Κυριακή, 6 Ιουνίου 2010

Ο ΜΙΣΟΠΡΟΕΔΡΟΣ ... Η ΕΛΜΕ – ΦΑΝΤΑΣΜΑ ... ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΞΕΒΡΑΚΩΜΑ !!!

Αγαπητέ νέε μισοπρόεδρε της ΕΛΜΕ Λέσβου. Πολλά συγχαρητήρια για την μισοεκλογή σου. Ξέρεις πρόεδρε ... εγώ να αγιάσω ήθελα ... αλλά δε μ΄ αφήνει ... ο διάβολος. Να δες ... καλή ώρα … την Πέμπτη 3/6/2010 είχα βάρδια στο σχολείο μου κι ήμουν στο internet, στο www.alfavita.gr (Νομίζω ότι το ξέρεις). Κι όπως ... σερφάρω ... βλέπω μπροστά μου : «ΕΛΜΕ Λέσβου : Nαι στην αξιολόγηση». Εδώ είμαστε. Όπως καταλαβαίνεις ... μπαίνω. Αντί λοιπόν να βρώ ένα κείμενο για την αξιολόγηση, βρίσκω ένα άλλο με την υπογραφή σου που απαντούσε σ΄ ένα χρόνιο ερώτημα που έχω : «Υπάρχει άραγε ΕΛΜΕ Λέσβου» ; Το κείμενο αυτό έλεγε τα εξής :

«ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ. Συνάδελφοι. Μετά από 1 χρόνο ατέρμονων συζητήσεων, πολιτικών διαφωνιών και συνδικαλιστικών ανταγωνισμών, επιτέλους το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου μπόρεσε να συγκροτηθεί σε σώμα. Αυτό έγινε κατορθωτό μετά από συμφωνία των δύο μεγάλων παρατάξεων ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ για την εξ ημισείας προεδρία στο χρόνο που απομένει μέχρι τη λήξη της θητείας του ΔΣ. Όσο και να φαίνεται παράξενο, η συμφωνία αυτή ήταν δύσκολη και επίπονη λόγω των στερεότυπων αντιλήψεων που υπάρχουν και έχουν πακτωθεί τα τελευταία χρόνια στο συνδικαλιστικό και πολιτικό σύστημα. Δυστυχώς φτάσαμε στον πάτο της λειτουργίας του Συλλόγου μας για να κάνουμε το αυτονόητο. Δηλαδή να συνεργαστούμε για το καλό της ΕΛΜΕ Λέσβου η οποία βρίσκεται σελειτουργικό κώμα και συνδικαλιστική αφασία.
Η ανυπαρξία προεδρείου και γενικότερα συνεργασίας μεταξύ των παρατάξεων στο ΔΣ άφησε χώρο για μαχητικές και κατά τη γνώμη μου, ακραίες μειοψηφίες, οι οποίες και αυτοανακηρύχτηκαν ηγήτορες του συλλόγου.
Με ντροπή σας αναφέρω τη μέχρι τώρα κατάσταση που βρίσκεται η ΕΛΜΕ από οργανωτικής πλευράς: Απλήρωτα κοινόχρηστα ενός έτους. Απλήρωτο νερό και ρεύμα, τα οποία έχουν διακοπεί. Απλήρωτες όλες οι χρηματικές υποχρεώσεις . Τα γραφεία ακαθάριστα σε βαθμό που οι τελευταίες συνεδριάσεις να γίνονται στο κτίριο του 1ου Γυμνασίου. Ανυπαρξία εκπροσώπησης της ΕΛΜΕ σε θεσμικά όργανα και εκδηλώσεις. Και το σοβαρότερο όλων, η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ στα μάτια των συναδέλφων. Καλά τα λόγια τα μεγάλα κι οι βαρύγδουπες συνδικαλιστικές απόψεις αλλά, εάν δεν μπορούμε να διαχειριστούμε τα παραπάνω, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Ως πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λέσβου, ελπίζω να μπορέσω απλώς να ξαναλειτουργήσω το σύλλλογο κι να αναπτύξω τους αναγκαίους ομαδικούς δεσμούς που χρειάζεται η κοινότητα των καθηγητών που απαρτίζουν την ΕΛΜΕ, ώστε να νοιώθουν μέλη του συνδικάτου.
Το νέο προεδρείο του συλλόγου έχει ως εξής : Πρόεδρος Κουσταντώνης Αλέξανδρος ( ΔΑΚΕ ). Αντιπρόεδρος : Βαρελτζής Απόστολος ( ΔΑΚΕ ). Γραμματέας : Ζαφειρίου Νίκος ( ΠΑΣΚ ). Ταμίας : Τσιτσέλλης Γιώργος ( ΠΑΣΚ ). Ειδικός Γραμματέας: Στρατάκης Μιχάλης ( ΔΑΚΕ ). Μυτιλήνη 27/5/2010.

Ο πρόεδρος ... Κουτσαντώνης Αλέξανδρος »

Μετά λοιπόν έμαθα ότι αμέσως πήρες έντρομος να το μαζέψεις (και να το αντικαταστήσεις) γιατί είχες στείλει λάθος κείμενο. «Η κακιά η ώρα» μισοπρόεδρε. Εσένα «δε σε ήθελε». Ο Θεός βλέπεις αγαπά και το νοικοκύρη. Κι εσύ εκείνη την ώρα ... είχες τον Κρόνο στο … «γαμώτο». Ενώ εγώ τον είχα στο ... «καλώς τα παιδιά». ‘Ημουν ... «την κατάλληλη στιγμή, στο κατάλληλο μέρος». Κι όπως μ΄ αρέσει να ... «βγάζω φίδια απ΄ τις τρύπες» ... γέμισα ερωτήματα ... και τώρα τα σκορπάω σ΄ όποιον τα θέλει:

1. Που το έστελνες αυτό το κείμενο αγαπητέ συνάδελφε; Και γατί το απέσυρες; Είναι απόρρητο; Είναι εσωτερικό της ΔΑΚΕ; Ή δεν ήθελες να κυκλοφορήσει ταυτόχρονα με το «δεύτερο» κείμενο;
2. Γιατί έχει μόνο το δικό σου όνομα από κάτω; Δεν είναι επίσημο έγγραφο; Κι αν δεν είναι, τότε γιατί από πάνω γράφει «ΕΛΜΕ Λέσβου»;
3. Ποιές είναι οι «ακραίες μειοψηφίες»;
4. Γιατί το θυμηθήκατε τώρα; Τι έγινε τώρα και καταφέρατε να συγκροτηθείτε; Τι σας έσπρωξε σε συμφωνία;
5. Που πήγε η θέση που μέχρι πρότινος διατυπώνατε (σαν ΔΑΚΕ) στις ανακοινώσεις σας ότι «οποιαδήποτε άλλη μεθόδευση (εκτός του αναλογικού προεδρείου) θα είναι αποτέλεσμα συναλλαγής για τη σύνθεση του προεδρείου»; Τώρα δεν είναι συναλλαγή;

Απάντηση στα δυό τελευταία ερωτήματα μου έδωσε το έγραφο που μπήκε στο «www.alfavita.gr» στη θέση του ... «απόρρητου» που αποσύρθηκε.
Ένα κείμενο που λέει :

«ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ : ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ : Συνάδελφοι
Στις 1/6/2010 συνήλθε το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Λέσβου και συνεδρίασε με θέμα: «Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας.» Το υπουργείο Παιδείας μέσω των σχολικών συμβούλων ξεκίνησε την εφαρμογή του νόμου Ν.3848-2010 ΦΕΚ 71 τ. Α΄ 19-5-2010 που προβλέπει την «Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας.»
Ήδη ξεκίνησε η διαδικασία επιλογής σχολικών μονάδων οι οποίες θα εφαρμόσουν πιλοτικά την αυτοαξιολόγηση. Για το σχολικό έτος 2010 – 2011 η συμμετοχή των σχολείων είναι προαιρετική και η απόφαση συμμετοχής ή μη ανήκει στο σύλλογο διδασκόντων του κάθε σχολείου. Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Λέσβου έπειτα από ψηφοφορία (5 υπέρ 2 κατά) και αφού έλαβε υπόψη τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ αποφασίζει:
1. Είναι υπέρ της αξιολόγησης σαν θεσμού για όλες τις επαγγελματικές και κοινωνικές εκφάνσεις ως γενική αρχή αρκεί η αξιολόγηση να είναι αξιοκρατική αμερόληπτη και προπάντων ακομμάτιστη. Η πραγματική αξιολόγηση είναι εργαλείο βελτίωσης και όχι εκβιασμού ή μεροληπτικής κρίσης .
2. Στο κομμάτι που αφορά την εκπαίδευση και την «Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας» καλεί τους συναδέλφους ελεύθερα και δημοκρατικά μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων του κάθε σχολείου να
αποφασίσουν αν επιθυμούν ή όχι τη συμμετοχή του σχολείου τους. Η ΕΛΜΕ Λέσβου θα στηρίξει συνδικαλιστικά και τις θετικές και τις αρνητικές αποφάσεις συμμετοχής.
4. Μετά το πέρας της δοκιμαστικής εφαρμογής το ΔΣ επιφυλάσσεται να πάρει την τελική του απόφαση αφού μελετήσει το θέμα και τα προβλήματα που ίσως εμφανιστούν στη πράξη.
Ο πρόεδρος. Αλέξανδρος Κουτσαντώνης.
Ο Γραμματέας. Νίκος Ζαφειρίου »

ΆΝΤΕ πάλι .... άλλα ... καινούρια ερωτήματα.
· Έχετε εγγυήσεις κύριοι της ΔΑΠΑΣΚ ή ΠΑΣΔΑΚΕ (όπως προτιμάτε) ότι η «αυτοαξιολόγηση» που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας είναι «αξιοκρατική», «αμερόληπτη» και «ακομμάτιστη». Ότι είναι «εργαλείο βελτίωσης και όχι εκβιασμού ή μεροληπτικής κρίσης»; Ποιές είναι; Αλλιώς πως συμφωνείτε;
· Έχετε διαβάσει την εγγύκλιο για την αυτοαξιολόγηση; Γιατί απ΄ αυτά που λέτε δεν φαίνεται κάτι τέτοιο. Σε ποιό σημείο της εγκυκλίου βρήκατε κάτι που να θυμίζει την «αξιολόγηση» που υπονοείται εσείς στο κείμενό σας; Βρείτε την στο site του Υπουργείου και δείτε τι λέει ...
· Αφού όπως λέτε στο σημείο 3 : «το ΔΣ επιφυλάσσεται να πάρει την τελική του απόφαση αφού μελετήσει το θέμα», γιατί βιάζεστε να πείτε ΝΑΙ τώρα; Και μάλιστα σε αντίθεση με τις τρεις Γενικές Συνελεύσεις της ΕΛΜΕ σας που έχουν πάρει αποφάσεις ενάντια στην αυτοαξιολόγηση (18/3, 20/4, 5/5); Στη δική σας ΕΛΜΕ ποιό είναι το ανώτερο όργανο; Τι λέει το καταστατικό σας; Ρωτώ γιατί ίσως να έχετε κανένα παράξενο καταστατικό «made by ΠΑΣΔΑΚΕ και ΔΑΠΑΣΚ» που να τα λέει «αλλιώς» !
· Έχετε εικόνα για τα σχολεία της περιοχής σας που έχουν πει «ΟΧΙ» ή «ΝΑΙ»; Τι λέει η βάση των συναδέλφων σας; Γιατί εγώ ξέρω (κι είναι φανερό από τις δημοσιεύσεις και στο internet) ότι λένε ΟΧΙ με ηχηρό τρόπο. Και στη Λέσβο και σ΄ ολόκληρη της χώρα. Τι σας κάνει να νομίζετε (που δεν το πιστεύω) ότι μπορεί και να εκφράζετε τις διαθέσεις των καθηγητών της Λέσβου απέναντι στο θέμα της αυτοαξιολόγησης;
· Τι πάει να πεί «τα προβλήματα που ίσως εμφανιστούν στη πράξη»; Να αφήσουμε πρώτα να μας κόψουν το κεφάλι κι ύστερα να πούμε «ωχ πόνεσα»;
· Πόσο φυσιολογικό είναι, μια ΕΛΜΕ – σφραγίδα, να βγαίνει να υπερασπιστεί ένα ... απελπισμένο ΝΑΙ και μια κουρελιασμένη εγγύκλιο, σε αντίθεση με δεκάδες ηχηρά ΟΧΙ όλων των ΕΛΜΕ και των συλόγων δασκάλων όλης της χώρας, των επίσημων φορέων των γονέων της χώρας και εν μέσω μιας χιονοστιβάδας αρνητικών αποφάσεων συλλόγων διδασκόντων σχολείων που αρνούνται την αυτοαξιολόγηση – αυτοχειρία των εκπαιδευτικών;
· Πρώτα πήρατε απόφαση συγκρότησης του προεδρείου ή πρώτα πήρατε απόφαση για την αυτοαξιολόγηση; Η αυτοαξιολόγηση είναι το αντάλαγμα της προεδρείας ή αντίστροφα; Η ΠΑΣΚ ζήτησε πρώτη την αξιολόγηση; Ή εσείς το προεδρείο;
· Αλλά ρε συ μισοπρόεδρε: Γιατί τέτοια βιασύνη (μη πω πρεμούρα); Τι σας πίεζε; Δε μπορούσατε να το μελετήσετε καλύτερα όπως λέτε για να μην εκτίθεστε; Γιατί στο κάτω κάτω δεν κάνατε μια Γ.Σ. (όπως κάνουν όλες οι ΕΛΜΕ της χώρας ... δεν είναι κομμουνιστικό έθιμο οι συνελεύσεις) να πάρει μετά από συζήτηση μια απόφαση για ένα τόσο σοβαρό θέμα;
· Πάντως ομολογώ ότι δείχνετε με το έγγραφό σας μια διστακτικότητα να πείτε αναφανδόν «ΝΑΙ» στην αξιολόγηση. Επιχειρείτε να κρατήσετε και λίγα προσχήματα. Π.χ. «Η ΕΛΜΕ Λέσβου θα στηρίξει συνδικαλιστικά και τις θετικές και τις αρνητικές αποφάσεις συμμετοχής» ή «το ΔΣ επιφυλάσσεται» ή «θα πάρει την τελική του απόφαση αφού μελετήσει το θέμα». Ξέρετε ... πάντα στα σχολεία υπήρχαν αυτοί που τους λέγαμε «σπασίκλες», «φυτά» ή «γλύφτες». Και φυσικά αυτοί δεν ήταν ποτέ περήφανοι γι΄αυτό που έκαναν ή γι αυτό που ήταν. Έτσι «διαβάζω» και τα δικά σας ... «προσχήματά».
· Πάντως αν δεν έχετε εχετε ενημερωθεί ότι υπάρχει και μπαξίσι για όσους προωθήσουν την αυτοαξιολόγηση, τρέξτε. Δεν υπονοώ φυσικά ότι ... «τα πέρνετε» ! Προς θεού. «θου Κύριε φυλακί τω στόματί μου». Αλλά λέω ότι ο ίδιος ο νόμος και οι εγκύκλιοι του Υπουργείου σας «ενημερώνουν» ότι μπορείτε να τα πάρετε αν θέλετε. Και χρήματα «με τον ανθρωπομήνα» όπως λέει η σχετική εγγύκλιος. Και «μόρια για τις επόμενες κρίσεις διευθυντών». Τι στο διάολο: Φαντάζεστε τον Ιούδα να «έδινε» το Χριστό ... τσάμπα; Πως θα τον λέγατε τότε; Ο Ιούδας πάντα φυλάει ... με το αζημίωτο.

Τέλος πάντων ... μισοπρόεδρε ... εγώ το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να βάζω ερωτήματα. Επειδή όμως πάντα ψάχνω και τις απαντήσεις ... θα σε δω για να σε ρωτήσω στη Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ όλης της χώρας, στο τέλος Ιούνη. Για να γνωριστούμε κιόλας. Μέχρι τότε τις θέσεις του ΠΑΜΕ για την αυτοαξιολόγηση κι ότι άλλο σχετικό κι επίκαιρο, στο
www.edupame.gr .

Με προφανή συναισθήματα (προκύπτουν απ΄ αυτά που γράφω) :

Μάνος Δούκας - Μαθηματικός, Μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, Μέλος του ΓΣ της ΑΔΕΔΥ -
manosdoukas@hotmail.com

Υ.Γ: Αυτά να τα βλέπουν εκείνοι που ψηφίζουν κοινά πλαίσια με την ΠΑΣΔΑΚΕ και τη ΔΑΠΑΣΚ, που πάνε μαζί στις συγκεντρώσεις να ... «αγωνιστούν» για «κοινά αιτήματα» και τώρα είναι ... έκπληκτοι. Να τα βλέπουν εκείνοι που τόσα χρόνια είχαν τον έλεγχο της ΕΛΜΕ και την έφτασαν σ΄αυτά τα χάλια. Εκείνοι που κάνουν συσκέψεις μαζί τους, για να αναπτύξουν δήθεν «κίνημα». Εκείνοι που χρόνια τώρα διαμορφώνουν πλειοψηφίες και πλαίσια στην ΟΛΜΕ και στη ΔΟΕ μαζί με την ΠΑΣΔΑΚΕ ή τη ΔΑΠΑΣΚ, που μέσα περιέχουν μόνο τα αιτήματα που είναι αποδεκτά απ΄ τις δυνάμεις του δικομματισμού. Π.χ. τα πλαίσια της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ έχουν θέση υπέρ της «αξιολόγησης». Αυτά τα πλαίσια είναι που κάνουν τη Διαμαντοπούλου να δηλώνει ότι «ευχαριστεί την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ που συνέβαλαν αποφασιστικά στη διαμόρφωση των θέσεων του Υπουργείου για το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ». Να τα βλέπουν αυτοί που παριστάνουν τον αγωνιστή την ώρα που διευκολύνουν το δικομματισμό να ελέγχει το συνδικαλιστικό κίνημα.




...

Δεν υπάρχουν σχόλια: