Κυριακή, 15 Μαΐου 2011

ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΟΥΘΕΝΑ

Το μεικτό ορκωτό δικαστήριο της Αμφισσας καταδίκασε τον Επαμεινώνδα Κορκονέα σε ισόβια κάθειρξη για τη δολοφονία του δεκαπεντάχρονου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου επειδή «ήταν ακατάσχετη η επιθυμία του ειδικού φρουρού να προκαλέσει με κάθε τρόπο άοπλα νεαρά άτομα και να κάνει επίδειξη ισχύος, εμφορούμενος από την ασφάλεια που του παρείχε η κατοχή του οπλισμού του...».

Εν τούτοις, διάσημος έλληνας συγγραφέας χαρακτήρισε το φόνο «στατιστική απιθανότητα». Και είναι γνωστό επίσης ότι κατά τη δίκη ο ειδικός φρουρός δήλωσε: «Οπου να πυροβολήσεις στην Αθήνα κάποιον θα χτυπήσεις», αποδίδοντας το έγκλημα στην πυκνότητα του πληθυσμού. Για να ξέρουν λοιπόν τα τάγματα ασφαλείας πού χτυπούν και οι συγγραφείς να γνωρίζουν τι είναι στατιστικά πιθανό, τις μέρες αυτές διενεργείται γενική απογραφή.

Εφόσον βασική προϋπόθεση για την απαρίθμηση των κατοίκων της χώρας είναι η συνάντηση των απογραφέων με τους απογραφόμενους, η εξακρίβωση του πληθυσμού κατά το 2011 προβλέπεται απολύτως επιτυχής. Και τούτο επειδή η κυβέρνηση του 19%, από το διάγγελμα του Καστελόριζου μέχρι σήμερα κάνει ό,τι είναι δυνατόν ούτως ώστε η επιθυμία, η ανάγκη ή η μανία των μετακινήσεων να συμπιεσθεί στο ελάχιστο.

Η ανεργία, σε απόλυτους αριθμούς ή σε ποσοστά, εξασφαλίζει σε κάθε νοικοκυριό έναν άνεργο τουλάχιστον, πρόθυμο να υποδεχθεί τους απογραφείς όταν μας χτυπήσουν το κουδούνι. Οι άνεργοι, αξιοποιώντας τον απέραντο κενό χρόνο που διαθέτουν και επιζητώντας να αισθανθούν χρήσιμοι, αφού συλλέξουν τα στοιχεία θα απαντήσουν ορθά στα ερωτήματα της στατιστικής, δυνατότητα άγνωστη πριν το μνημόνιο και την τρόικα.

Και εάν υποθέσουμε ότι στο σπιτικό σας δεν κατοικεί άνεργος (έχει επιστρέψει στην επαρχία ή έφυγε μετανάστης) η ανέχεια σας παρέχει τις προϋποθέσεις να παραμείνετε στο σπίτι κατά την απογραφή, ευκαιρία αδιανόητη χωρίς την επικείμενη οικονομική κατάρρευση. Πέραν των ανόητων συναναστροφών ή των βαρετών συζητήσεων που συνοδεύουν την έξοδο και καταντούν τη ζωή μας ξένη και φορτική, μένοντας στο σπίτι αποφεύγουμε την επίδειξη, τη σπατάλη και τη διαφθορά.

Εκτός όμως από την ανεργία, την ακρίβεια της αγοράς και την ανέχεια, η πλήρης καταμέτρηση διασφαλίζεται και από την καταρράκωση της εκπαίδευσης, τον ευτελισμό του συστήματος υγείας και την οριστική διάλυση καταστημάτων και βιοτεχνιών. Εφόσον ουδείς θα μετακινείται από και προς τα εκπαιδευτήρια, τα νοσοκομεία ή τα μαγαζιά (σκέφτηκαν οι οργανωτές) οποτεδήποτε διενεργηθεί η αρίθμηση του πληθυσμού θα στεφθεί με απόλυτη επιτυχία.

Αλλά επειδή πάντοτε υπάρχουν οι απληροφόρητοι ή οι αδιάφοροι (οι τζιτζιφιόγκοι) που αμφισβητούν προκλητικά την απαγόρευση των μετακινήσεων, την αναγκαστική συσκότιση και τα μπλόκα των Ταγμάτων Εφόδου, εφαρμόζεται ήδη η κατάργηση των συγκοινωνιών για την πλήρη προστασία της απογραφής. Πανάκριβη βενζίνη, πανάκριβα εισιτήρια, πανάκριβα διόδια βεβαιώνουν τους ερευνητές ότι σε κάθε σπίτι θα συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο με τη βοήθεια της οικογένειας.

«Μεγάλο στοίχημα της απογραφής», έγραψε η «Κυριακάτικη» στις 8 Μαΐου, «είναι η αποτύπωση για πρώτη φορά της κρίσιμης μάζας του μεταναστευτικού πληθυσμού που έχει αυξηθεί και διαφοροποιηθεί πολλαπλώς την τελευταία δεκαετία». Θα καταγραφούν τα εκατομμύρια του περιθωρίου; Η ελάχιστη ενημέρωση των προσφύγων (κατ' ουσίαν συνωμοτικά μέτρα), ο αυτονόητος ακτιβισμός των καταμετρητών, ο τεχνικός τους εξοπλισμός και η άγρια ζωή αστέγων και εξαρτημένων μάς φέρνουν στο νου «Το κυνήγι του λιονταριού με το τόξο», γυρισμένο πριν από χρόνια στην Αφρική και συγκεκριμένα «πέρα από τη χώρα του πουθενά».
Σε ποια γλώσσα θα απογραφούν οι Βατούσι; Το ενημερωτικό υλικό κυκλοφορεί αγγλικά, γαλλικά, αλβανικά, ρωσικά, κινέζικα, αραβικά, αφγανικά, πακιστανικά. Αλβανικά μιλάνε στο Μάλι και στην Γκάνα, ρωσικά στο Σουδάν και κινεζικά στη Ροδεσία. Πώς θα βρουν έναν άστεγο οι καταμετρητές;
Πρώτα θα ψάξουν στο παγκάκι, μετά στον σκουπιδοτενεκέ και κατόπιν στη χωματερή. Πώς ξεχωρίζουμε μια κατοικία ισλαμιστών από ένα τέμενος; Στην κατοικία ζουν πρόβατα και κατσίκια, ενώ το τέμενος καίγεται. Πώς ξεχωρίζουμε τους απεξαρτημένους; Οι απεξαρτημένοι έχουν καταγραφεί, οι εξαρτημένοι ουδέποτε. Πού μένουν οι διαδηλωτές; Στον τόπο!

Του Γιάννη Καλαϊτζή


....




Δεν υπάρχουν σχόλια: