Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΝΑΤΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΝΑΤΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 10 Αυγούστου 2018

Χίος: Επίσκεψη του πρέσβη των ΗΠΑ στους πρόσφυγες - ΤΕ Χίου ΚΚΕ: Ο λαός να ανησυχεί

Στη φωτογραφία φαίνεται το ΝΑΤΟϊκό πολεμικό πλοίο που βρίσκεται έξω από τη Χίο
Τη Χίο επισκέπτεται για μια ακόμα φορά ο Αμερικανός πρέσβης Τζέφρι Πάιατ, τη στιγμή που πολεμικά πλοία του ΝΑΤΟ σουλατσάρουν γύρω από το νησί.

Σε ανακοίνωσή της η ΤΕ Χίου του ΚΚΕ θυμίζει, ότι το Μάιο του 2017 σε ανάλογη επίσκεψη του Αμερικανού πρέσβη στο νησί ζήτησε την άμεση ενημέρωση του Χιώτικου λαού από όσους έσπευσαν να τον συναντήσουν για το περιεχόμενο της επίσκεψης. Ενημέρωση που δεν έγινε ποτέ.

Και προσθέτει η ΤΕ Χίου του ΚΚΕ:

«Όπως και τότε, η συνάντηση του εκπροσώπου του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού με το δήμαρχο Χίου, η επίσκεψή του στο hot spot της ΒΙΑΛ προκαλούν σοβαρά ερωτηματικά. Υπάρχουν σοβαρές ευθύνες για το τι συζητιέται και γιατί αποκρύπτεται.

Όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ και των άλλων αστικών κομμάτων μετατρέπουν τη χώρα σε σημαιοφόρο των συμφερόντων των ΗΠΑ στην περιοχή… Όταν είναι σε εξέλιξη η σύγκρουση ισχυρών μονοπωλιακών συμφερόντων με την τουρκική επιθετικότητα παρούσα και μάλιστα με την ανοχή, αν όχι τη στήριξη, των ΗΠΑ… Όταν μετατρέπουν την Ελλάδα σε ΝΑΤΟϊκό ορμητήριο με βάσεις, ακόμα και πυρηνικά όπλα και πάντα με ορατό τον κίνδυνο άμεσης πολεμικής εμπλοκής, τότε οφείλονται εξηγήσεις. "Τι δουλειά έχει (και πάλι…) η αλεπού στο παζάρι;"

Κανείς δεν είναι αφελής. Ο Χιώτικος λαός πρέπει να είναι σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα, γιατί τίποτε το θετικό δεν κρύβεται πίσω από τέτοιες επισκέψεις για τα συμφέροντά του».

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΤΟΥΡΚΙΑΣ - ΚΥΠΡΟΥ: Κοινή ανακοίνωση ενάντια στην εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο

Κοινή ανακοίνωση για την άμεση εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο και την ευρύτερη περιοχή εξέδωσαν οι Επιτροπές Ειρήνης Ελλάδας, Τουρκίας και Κύπρου.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει:
«Η ΕΕΔΥΕ, η Επιτροπή Ειρήνης Τουρκίας και το Παγκύπριο Συμβούλιο Ειρήνης, εκφράζοντας τη βαθιά τους ανησυχία και αγωνία για τις πρόσφατες εξελίξεις με την άμεση παρουσία του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, μοιραζόμενοι τα συναισθήματα της μεγάλης πλειοψηφίας στους τρεις λαούς μας, δηλώνουμε με μια φωνή:

Εξω το ΝΑΤΟ από το Αιγαίο
Οι τελευταίες εξελίξεις με την εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο με πρόσχημα τη "φύλαξη" των ελληνοτουρκικών συνόρων και της "αντιμετώπισης των προσφυγικών ροών", επιβεβαιώνουν με αδιάσειστα στοιχεία ότι πρόκειται για κίνηση που χρησιμοποιεί το προσφυγικό πρόβλημα, για να εδραιώσει το ΝΑΤΟ στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, στο πλαίσιο γενικότερων στοχεύσεων και ανταγωνισμών που σχετίζονται με την κατάσταση που διαμορφώνει ο πόλεμος στη Συρία και οι ιμπεριαλιστικοί σχεδιασμοί στη Λιβύη και όχι μόνο.
Σοβαρότατο και εξαιρετικά επικίνδυνο βήμα επιδείνωσης της όλης κατάστασης αποτελεί η πρόσφατη απόφαση του ΝΑΤΟ για εμπλοκή στο Αιγαίο με πρόσχημα την ανάσχεση των μεταναστευτικών ροών. Η υποκριτική απόφαση πάρθηκε ύστερα από κοινό αίτημα - πρόταση Ελλάδας - Τουρκίας - Γερμανίας - και οι πρώτες μέρες που κύλησαν επιβεβαιώνουν πως οι πραγματικοί λόγοι ήταν άλλοι.

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΙΡΗΝΗΣ ΛΕΣΒΟΥ: «Go Back NATO !»

Η Επιτροπή Ειρήνης Λέσβου εκφράζει την έντονη ανησυχία της για την παρουσία της νατοϊκής αρμάδας στο Αιγαίο. Τονίζει την ανάγκη έντασης της αντιιμπεριαλιστικής πάλης, ώς μόνη πραγματική λύση για το Προσφυγικό - Μεταναστευτικό, αλλά και για την ολοένα και εντεινόμενη εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, υπενθυμίζοντας ότι: «Στο νησί αυτό των αγωνιστικών παραδόσεων, ειπώθηκε το ιστορικό "Go Back" για πρώτη φορά στους Άγγλους ιμπεριαλιστές το 1944. Τώρα ήρθε η ώρα να το επαναλάβουμε: "Go Back ΝΑΤΟ!"».

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της:

«Με πρόσχημα το Προσφυγικό, το ΝΑΤΟ προωθεί εκ του συστάδην τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ και της ΕΕ για την περιοχή, που έχουν ενταθεί μετά και την εμπλοκή της Ρωσίας και τελευταία και της Τουρκίας στον πόλεμο της Συρίας. Οι ευθύνες της ελληνικής κυβέρνησης είναι τεράστιες, καθώς με τη σύμφωνη γνώμη της νομιμοποιεί την κάθοδο του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, εμπλέκοντας ακόμη πιο βαθιά τη χώρα μας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο. 

Ο λεσβιακός λαός γνωρίζει ότι το ΝΑΤΟ δεν είναι παράγοντας ειρήνης και ασφαλείας για τη χώρα μας, αλλά παράγοντας αποσταθεροποίησης, πόσο μάλλον όταν το ΝΑΤΟ δεν αναγνωρίζει σύνορα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Εξάλλου, είναι οι ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και η ΕΕ που, αφού προκάλεσαν τον πόλεμο στη Συρία εξοπλίζοντας το "Ισλαμικό Κράτος", χύνουν τώρα κροκοδείλια δάκρυα για την "ανθρωπιστική κρίση". 

Καλούμε το λεσβιακό λαό να ενισχύσει την πάλη ενάντια στον ιμπεριαλισμό, καθώς είναι και ο μόνος που μαζί με τους άλλους λαούς της περιοχής, μπορεί να ακυρώσει την ιμπεριαλιστική απειλή.

Στο νησί αυτό των αγωνιστικών παραδόσεων, ειπώθηκε το ιστορικό "Go Back" για πρώτη φορά στους Άγγλους ιμπεριαλιστές το 1944. Τώρα ήρθε η ώρα να το επαναλάβουμε: "Go Back ΝΑΤΟ"!».

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

ΤΕ Ικαρίας - Φούρνων του ΚΚΕ: Καταγγέλλει τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς να δημιουργηθεί ΝΑΤΟϊκή βάση στο Αιγαίο

Σε ανακοίνωσή της, η ΤΕ Ικαρίας - Φούρνων του ΚΚΕ, για τους σχεδιασμούς δημιουργίας ΝΑΤΟικής βάσης στο Αιγαίο, αναφέρει: «Τις τελευταίες ημέρες, έχει ανοίξει έντονη συζήτηση σχετικά με το ενδεχόμενο δημιουργίας νέας ΝΑΤΟικής βάσης στο Αιγαίο. Συζήτηση που στηρίζεται τόσο στις δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Π. Καμμένου (στο συνέδριο του "Economist"), όσο και στις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπρόσωπου Γ. Σακελλαρίδη που ακολούθησαν, επιβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση συζητά τη δημιουργία νέας αεροπορικής βάσης σε νησί του Αιγαίου.
Δηλώσεις που καταρρίπτουν τους ισχυρισμούς στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, που επιχειρούν να διαφοροποιηθούν (π.χ. δηλώσεις Γ. Μπουρνούς, μέλους της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ). Κοντά σε όλα αυτά προστίθενται και δημοσιεύματα, τα οποία αναφέρονται "σε πληροφορίες που κάνουν λόγο πως ο κ. Καμμένος έχει στο μυαλό του την Ικαρία" (16/05/2015- huffingtonpost.gr).

Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Ο Σταύρος Τάσσος για τη Μαραθώνια Πορεία Ειρήνης και τις δηλώσεις του Π. Καμμένου (AUDIO)

Οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας περί ίδρυσης ΝΑΤΟϊκής αεροπορικής βάσης, σε νησί του Αιγαίου, πρέπει να σημάνουν συναγερμό στο αντιιμπεριαλιστικό φιλειρηνικό κίνημα, σημείωσε ο Σταύρος Τάσσος, βουλευτής του ΚΚΕ και πρόεδρος της ΕΕΔΥΕ, μιλώντας στο webradio του 902.gr.
Τόνισε ότι οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας, αλλά και η παρουσία του υπουργού Εξωτερικών στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ στην Αττάλεια της Τουρκίας, αυξάνουν του κινδύνους για τους λαούς της περιοχής, καλώντας σε μαζική συμμετοχή στην 35η Μαραθώνια Πορεία Ειρήνης, την Κυριακή, αλλά και στις άλλες πολύμορφες εκδηλώσεις του φιλειρηνικού αντιιμπεριαλιστικού κινήματος.   

Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

ΝΑΤΟ: 64 χρόνια όργανο ιμπεριαλιστικής βαρβαρότητας

Του Νικόλαου Μόττα *
 
«Ο πόλεμος τους διαλύει ότι άφησε όρθιο η ειρήνη τους».
Μπέρτολντ Μπρεχτ.

Τον Απρίλη που μας πέρασε συμπληρώθηκαν 64 χρόνια απ' την υπογραφή του Συμφώνου του Βόρειου Ατλαντικού (1949) με την οποία ιδρύθηκε ο πλέον βάρβαρος ιμπεριαλιστικός συνασπισμός καταστολής των λαών μετά το Β'Παγκόσμιο Πόλεμο – το ΝΑΤΟ. Ως πρόσχημα για τη δημιουργία της αντικομμουνιστικής, ιμπεριαλιστικής αυτής συμμαχίας υπήρξε ο «σοβιετικός κίνδυνος» καθώς και η – δήθεν – σταθεροποίηση της ειρήνης στην, τραυματισμένη απ' το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, Ευρώπη. Σύμφωνα με τον πρώτο Γ.Γ. του ΝΑΤΟ Λόρδο Ισμέι, ο σκοπός της ίδρυσης του ήταν να «νομιμοποιήσει την παρουσία των ΗΠΑ στην Ευρώπη, να κρατήσει τους σοβιετικούς έξω και τους γερμανούς κάτω». Εάν αυτά ήταν τα πραγματικά κίνητρα για την ίδρυση του ΝΑΤΟ, τότε το ίδιο θα έπρεπε λογικά να αυτοδιαλυθεί μετά την επικράτηση της αντεπανάστασης στην ΕΣΣΔ και στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης, μετά την de facto κατάργηση του Συμφώνου της Βαρσοβίας.

Ασφαλώς, αυτό όχι μόνο δεν συνέβη αλλά, αντιθέτως, η βορειοατλαντική συμμαχία μετασχηματίστηκε σταδιακά από στρατιωτικό μηχανισμό με αμυντικά (υποτίθεται) χαρακτηριστικά σε επιθετικό πολιτικό οργανισμό επιβολής των ιμπεριαλιστικών σχεδίων. «Η ιμπεριαλιστική τάση για μεγάλες αυτοκρατορίες είναι πέρα για πέρα πραγματοποιήσιμη και στην πράξη πραγματοποιείται συχνά με τη μορφή ιμπεριαλιστικής ένωσης αυτοτελών και ανεξάρτητων, με την πολιτική σημασία της λέξης, κρατών» έγραφε το 1916 ο Λένιν περιγράφοντας τα όσα θα επακολουθούσαν τις επόμενες δεκαετίες. Άλλωστε, στην εποχή του Λένιν πρωτοεμφανίστηκαν τα πρώτα σημάδια αυτού που ο ίδιος ονόμαζε «ανώτατο στάδιο του καπιταλισμού», δηλαδή του Ιμπεριαλισμού, μακρύ χέρι του οποίου αποτελεί σήμερα το ΝΑΤΟ.

Το πράσινο φως για το νέο ρόλο του ΝΑΤΟ δόθηκε ουσιαστικά με τη νίκη της αντεπανάστασης στην Σοβιετική Ένωση. Χωρίς αντίβαρο στη διεθνή πολιτική σκακιέρα, ο Ιμπεριαλισμός - με επικεφαλής τις ΗΠΑ και συνεπικουρούμενος από τις κυβερνήσεις των άλλων, λιγότερο ή περισσότερο εξαρτημένων, μελών της ιμπεριαλιστικής πυραμίδας - πέρασε στην αντεπίθεση, κάτι που εκφράστηκε από το περίφημο δόγμα της “Νέας Τάξης Πραγμάτων” που είχε εξαγγείλει ο τότε πρόεδρος Μπους. Η περιβόητη αυτή νέα τάξη αντικατόπτριζε ουσιαστικά την κοινή συνισταμένη της στρατηγικής των αστικών τάξεων στο δυτικό κόσμο – να δρέψουν τους “καρπούς” της αντεπανάστασης, να επεκταθεί η κυριαρχία των μονοπωλίων και του κεφαλαίου σε νέες περιοχές, να βρεθούν νέοι φυσικοί πόροι και νέο φτηνό εργατικό δυναμικό προς εκμετάλλευση.

Έκτοτε, απ' τις αρχές της δεκαετίας του '90 και μέχρι σήμερα, η ιστορία του ΝΑΤΟ, του «θεματοφύλακα-σερίφη» της παγκόσμιας καπιταλιστικής εξουσίας, είναι συνιφασμένη με την έννοια της βαρβαρότητας, βαμμένη με το αίμα αθώων, άμαχου πληθυσμού και γυναικόπαιδων.

Είναι η ιστορία:
 
• των 2.500 νεκρών («παράπλευρες απώλειες» στην ιμπεριαλιστική διάλεκτο) σέρβων αμάχων της φονικής ΝΑΤΟϊκής επέμβασης στη Γιουγκοσλαβία προ 14 χρόνων. Των 12.500 τραυματιών αμάχων που ένιωσαν στο πετσί τους τις «ειρηνευτικές» προσπάθειες της βορειοατλανικής συμμαχίας.
 
• των 500 νεκρών αμάχων στο Κόσοβο κατά τη διάρκεια βομβαρδισμού του ΝΑΤΟ, των 6.000 τραυματιών και των 13.000 σέρβων πολιτών που αγνοείται η τύχη τους μέχρι σήμερα. 
 
• των 14.000 νεκρών αμάχων του «πολέμου κατά της τρομοκρατίας» στο Αφγανιστάν (2001 μέχρι σήμερα).
 
• της ιμπεριαλιστικής εισβολής στη Λιβύη που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 1.108 πολίτες.
 
• του ραδιενεργού απεμπλουτισμένου ουρανίου (Q-Metal) που χρησιμοποίησε η ΝΑΤΟϊκή πολεμική μηχανή σε τουλάχιστον δυο πολέμους: στη Γιουγκοσλαβία και, πιο πρόσφατα, στη Λιβύη. Από το 1999 μέχρι και σήμερα σε περιοχές της Σερβίας έχει παρατηρηθεί ραγδαία αύξηση των ποσοστών ασθενειών σχετιζόμενων με τον καρκίνο, τη λευχαιμία και γενετικές δυσμορφίες σε νεογνά. Το ΝΑΤΟ χρησιμοποίησε συνολικά 15 τόνους απεμπλουτισμένου ουρανίου σε πυρομαχικά και βόμβες κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών του '99 [1] [2]. Το 2011, στη Λιβύη, το ΝΑΤΟ ξαναχρησιμοποίησε βόμβες απεμπλουτισμένου ουρανίου. Παρά το γεγονός ότι η ίδια η βορειοατλαντική συμμαχία το αρνείται (πως θα μπορούσε να το παραδεχθεί άλλωστε;), έρευνες ανεξάρτητων επιστημόνων εντόπισαν μεγάλο αριθμό περιοχών όπου παρουσιάζονται αυξημένα ποσοστά σκόνης ουρανίου [3] [4].

Είναι επίσης η ιστορία:
 
• των περισσότερων από 1.800 ιδιωτικοποιήσεων δημόσιας περιουσίας που έλαβαν χώρα στη Γιουγκοσλαβία μετά το ΝΑΤΟϊκό πόλεμο. Του πλιάτσικου των πολυεθνικών μονοπωλίων και του «προγράμματος οικονομικής (καπιταλιστικής) ανασυγκρότησης» που ανέλαβαν Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ. «Δεν πρέπει να απορεί κανείς για το γεγονός ότι το ΝΑΤΟ και η Γιουγκοσλαβία τέθηκαν σε τροχιά σύγκρουσης. Ήταν η αντίσταση της Γιουγκοσλαβίας στις ευρύτερες τάσεις πολιτικών και οικονομικών μεταρρυθμίσεων - όχι η καταπίεση των Αλβανών του Κοσσυφοπεδίου» [5].
 
• των χρυσών συμβολαίων για την εκμετάλλευση των πλούσιων πετρελαϊκών πηγών της Λιβύης από μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους (Total-Γαλλία, BP-Βρετανία, CoconoPhillips & Marathon-ΗΠΑ, Repsol-Ισπανία, Epi-Ιταλία). Να σημειωθεί ότι η Λιβύη είναι η πρώτη πετρελαιοπαραγωγός χώρα στην αφρικανική ήπειρο με 46,5 δισεκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, το 3,5% των παγκόσμιων αποθεμάτων.
 
• της απίστευτης κερδοφορίας της βιομηχανίας πολεμικών συστημάτων. Δηλαδή:

1. των 411 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ξοδεύτηκαν σε πολεμικές δαπάνες παγκοσμίως το 2010. (Στοιχεία: Sipri.org).

2. της συμφωνίας ύψους 1,7 δισεκατ. δολαρίων που “έκλεισε” ο μονοπωλιακός κολοσσός οπλικών συστημάτων Northrop Gruman στη ΝΑΤΟϊκή Σύνοδο του Σικάγο (Μάης 2012).

3. των 11 δισεκατ. δολαρίων που οι ελληνικές κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) δαπάνησαν για εισαγωγές οπλικών συστημάτων τη δεκαετία 2000-2010. Τη δεκαετία 1990-2000 το αντίστοιχο ποσό ήταν 21,3 δισεκατ. δολάρια. Πρόκειται για το 2ο υψηλότερο ποσό (2-3% επί του ΑΕΠ) πολεμικών δαπανών εντός της συμμαχίας του ΝΑΤΟ [6]. Στον δε κρατικό προϋπολογισμό του 2011 – εν μέσω καπιταλιστικής κρίσης – εγκρίθηκε κονδύλι δαπανών υπέρ του ΝΑΤΟ αυξημένο κατά 22,5% σε σχέση με το 2010!

4. των περίπου 8,5 δισεκατ. ευρώ που η Ελλάδα έχει πληρώσει στο ΝΑΤΟ την τελευταία διετία. Να θυμίσουμε ότι το “Μνημόνιο 3” προβλέπει για την περίοδο 2013-2016 περικοπές μισθών ύψους περίπου 1,5 δις. ευρώ και περικοπές συντάξεων 5,4 δις. ευρώ. Δηλαδή, όλες μαζί οι περικοπές μισθών και συντάξεων για την επόμενη τριετία (μαζί με τη φοροληστεία, τα χαράτσια και τα μαχαίρια σε κοινωνικές παροχές) θα μπορούσαν να αποσοβηθούν εάν η Ελλάδα δεν πλήρωνε το ιμπεριαλιστικό χαράτσι στο ΝΑΤΟ.

Η ενσωμάτωση της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ (όπως άλλωστε και η συμμετοχή στην ΕΕ-Ευρωζώνη) αποτελεί μια απ' τις ισχυρές αποδείξεις της θέσης της στην ιμπεριαλιστική πυραμίδα. Όντας μέλος της βορειοατλαντικής συμμαχίας η Ελλάδα έχει συμμετάσχει και συνδράμει σε μια σειρά ιμπεριαλιστικών πολέμων (Γιουγκοσλαβία, Κόσοβο, Ιράκ, Αφγανιστάν, Λιβύη). Η σύμπραξη ουσιαστικά της Ελλάδας σε αυτούς τους πολέμους (με πάσης φύσεως διευκολύνσεις, συμμετοχή σε «ειρηνευτικές αποστολές» κλπ.), όπως και η συμμετοχή της στις διαδικασίες αναδιάρθρωσης του επιθετικού χαρακτήρα του ΝΑΤΟ, αντικατοπτρίζουν τις προσπάθειες της ελληνικής αστικής τάξης για ευνοϊκότερο “πλάσαρισμα” στην ιμπεριαλιστική πυραμίδα. Ταυτόχρονα δε, συμβάλουν στην οργανική ένταξη του ελληνικού καπιταλιστικού κράτους στο παγκόσμιο ιμπεριαλιστικό σύστημα. Η σημερινή Ελλάδα, λοιπόν, η Ελλάδα που βρίσκεται στο μονοπωλιακό στάδιο του καπιταλισμού, που συναποφασίζει σε ΕΕ, ευρωζώνη και ΝΑΤΟ, είναι δεμένη στο άρμα του Ιμπεριαλισμού - δεν αποτελεί θύμα μιας χούφτας ιμπεριαλιστών, αλλά είναι οργανικά ενταγμένη στην ιμπεριαλιστική πυραμίδα, με ισχυρές εξαρτήσεις από ΗΠΑ και ΕΕ, σε ενδιάμεσο στάδιο σε σχέση με τις υπόλοιπες καπιταλιστικές χώρες.

Το επιχείρημα ότι η Ελλάδα δεν είναι μέρος της ιμπεριαλιστικής πυραμίδας επειδή δεν είναι σε θέση να διεξάγει στρατιωτική επίθεση (επιθετικό πόλεμο) είναι είτε αφελές, είτε λέγεται εκ του πονηρού. Η συμμετοχή της Ελλάδας σε ΝΑΤΟϊκές επεμβάσεις υπήρξε ουσιώδους σημασίας: Για το ΝΑΤΟϊκό έγκλημα στη Γιουγκοσλαβία το 1999 χρησιμοποιήθηκε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έγινε αποβίβαση στρατευμάτων στις ακτές της Πιερίας, έγινε χρήση της Σούδας. Το 2011, για τις ανάγκες της στρατιωτικής επέμβασης στη Λιβύη η Κρήτη μετατράπηκε σε φυσικό αεροπλανοφόρο και έγινε χρήση της Σούδας, στο Αφγανιστάν οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις ενίσχυσαν την ISAF (International Security Assistance Front) με προσωπικό, στον πόλεμο του Ιράκ προσφέρθηκαν οι βάσεις Σούδας, Ανδραβίδας ενώ η φρεγάτα “Κουντουριώτης” του πολεμικού ναυτικού ήταν στον περσικό κόλπο. Η Ελλάδα, λοιπόν, παρά τη φιλειρηνική στάση του λαού της, συμμετέχει, συνδράμει και ενισχύει τις ιμπεριαλιστικές επιδιώξεις του ΝΑΤΟ. Έχει αδιαμφισβήτητα ζωτικό ρόλο στα ΝΑΤΟϊκά εγκλήματα που λαμβάνουν χώρα στην ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια.
 
Ελληνικά κόμματα και ΝΑΤΟ
 
Από τη δεκαετία του '50, όταν η Ελλάδα έγινε μέλος της βορειοατλαντικής συμμαχίας, η ελληνική αστική τάξη είδε το ΝΑΤΟ ως “ασπίδα” προστασίας των συμφερόντων της – άλλωστε, η ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ, όπως και στην ΕΟΚ/ΕΕ αργότερα, αποτέλεσε στρατηγική επιλογή της αστικής τάξης για την ενίσχυση των ερεισμάτων της στους ενδοιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς. Τα αστικά κόμματα στηρίζουν και ενισχύουν την ολοένα και βαθύτερη ενσωμάτωση της χώρας στην εγκληματική βορειοατλαντική συμμαχία: ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία όχι μόνο θεωρούν το ΝΑΤΟ «παράγοντα σταθερότητας» στην ευρύτερη περιοχή της ανατ. Μεσογείου αλλά και ως κυβερνήσεις έχουν παράσχει κάθε δυνατή βοήθεια στις πολεμικές του επιχειρήσεις (Πόλεμος του Κόλπου 1990-91, Βοσνία 1992-95, Γιουγκοσλαβία και Κόσοβο 1999, Αφγανιστάν 2001, Ιράκ 2003, Λιβύη 2011 κλπ). Ταυτόχρονα δε, οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ & ΝΔ, έχουν σταθεί αρωγοί στην ενταξιακή πορεία γειτονικών χωρών στο ΝΑΤΟ (Αλβανία, πΓΔΜ) αποζητώντας την εμβάθυνση της ΝΑΤΟϊκής παρουσίας στα Βαλκάνια. Να θυμήσουμε πως το 1998 ο τότε πρωθυπουργός Κ.Σημίτης χαρακτήριζε τη νέα επιθετική δομή του ΝΑΤΟ ως προάγγελο «στήριξης της ειρήνης και της σταθερότητας» (Ριζοσπάστης, 27 Φλεβ. 1998). Το 2001, με αφορμή τις ταραχές στην πΓΔΜ, ως υπουργός εξωτερικών, ο Γ.Παπανδρέου δήλωνε πως «η συνέχιση και ενίσχυση του ενεργού ρόλου της διεθνούς κοινότητας, της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του ΝΑΤΟ είναι αναγκαία για την επίτευξη λύσης» (Ριζοσπάστης, 6 Ιούλη 2001). Ο δε σημερινός πρωθυπουργός Α.Σαμαράς, σταθερός υποστηρικτής της ΝΑΤΟϊκής στρατηγικής, ήταν εκείνος που ως υπουργός εξωτερικών της κυβέρνησης Μητσοτάκη, τον Ιούλη του 1990, είχε υπογράψει το σχετικό κείμενο συμφωνίας Ελλάδας-ΗΠΑ για την παραμονή των αμερικανικών στρατιωτικών βάσεων.
 
Η ταύτιση των αστικών κομμάτων (συμπεριλαμβανομένης της ΔΗΜΑΡ, των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, της νεοναζιστικής Χρυσής Αυγής) με το ΝΑΤΟ και το χαρακτήρα της ιμπεριαλιστικής συμμαχίας είναι δεδομένη. Όπως επίσης δεδομένη είναι και η ξεκάθαρη αντι-ΝΑΤΟϊκή, αντιιμπεριαλιστική στάση του ΚΚΕ - μια στάση που αντικατοπτρίζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα αντι-πολεμικά, φιλειρηνικά αισθήματα του λαού, στηρίζοντας την αποδέσμευση της Ελλάδας απ' τη βορειοατλαντική συμμαχία.
 
Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι η διγλωσία του ΣΥΡΙΖΑ (και) στο θέμα του ΝΑΤΟ. Το πολιτικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ αναφέρει πως «σταθερή και αμετάκλητη παραμένει η στρατηγική μας θέση για την ανάγκη να αποδεσμευτούμε από το ΝΑΤΟ». Το ίδιο πρόγραμμα προτείνει την αντικατάσταση του ΝΑΤΟ από μια άλλη, ευρωκεντρική, ιμπεριαλιστική συμμαχία, γράφοντας σχετικά: «...επιδιώκουμε την αντικατάσταση του ΝΑΤΟ και των κοινών στρατιωτικών δομών της Ευρωπαϊκής Ένωσης από ένα Ευρωπαϊκό Σύστημα Ασφάλειας με βασικές αρχές την οικοδόμηση εμπιστοσύνης» [7]. Στον αντίποδα των διακυρήξεων του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ είναι οι δηλώσεις του ίδιου προέδρου του κόμματος. Πριν απο ένα χρόνο, τον Ιούλη του 2012, ο Α.Τσίπρας δήλωνε σε σχετική συνέντευξη: «Δεν έχουμε ως προγραμματική θέση την αποχώρηση από το ΝΑΤΟ. Αυτό θα ήταν επιπόλαιο να το έλεγα» (enikos.gr). Στην συνάντηση του (Ιούλης 2012) με τους πρέσβεις των χωρών του G20, o Α.Τσίπρας φρόντισε να καθησυχάσει τους ανησυχούντες λέγοντας πως «δεν θα ληφθούν εν θερμώ αποφάσεις» και πως «στην παρούσα φάση δεν τίθεται ζήτημα αποδέσμευσης της χώρας από τη βορειοατλανική συμμαχία». Τόσο... «σταθερή και αμετάκλητη» είναι η στρατηγική θέση του ΣΥΡΙΖΑ για το ΝΑΤΟ. 
 
Η πολιτική διγλωσία του ΣΥΡΙΖΑ και στο ζήτημα της συμμετοχής της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ δεν είναι καθόλου τυχαία – όπως και με την ΕΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέτει ως στρατηγικό στόχο την ανατροπή των ιμπεριαλιστικών συμμαχιών προς όφελος του λαού, αλλά επενδύει στη δήθεν μεταρρύθμιση τους. Ο ίδιος ο κ.Τσίπρας αναφέρεται στη «Νέα Τάξη Πραγμάτων» των αρχών της δεκαετίας του '90 ως «αδιέξοδο εγχείρημα», όχι ως γέννημα των ιμπεριαλιστικών διαδικασιών που συντελέστηκαν μετά την επικράτηση της αντεπανάστασης στην ΕΣΣΔ. Έλεγε σε συνέντευξη του στο “Βήμα” (2 Σεπτ. 2012), ο Α.Τσίπρας: «Η νέα τάξη πραγμάτων, που τόσα λαμπερά μας υποσχέθηκε μετά την κατάρρευση του 89, έχει κολλήσει σε αδιέξοδο. Η Αριστερά παντού στον κόσμο αναζητά τις συμμαχίες και το σχέδιο που θα βγάλουν τις κοινωνίες από το αδιέξοδο». Αποκρύπτει βέβαια το γεγονός ότι το μόνο αδιέξοδο είναι οι σοσιαλδημοκρατικές αυταπάτες που ο ίδιος και το κόμμα του σπέρνουν στο λαό: Ότι υπάρχει φιλολαϊκή διέξοδος σε καπιταλιστικό σύστημα, και ότι ιμπεριαλιστικοί σχηματισμοί όπως η ΕΕ και το ΝΑΤΟ... μεταρρυθμίζονται, γίνονται πιο ανθρώπινοι, γίνονται μηχανές ειρήνης και προόδου των λαών κλπ.
 
Τα παραπάνω μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι, ακόμη και ως κακέκτυπο του ΠΑΣΟΚ των αρχών της δεκαετίας '80, ο ΣΥΡΙΖΑ αποτυγχάνει να αρθρώσει φθόγγο πειστικού ριζοσπαστικού λόγου, ακόμη κι' αν πρόκειται για τον εξόφθαλμα βάρβαρο ρόλο της βορειοατλαντικής συμμαχίας. Και εάν το τότε ΠΑΣΟΚ του «ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο» αποδείχθηκε «βασιλικότερο του ΝΑΤΟϊκου βασιλέως», τότε εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς το χαρακτήρα του ΣΥΡΙΖΑ, ως ταχύτατα μεταλασσόμενη σοσιαλδημοκρατία ενσωματωμένη μέχρι τα μπούνια στο αστικό καπιταλιστικό σύστημα.

* Ο Ν. Μόττας είναι υποψήφιος διδάκτωρ Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας (PhD), αρθρογράφος και διαχειριστής του www.guevaristas.net.

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

[1]http://www.strategic-culture.org/news/2013/01/29/serbia-nato-uranium-embrace.html, Strategic Culture Foundation
[2] http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1119197.stm , ΒΒC, “Uranium tests for Serbs”, 2001.
[3] http://www.globalresearch.ca/nato-war-crimes-depleted-uranium-found-in-libya-by-scientists/25510 , Surveying and Collecting Specimens and Laboratory Measuring Group, Ιούλης 2011.
[4] http://rt.com/usa/nato-depleted-uranium-libya/, RT, “NATO using depleted uranium in Libya”, Απρίλης 2011.
[5] Τζον Νόρις, Collition Course: NATO, Russia and Kosovo, 2005
[6] «Πρέπει κάποτε να κρατάμε και κάποια οπλικά συστήματα για τη δική μας την άμυνα, γιατί το ΝΑΤΟ, όταν κάνουμε πόλεμο με την Τουρκία δε θα μας βοηθήσει, όπως ξέρετε» (Στρατηγός Κ.Παναγιωτάκης, τ. Αρχηγός ΓΕΣ, 17.11.2008 στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής).
[7] Παρουσίαση προγράμματος ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για την εξωτερική και αμυντική πολιτική από τον Θοδωρή Δρίτσα, syriza.gr.
[8] Συνέντευξη του προέδρου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ, Αλέξη Τσίπρα, στην εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ" της Κυριακής, http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=28245.

αναδημοσίευση από leninreloaded.blogspot.gr

 

Τρίτη 17 Απριλίου 2012

ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΟΠΛΩΝ: ΣΤΑΘΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ 10αδα Η ΕΛΛΑΔΑ

ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΟΠΛΩΝ
Ασύλληπτα ποσά για την υπηρέτηση των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών
Η Ελλάδα την περίοδο 1974 - 2011 σταθερά ανάμεσα στους 10 μεγαλύτερους εισαγωγείς όπλων
 
Το μέγεθος της εμπλοκής της Ελλάδας στο ιμπεριαλιστικό σύστημα και τις οδυνηρές συνέπειες, που έχει για το λαό, αποκαλύπτουν τα στοιχεία σχετικά με τις δαπάνες των κυβερνήσεων για εισαγωγές όπλων και οπλικών συστημάτων, την περίοδο 1974 - 2011. Πρόκειται, κατά κανόνα, για πολεμικό υλικό που δεν υπηρετεί τις αμυντικές ανάγκες της χώρας, αλλά υπαγορεύεται από τους επιθετικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ. Εκτός όλων των άλλων, οι υπέρογκες εξοπλιστικές δαπάνες συνέβαλαν και στη διαμόρφωση του κρατικού χρέους, το οποίο, σε συνθήκες βαθιάς καπιταλιστική κρίσης, χρησιμοποιείται σαν όχημα για την επιβολή βάρβαρων περικοπών και μέτρων σε βάρος του λαού.

Οι πανάκριβοι αντιαεροπορικοί αντιβαλιστικοί πύραυλοι «Πάτριοτ», έχουν ενταχθεί στο σχεδιασμό του συστήματος «αντιπυραυλικής προστασίας» των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ

Για αγορές όπλων μετά το 1974, οι κυβερνήσεις του δικομματισμού έχουν σωρευτικά διαθέσει ποσά που ισοδυναμούν με 1/2 του μέσου ετήσιου ΑΕΠ (Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν) των χρόνων αυτών, χωρίς τους τόκους! Η Ελλάδα παραμένει σταθερά στην πρώτη τριάδα ανάμεσα στις χώρες - μέλη του ΝΑΤΟ, στις στρατιωτικές δαπάνες ως ποσοστό του ΑΕΠ, ακόμα και με ποσοστό κάτω του 3%, όπως παρουσιάζεται στους τελευταίους προϋπολογισμούς. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η Ελλάδα κατέχει σταθερά μία από τις πέντε πρώτες θέσεις ανάμεσα σε όλες τις χώρες του κόσμου, όσον αφορά στην προμήθεια οπλικών συστημάτων από τις ΗΠΑ.
Τα 4 αερόστρωμνα (χόβερκραφτ) τύπου «Zubr» από Ρωσία και Ουκρανία, που ποτέ στην ουσία δεν εντάχθηκαν επιχειρησιακά στο Πολεμικό Ναυτικό
Η Ελλάδα, σταθερά τις προηγούμενες δεκαετίες, περιλαμβανόταν στους μεγαλύτερους εισαγωγείς όπλων στον κόσμο, καταλαμβάνοντας θέσεις στην πρώτη δεκάδα της παγκόσμιας κατάταξης. Ειδικά μετά το 1974 διέθεσε, κυρίως σε ΗΠΑ, Γερμανία και Γαλλία, ποσά που μαζί με τους τόκους, σύμφωνα με μετριοπαθείς υπολογισμούς, ξεπερνούν το 50% του δημόσιου χρέους!
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία που προέρχονται από την ετήσια έκθεση του Διεθνούς Ινστιτούτου Στοκχόλμης για την Ειρήνη και τον Αφοπλισμό (SIPRI), η Ελλάδα σταθερά μετά το 1974:
  • Εισάγει κατά μέσο όρο και σε ετήσια βάση το 3,74% των όπλων που εξάγουν παγκοσμίως οι ΗΠΑ. Δηλαδή, την ίδια περίοδο (1974 - 2010), η Ελλάδα αγόρασε από τις ΗΠΑ όπλα που αντιστοιχούν στο σύνολο της παραγωγής άνω των 16 μηνών.
  • Αντίστοιχα, από τη Γερμανία, εισάγει το 9,64% των παγκόσμιων εξαγωγών όπλων αυτής της χώρας, δηλαδή κάθε δέκα χρόνια, αγοράζει το σύνολο της ετήσιας παραγωγής της γερμανικής πολεμικής βιομηχανίας που προορίζεται για εξαγωγές.
  • Από τη Γαλλία, κάθε χρόνο κατά μέσο όρο αγοράζει το 5,51% των παγκόσμιων εξαγωγών της. Δηλαδή, η Ελλάδα αγόρασε, μέσα στην περίοδο αυτή, το σύνολο της παραγωγής περίπου δύο ετών της γαλλικής πολεμικής βιομηχανίας, που προορίζεται για εξαγωγές.
Με βάση τα στοιχεία του SIPRI, η Ελλάδα για την πενταετία 2001 - 2005 ήταν πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη στις εισαγωγές όπλων από τις ΗΠΑ και δέκατη στις εισαγωγές όπλων μεταξύ όλων των χωρών του κόσμου, αγοράζοντας το 4% της παγκόσμιας «πίτας» των εξαγωγών όπλων που γίνονται από όλες τις χώρες.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι στη λίστα των παγκόσμιων «πρωταθλητών» στις εισαγωγές όπλων για το διάστημα 2007 - 2010, την 1η θέση κατέχει η Ινδία (9,85 δισ. δολ.), τη 2η η Ν. Κορέα (5,65 δισ. δολ.), την 3η το Πακιστάν (5,36 δισ. δολ.), την 4η η Κίνα (4,864 εκατ. δολ.) και την 5η θέση κατέχει η Ελλάδα (4.336). Ακολουθούν κατά σειρά οι χώρες Σιγκαπούρη, Αλγερία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Μαλαισία, Αραβικά Εμιράτα, Τουρκία, Βενεζουέλα κ.λπ. Δεν πρέπει να ξενίζει το γεγονός ότι η Ελλάδα προηγείται χωρών όπως οι ΗΠΑ και η Τουρκία, γιατί πρόκειται για εισαγωγές όπλων και οι χώρες αυτές αγοράζουν από την εγχώρια πολεμική βιομηχανία.
Σύμφωνα με τη νεότερη έκθεση του SIPRI, την πενταετία 2007 - 2011 η Ελλάδα βρισκόταν στη 10η θέση στην παγκόσμια κατάταξη χωρών που εισάγουν όπλα και ταυτόχρονα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας όπλων στην περιοχή.
Ενδιαφέρον έχει η διαχρονική εξέλιξη της δαπάνης της Ελλάδας για εισαγωγές όπλων. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του SIPRI, η Ελλάδα την περίοδο:
  • 1960-2010 δαπάνησε 36.895 εκατ. δολάρια (13η θέση παγκόσμια).
  • 1974-2010 δαπάνησε 32.080 εκατ. δολάρια (10η θέση παγκόσμια).
  • 1980-2010 δαπάνησε 26.257 εκατ. δολάρια (10η θέση παγκόσμια).
  • 1990-2010 δαπάνησε 21.394 εκατ. δολάρια (7η θέση παγκόσμια).
  • 2000-2010 δαπάνησε 11.092 εκατ. δολάρια (4η θέση παγκόσμια).
Για τις ανάγκες πολυεθνικών και ΝΑΤΟ
Πρέπει να επισημανθεί ότι οι δαπάνες για τις οποίες γίνεται λόγος εδώ, δεν είναι γενικά οι αμυντικές δαπάνες της χώρας (μισθοδοσία προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, λειτουργικές δαπάνες κ.λπ.), που ενδεχομένως κατά ένα μέρος τους είναι αναγκαίες και αναπόφευκτες αλλά πρόκειται αποκλειστικά για εξοπλιστικές δαπάνες και ειδικότερα για τις εισαγωγές όπλων και οπλικών συστημάτων, που υπηρετούν τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και μάλιστα σε βάρος μάλιστα και της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.
Ενδεικτικά ν' αναφέρουμε ορισμένες χαρακτηριστικές περιπτώσεις οπλικών συστημάτων μεγάλης αξίας:
-- Οι αντιαεροπορικοί αντιβαλιστικοί πύραυλοι «Πάτριοτ» έχουν ενταχθεί στο σχεδιασμό του συστήματος «αντιπυραυλικής προστασίας» των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ.
-- Οι πιο σύγχρονες φρεγάτες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού έχουν διατεθεί στις ΝΑΤΟικές επιχειρήσεις στη Λιβύη, στη Σομαλία (αντιμετώπιση πειρατείας), την Αν. Μεσόγειο (πόλεμος κατά της «τρομοκρατίας»).
-- Τα ελληνικά ιπτάμενα ραντάρ συμμετείχαν στις πολεμικές επιχειρήσεις στη Λιβύη (Αερομεταφερόμενο Σύστημα Εγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου).
-- Ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη F-16 έχουν πιστοποιηθεί από το ΝΑΤΟ για τη μεταφορά και ρίψη ατομικών βομβών και έχουν ενταχθεί στον πυρηνικό σχεδιασμό του ΝΑΤΟ.
Σε πολλές περιπτώσεις, πρόκειται για οπλικά συστήματα που παραμένουν ανενεργά, καθώς βρίσκεται σε εκκρεμότητα η ολοκλήρωσή τους, ενώ υπάρχει πρόβλημα και στην ποιότητα και τη χρησιμότητα αυτών των εξοπλισμών. Τα παρακάτω παραδείγματα είναι αποκαλυπτικά:
-- Η αγορά των υποβρυχίων Τ-214, που δώδεκα χρόνια μετά την ...εσπευσμένη παραγγελία τους και αφού έχουν διατεθεί 2,3 δισ. ευρώ, το Πολεμικό Ναυτικό έχει παραλάβει μόνο ένα σκάφος το «πειραματικό» το «Παπανικολής». Επίσης, η σύμβαση του 2002 για ανακατασκευή των τριών παλαιών υποβρυχίων Τ-209, το κόστος της οποίας έφθασε το ποσό που θα κόστιζε η εξαρχής κατασκευή τους.
-- Η αγορά 170 γερμανικών αρμάτων μάχης τύπου «Leopard 2 HEL», αξίας 1,7 δισ. ευρώ, τα οποία πέντε χρόνια, μετά την παραλαβή τους (2006), έμειναν χωρίς πυρομαχικά και ήταν μόνο για ...παρελάσεις.
-- Η παρτίδα 50 μαχητικών «F-16» που παραγγέλθηκαν εσπευσμένα... το έτος 2000, λίγο πριν από τις εκλογές, χωρίς στην αρχική παραγγελία να περιλαμβάνεται ο κινητήρας και το σύστημα αυτοπροστασίας, για τα οποία χρειάστηκε να γίνει νέα συμπληρωματική σύμβαση με τους όρους των Αμερικανών πωλητών.
-- Τα 5 αντιτορπιλικά τύπου «Adams» που ναυπηγήθηκαν στις ΗΠΑ, το διάστημα 1960-1964, ήρθαν στην Ελλάδα μετά το 1991 σε ηλικία 30 ετών για να αποσυρθούν μετά από 10 χρόνια, αφού προηγουμένως «εκσυγχρονίστηκαν» με υψηλό κόστος, χωρίς ποτέ να προσφέρουν πραγματική υπηρεσία στην αμυντική θωράκιση της χώρας.
-- Τα συστήματα «Πάτριοτ», για τα οποία οι Αμερικάνοι επιχείρησαν να παραδώσουν με υποβαθμισμένο το λογισμικό τους.
-- Τα 4 αερόστρωμνα (χόβερκραφτ) τύπου «Zubr» από Ρωσία και Ουκρανία, που ποτέ στην ουσία δεν εντάχθηκαν επιχειρησιακά στο Πολεμικό Ναυτικό.
Η αμερικανική «βοήθεια» και τα FMF
Ειδικό κεφάλαιο αποτελεί το χρέος που προέρχεται από τα προγράμματα FMF (αμερικανική στρατιωτική βοήθεια). Πρόκειται για πρόγραμμα υψηλότοκων δανείων προς την Ελλάδα από τράπεζες των ΗΠΑ, τα οποία η Ελλάδα συμφώνησε να κατευθύνει εξολοκλήρου για την αγορά εξοπλιστικού υλικού από την Αμερική! Το έτος 2000, το συσσωρευμένο χρέος προς τράπεζες των ΗΠΑ, εξαιτίας αυτού του λόγου, ξεπερνούσε τα 6,3 δισ. δολάρια (δάνεια και τόκοι). Τα προγράμματα αυτά ήταν σε εφαρμογή του Δόγματος Τρούμαν και αποτελούσαν την άλλη όψη του Σχεδίου Μάρσαλ. Αυτό για όσους μιλάνε για την ανάγκη ενός «νέου Σχεδίου Μάρσαλ», τη στιγμή που ακόμα, 60 χρόνια μετά, πληρώνουμε το παλιό.
Το 2002, ο τότε υπουργός Εθνικής Αμυνας είχε δηλώσει στη Βουλή απαντώντας σε Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ, ότι η κυβέρνηση δεν διαθέτει στοιχεία, πέρα από αυτό που έχουν οι ΗΠΑ και πιο συγκεκριμένα ότι: «Τα στοιχεία του χρέους από το έτος 1994 και μετά τηρούνται από το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία που μας έχουν κοινοποιηθεί από τις ΗΠΑ, τα οφειλόμενα τοκοχρεολύσια για δάνεια FMF (για το έτος 2001) ανέρχονται σε 523,25 εκατομμύρια δολάρια. Διευκρινίζεται ότι οι παρατηρούμενες αυξήσεις, σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, οφείλονται στη μεγάλη διαφοροποίηση της ισοτιμίας του δολαρίου με τη δραχμή»!
Αποκαλυπτικός για το ίδιο θέμα ήταν ο πρώην αρχηγός και ΓΕΣ στρατηγός Κ. Παναγιωτάκης, ο οποίος καταθέτοντας στις 17/11/2008, ως μάρτυρας σε Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, που διερευνούσε τις προμήθειες εξοπλιστικών προγραμμάτων, που έγιναν επί υπουργίας των Α. Τσοχατζόπουλου και Γ. Παπαντωνίου, είχε πει ότι η Ελλάδα επί πολλά χρόνια δεχόταν από τις ΗΠΑ ό,τι περίσσευε, αφού «παίρναμε οπλικά συστήματα τα οποία ήταν σάπια, με τις λεγόμενες βοήθειες και τα προγράμματα FMF. Ο,τι περίσσευε μας δίνανε».
Η μονόπλευρη, συνέχισε ο ίδιος, οδός προμήθειας ορισμένων οπλικών συστημάτων κυρίως από τους Αμερικανούς «μας δημιούργησε προβλήματα στις σχέσεις μας και στις επιχειρήσεις μας, αν κάναμε, με τους Τούρκους». «Το ΝΑΤΟ μπορεί να μας κάνει παρεμβολές όποτε θέλει», συνέχισε ο στρατηγός Κ. Παναγιωτάκης και είπε ότι η Ελλάδα διαθέτει ήδη αρκετά όπλα για το ΝΑΤΟ. «Πρέπει κάποτε να κρατάμε και κάποια οπλικά συστήματα για τη δική μας την άμυνα, γιατί το ΝΑΤΟ, όταν κάνουμε πόλεμο με την Τουρκία δε θα μας βοηθήσει, όπως ξέρετε», είπε.
Η τροφοδότηση του χρέους
Οι αναγωγές στις εξοπλιστικές δαπάνες γίνονται με σταθερές τιμές του 1990. Για να υπάρχει, όμως, ένα μέτρο σύγκρισης με τις σημερινές τιμές και για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της συμμετοχής των δαπανών για εισαγωγές όπλων στη συσσώρευση του δημόσιου χρέους, θα πρέπει οι παραπάνω τιμές (δολάρια) τουλάχιστον να τριπλασιαστούν (πληθωρισμός, συναλλαγματικές ισοτιμίες), ώστε να είναι συγκρίσιμες με τις τιμές του δημόσιου χρέους, το οποίο, στο τέλος του 2010 (προ PSI), έκλεισε στα 328,5 δισ. ευρώ.
Ετσι, αν λάβουμε υπόψιν,
  • Πρώτον, ότι η δαπάνη για εισαγωγές όπλων στην Ελλάδα το διάστημα 1974 - 2010, ήταν 32 δισ. δολ. σε σταθερές τιμές του 1990, έτος κατά το οποίο το ελληνικό ΑΕΠ ήταν 66,7 δισ. δολ., δηλαδή σχεδόν μισό ΑΕΠ του έτους εκείνου.
  • Δεύτερον, ότι στο τέλος του 2010 το δημόσιο χρέος των 328,5 δισ. ευρώ (επί 1,3 - 1,4 περίπου η μετατροπή του σε δολάρια) αντιστοιχεί στο 142,76 % του ΑΕΠ του 2010, που ήταν 230,1 δισ. ευρώ.
  • Τρίτον, τις ετήσιες δαπάνες για εξοπλισμούς (κυρίως εισαγωγές) ως ποσοστό του ΑΕΠ, που αποτελούν διαχρονικά το 30% - 55% (μέσος όρος άνω του 40%) του συνόλου του αμυντικών δαπανών της χώρας, οι οποίες (αμυντικές δαπάνες) κυμαίνονται κατ' έτος από 5% έως 2,8% του ΑΕΠ, δηλαδή οι ετήσιες δαπάνες για εξοπλισμούς (σχεδόν μόνο εισαγωγές) είναι σταθερά ως μέσος όρος κοντά στο 2% του ΑΕΠ.
  • Τέταρτον, τις ετήσιες αμυντικές δαπάνες σε τρέχουσες τιμές, ενδεικτικά το 1990 ήταν 1,8 δισ. ευρώ, ενώ το 2006 5,3 δισ. ευρώ το 2009 ήταν 6,6 δισ. ευρώ έτος, κατά το οποίο δαπανήθηκαν για εξοπλισμούς 3,1 δισ. ευρώ.
Προκύπτει το συμπέρασμα, με βάση τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς, λαμβάνοντας υπόψιν τον πληθωρισμό, τις αλλαγές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες και την αύξηση του ΑΕΠ στη διάρκεια της τελευταίας 20ετίας, ότι για αγορές όπλων (εισαγωγές) μετά το 1974, έχει διατεθεί τουλάχιστον το ένα τρίτο ενός (ετήσιου) σημερινού ελληνικού ΑΕΠ (χωρίς τους τόκους)!
Αν σε αυτό το αρχικό κεφάλαιο υπολογιστούν και οι τόκοι, τότε δεν είναι υπερβολή ότι πολύ πάνω από το μισό χρέος οφείλεται στις εισαγωγές όπλων, δηλαδή στις «συμβατικές υποχρεώσεις» που απορρέουν από τη συμμετοχή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, όπως διακηρύττουν οι κυβερνήσεις του δικομματισμού.
Προς ενίσχυση αυτής της εκτίμησης, να υπενθυμίσουμε ότι κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού του 2004, ο τότε υπουργός Οικονομίας Ν. Χριστοδουλάκης, μιλώντας στο τέλος του 2003 στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, παραδέχθηκε ότι «τουλάχιστον 25 μονάδες του δημόσιου χρέους (σ.σ. δηλαδή το 1/4 του χρέους), οφείλονται στις δικαιολογημένες μεν, αλλά ιδιαιτέρως αυξημένες αμυντικές δαπάνες της χώρας μας», θέλοντας με αυτό τον τρόπο να υποστηρίξει την άποψη ότι η Ελλάδα, αν αφαιρεθεί η ιδιαιτερότητα των αυξημένων δαπανών για εξοπλισμούς και δεν υπολογιστεί το χρέος των Ενόπλων Δυνάμεων, τότε εκπληρώνει τους δείκτες της ΟΝΕ για τα δημοσιονομικά μεγέθη και κυρίως αυτόν του δημόσιου χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ.
Κυριάκος ΖΗΛΑΚΟΣ, www.rizospastis.gr 
 
 

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2008

"ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΩ ΝΑΤΟ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ"!


Την περασμένη Τρίτη έγιναν τα εγκαίνια του ΝΑΤοικού Κέντρου Ναυτικής Αποτροπής (ΚΕΝΑΠ) που λειτουργεί στη βάση της Σούδας στην Κρήτη.
Πρόκειται για ένα κέντρο εκπαίδευσης με κρίσιμο ρόλο καθώς συνδέεται με την υλοποίηση των νέων επιθετικών δογμάτων και υπάγεται απευθείας στο αμερικανό ΝΑΤΟικό στρατηγείο Norfolk τις ΗΠΑ. Το κέντρο αυτό και η λειτουργία του στην Κρήτη σηματοδοτεί την ένταση της ιμπεριαλιστικής επιθετικότητας και το παραπέρα βάθεμα της εμπλοκής της χώρας μας στους νεοταξικούς σχεδιασμούς.

Το ΚΕΝΑΠ βρίσκεται δίπλα - δίπλα με τη Διεύθυνση Ναυτικών Όπλων που υπάγεται στο Ναύσταθμο της Κρήτης. Στη Διεύθυνση αυτή υπηρετεί ο ναύτης Γιώργος Ελταχήρ, ο οποίος απέστειλε επιστολή προς το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, όλα τα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου και όλα τα ΜΜΕ, για το απαράδεκτο Έλληνες φαντάροι αντί να υπερασπίζονται την άμυνα και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, να υπηρετούν το ΝΑΤΟ, υπηρετώντας το ΚΕΝΑΠ.

Η επιστολή έχει ως εξής:

"Προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
Προς το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
Προς όλα τα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου
Προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης,

Είμαι ένας Ναύτης που υπηρετώ τη θητεία μου στη Διεύθυνση Ναυτικών Όπλων (ΔΝΟ) στην Κρήτη. Καθημερινά εγώ και όλοι οι συνάδελφοί μου βρισκόμαστε σε επαφή με το ΝΑΤΟ με διάφορους τρόπους αφού δίπλα στη μονάδα μας βρίσκεται το Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής (ΚΕΝΑΠ), ένα ΝΑΤΟικό στρατόπεδο. Η επαφή μας με διάφορους ΝΑΤΟικούς στρατιώτες είναι τόσο στενή, που μερικές φορές νομίζεις ότι συνυπηρετούμε κιόλας. Βρισκόμαστε σε άμεση επαφή μαζί τους στις πύλες του στρατοπέδου. Όταν στις προβλήτες του στρατοπέδου δένουν ΝΑΤΟικά πλοία, φυλάμε σκοπιά ΜΑΖΙ με Αμερικάνους - ΝΑΤΟικούς. Μάλιστα, συνάδελφοί μου, κληρωτοί ναύτες φοράνε μπλουζάκια με τα σήματα του ΝΑΤΟ.
Θεωρώ ότι αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη! Εγώ κι οι άλλοι συνάδελφοί μου ορκιστήκαμε να φυλάμε τα σύνορα της χώρας μας και τα κυριαρχικά της δικαιώματα, όχι τους ΝΑΤΟικούς φονιάδες των λαών, τα πλοία και τα όπλα τους.
Είμαι Έλληνας Ναύτης και δεν ανέχομαι το δικό μου συσσίτιο, εδώ στο στρατόπεδο, να επιδοτείται από το ΝΑΤΟ, προσφέροντας και "του πουλιού το γάλα", τη στιγμή που από ότι έχω διαβάσει στον Τύπο υπάρχουν διπλανές μονάδες στην Κρήτη, αλλά και σε όλη την Ελλάδα που η μερίδα δε φτάνει, που οι συνθήκες στρατωνισμού είναι άθλιες. Μας φροντίζουν και μας καλοπιάνουν για να τους συμπαθούμε και να μην αντιδρούμε στα εγκλήματα και το ματοκύλισμα τόσων λαών που έχουν κάνει οι Αμερικάνοι και το ΝΑΤΟ σε όλο τον κόσμο.
Μ΄αυτά που κάνουν όχι μόνο έρχονται σε αντίθεση με τα δικαιολογημένα αρνητικά αισθήματά μας, αλλά προσβάλλουν και την ίδια μας την προσωπικότητα. Είμαι αντίθετος στη δράση του ΝΑΤΟ και του Ευρωστρατού, τους θεωρώ ανεπιθύμητους γιατί δεν τους θέλει ο ελληνικός λαός.
Υπηρετώ το Πολεμικό Ναυτικό της πατρίδας μου για να υπερασπίζομαι τα σύνορα της χώρας μας. Αρνούμαι να υπηρετώ το ΝΑΤΟ και τους Αμερικανούς! Θέλω να υπηρετώ το λαό της πατρίδας μου, να υπερασπίζομαι τη φιλία, την ειρήνη και την αλληλεγγύη με όλους τους λαούς του κόσμου.


Γιώργος Ελταχήρ
(Ναύτης ΑΡΜ)"

αναδημοσίευση από εφημερίδα "ΑΛΗΘΕΙΑ" - 23/10/2008
..