μένεις, διαφωνείς, παλεύεις εντός. Ακόμα και δίκιο να έχεις "φεύγοντας" αποδυμανώνεις την συλλογικότητα (πρόσεξε όμως δεν ισχύει αυτό για την ΓΣΕΕ).

Λάθη έχουν κάνει όλα τα κόμματα της Αριστεράς αυτό είναι το μόνο σίγουρο δεν πρέπει όμως να εξετάζονται μεμονωμένα αλλά πάντα με βάση την ιστορική συγκυρία που αυτά έγιναν. Και βέβαια χωρίς να κάνουμε τους μετά Χριστόν προφήτες.

Μία υποσημείωση ακόμα: Στην Μυτιλήνη δεν ζω όλο τον χρόνο αλλά από την επαρχία της ξέρω νομίζω αρκετά καλά. Μερικά από αυτά που λές ισχύουν και ιδιαίτερα στην Καλλονή (επίσημα όμως από τον ΣΥΝ δεν άκουσα κάτι). Για την Αγιάσο μην ξεχνάς ότι το 2002 ΝΔ και ΠΑΣΟΚ μαζί δεν τα κατάφεραν άρα μάλλον είναι δύσκολο και ενωμένη ΝΔ να τα καταφέρει. Μόνο η φθορά του χρόνου θα τα καταφέρει, και άν, σε αυτό το χωριό.
Άλλωστε ο Χρύσανθος είναι πάρα πολύ καλός ως δήμαρχος όλων των Αγιασιωτών.

Σε χαιρετώ με μια αποστροφή του Βασίλη Ραφαηλίδη:
"Πριν από το κάθε τι, ο κομμουνισμός είναι ένα κράμα από ήθος Τσε Γκεβάρα, ευστροφία Φιντέλ Κάστρο, ανθρωπιά Νίκου Μπελογιάννη, εντιμότητα Νίκου Πλουμπίδη και αυτοκτονικό πείσμα Άρη Βελουχιώτη".

aristera sti mitilini είπε...

Απ΄ότι βλέπω εσείς οι δυο είστε πολύ ορεξάτοι!
Με το που θέλαμε να γράψουμε κάτι ως απάντηση μας προλάβαινε ή ο Τάκης ή ο Γιώργος.
Ποτάμια ασταμάτητα και οι δυό σας.

Έτσι πρέπει
και ΄να αδελφέ μου
που μάθαμε να κουβεντιάζουμε όμορφα, όμορφα
κι΄ ωραία"

Anonymous είπε...

Φιλε Δουκα Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ δεν εχει την πολυτελεια να ειναι διασπασμενη Αυτη την πολεμικη την ειχες απο την δεκαετια του 70 ακομα δεν καυαλαβες τιποτα ακομα επιμενεις οτι εχθρο σου εινα Η ΑΛΛΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ «Το δικαίωμά σου να εκφραστείς ελεύθερα δεν συνεπάγεται και την υποχρέωσή μας να σε πάρουμε στα σοβαρά» Αυτα ελεγες και στη χιο πριν 30 χρονια και πηγανε ολοι οι τοτε ΚΝΙΤΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ Ενας απο αυτους τους κνιτες .ΣΤΕΛΙΟΣ