"Οι πράξεις μας κονιορτοποιούν
κυριολεκτικά την αστική προπαγάνδα που κατηγορεί το πολιτικό μας χώρο
σαν άπραγους οπαδούς της έλευσης της «Δευτέρας Παρουσίας» του
Κομμουνισμού, διαστρεβλώνοντας κατάφωρα την αλήθεια. Ο αγώνας μας βέβαια
εμπνέεται και ενισχύεται από τα ιδανικά μιας νέας κοινωνικής –
οικονομικής συγκρότησης. Γνωρίζουμε τις τεράστιες δυνατότητες που
ξανοίγονται αν ο λαός πάρει στα χέρια του την εξουσία και την οικονομία.
Δυνατότητες που σήμερα καταστρέφονται από την ακόρεστη δίψα για κέρδη
της Πλουτοκρατίας καθώς και από το πολιτικό υπηρετικό της προσωπικό."
Με πέντε σελίδες νομοθετικό κείμενο, ο
Δήμος απόκτησε την Παραλιακή Ζώνη, διαψεύδοντας όλους όσους παρουσίαζαν
ότι δήθεν το ζήτημα αυτό είναι δύσκολο νομικά να λυθεί. Απεδείχθη ότι
μπορεί η λαϊκή πάλη να φέρει ορισμένα αποτελέσματα.
Η πολιτική του αστικού κατεστημένου
της Πάτρας στο Παραλιακό Μέτωπο δοκιμάστηκε επί δεκαετίες και τίποτα
καλό για τον λαό δεν απέδωσε. Προχώρησαν, εξυπηρετώντας συμφέροντα, μόνο
στην κατασκευή πολλών καταστημάτων στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου και στη
θεσμοθέτηση Σχεδίου Πόλης για δόμηση δεκάδων χιλιάδων μέτρων κτιρίων στη
λιμενική ζώνη. Και τα δύο κρίθηκαν ΠΑΡΑΝΟΜΑ από το Συμβούλιο
Επικρατείας.
Στα τέλη του 2014, αμέσως όταν άρχισε
η θητεία μας, με Κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, σταματήσαμε την έως τώρα τακτική
με τα λόγια και παρακάλια για οριστική παραχώρηση του Μετώπου.
Ξεκινήσαμε δυναμικά την κατασκευή του Νοτίου Πάρκου με το λειψό
τεχνικό-εργατικό δυναμικό του Δήμου, με τα φορτηγά, τα λίγα μηχανήματα
που διέθεταν οι Υπηρεσίες μας. Ένας βρωμερός μπαζότοπος – σκουπιδότοπος
δίπλα και μπροστά στις εγκαταλελειμμένες Νότιες συνοικίες, μετατράπηκε
σταδιακά σε βασικό πόλο αναψυχής για όλη την Πόλη, με ποικιλία
δραστηριοτήτων.
Η λαϊκή αποδοχή της ενέργειας αυτής
ήταν τόσο ενθουσιώδης και ορμητική, που εμπόδισε όσους σχεδίαζαν εκδίωξή
μας με αστυνομικού τύπου επεμβάσεις. Περιορίστηκαν σε επιβολή προστίμων
και σε επανειλημμένες κλήσεις για «επισκέψεις» των Δημάρχου και
Αντιδημάρχων σε Αρχές.
Τους επόμενους μήνες η τότε Κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες του κ. Πρωθυπουργού για
οριστική παραχώρηση, πρότεινε στο Δήμο μόνο τριετή χρήση και οικονομική
παροχή ύψους 500.000 ευρώ. Αυτό απορρίφθηκε αμέσως και κατηγορηματικά
από το Δημοτικό Συμβούλιο, πλην της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ. Κατόπιν, αφού
έγινε πολύ μεγάλη και επιτυχημένη κινητοποίηση και πορεία για το ζήτημα,
έγιναν νέες συζητήσεις με την Κυβέρνηση και ήλθε τελικά νέα πρόταση η
οποία έγινε κατ’ αρχήν ομόφωνα αποδεκτή, παρά το ότι δεν ικανοποιήθηκε
το αίτημα για παραχώρηση όλου του παλιού λιμανιού.





