Κυριακή, 11 Μαΐου 2014

Άμεσα μέτρα για τους ψαράδες του Καταρράκτη (Του Δημήτρη Θωμά)

ΠΑΡΤΕ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΨΑΡΑΔΕΣ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΗ

Προ ημερών βγήκε στην επιφάνεια ένα θέμα που έπρεπε να είχε αντιμετωπιστεί εδώ και χρόνια: Η μεταφορά καυσίμων και ο εφοδιασμός των επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών στον Καταράκτη.

Με παρέμβαση της Λαϊκής Συσπείρωσης δήμου Χίου, από τους υποψήφιο δήμαρχο και δημοτικό Σύμβουλο Μάρκο Σκούφαλο και  τον υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο Δημήτρη Θωμά, ενημερωθήκαμε για τα παρακάτω:

Η εταιρεία διακίνησης πετρελαίου transit  που μονοπωλιακά το διακινεί, αρνήθηκε να πραγματοποιεί τον εφοδιασμό των σκαφών στον Καταράκτη, επικαλούμενη στενότητα στην προβλήτα στο αλιευτικό καταφύγιο και στενότητα οδικού δικτύου μέσα στον οικισμό.

Ταυτόχρονα οι συνοδεύοντες υπάλληλοι του Τελωνείου επικαλούνται με τη σειρά τους το ίδιο πρόβλημα , θέτοντας θέμα κινδύνου για τη ζωή τους.

Πράγματι η προβλήτα είναι στενή και η δυνατότητα μανούβρας του βυτίου μεταφοράς είναι δύσκολη με τη διαφορά ότι δεν μπορεί ένας υπάρχον οικισμός να προσαρμοστεί σε ένα μεγάλο βυτιοφόρο, το αντίθετο γίνεται, γι αυτό και κατά το Χειμώνα γίνονται πετρελαιεύσεις κατοικιών απρόσκοπτα με μικρότερα φυσικά αυτοκίνητα  και άλλων προδιαγραφών, όμως το πρόβλημα ούτως ή άλλως απαιτεί λύση.

Το ερώτημα που τίθεται είναι:
Τόσα χρόνια οι παραπάνω δυσκολίες δεν υπήρχαν και αν υπήρχαν γιατί οι πετρελαιεύσεις των σκαφών γινόταν χωρίς κανένα  πρόβλημα;
Είναι προφανές ότι η επίκληση της επικινδυνότητας λειτουργεί ως πρόσχημα, τουλάχιστον από πλευρά εταιρείας τόσο αυτής που προμηθεύει, όσο κι αυτής που μεταφέρει, άλλωστε αυτό επιβάλλουν οι μονοπωλιακοί νόμοι της αγοράς, που υπηρετούν συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και λοιποί θιασώτες της ΕΕ  (ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΔΗΜΑΡ), με τα τοπικά φερέφωνά τους.
Επιζητούν λοιπόν όλοι αυτοί στο βωμό του κέρδους,  λιγότερα σημεία πετρελαίευσης με τους ίδιους πελάτες, άσχετα αν οι αλιείς καλούνται να θέτουν σε κίνδυνο την περιουσία τους και να πηγαίνουν με χαμηλωμένα τάγκια στην Κώμη ή στην Αγία Ερμιόνη με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες για εφοδιασμό των σκαφών τους με καύσιμα.
Είναι κι αυτό μια απαίτηση του κοινωνικού εταιρισμού, που πρέπει οι φτωχοί μεροκαματιάρηδες ψαράδες , ακόμα και με κίνδυνο της ζωής τους να πληρώνουν τα κέρδη αυτών που τους εκμεταλλεύονται.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση απαιτούμε:
·  Να ξεκινήσει κανονικά η πετρελαίευση ακόμα και με μειωμένη ποσότητα φορτίου.
· Λόγω του υπαρκτού προβλήματος της στενότητας της προβλήτας να τοποθετηθεί σε αυτήν περιμετρικά μεταλλικός αγωγός πετρελαίευσης -manifold- στον οποίο σταθμευμένο το όχημα θα δίνει πετρέλαιο και με εύκαμπτους σωλήνες θα διοχετεύεται στα σκάφη.
· Να τοποθετείται σε όλα τα αλιευτικά καταφύγια πτυσσόμενο φράγμα επιφανείας κατά τη διάρκεια του εφοδιασμού.
·  Να υπάρχουν αντιρρυπαντικά υλικά σε επιφυλακή και πιστοποίηση  χρήση τους από το προσωπικό, είτε του λιμενικού σώματος είτε άλλο, καθώς και τα κατάλληλα πυροσβεστικά μέσα σε όλα τα καταφύγια.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση, απαιτούμε άμεσες ενέργειες και δηλώνουμε ότι θα είμαστε σε εγρήγορση ειδικά στον Καταρράκτη για να απαιτήσουμε τα δίκια των ανθρώπων που με μεγάλη πίκρα βγάζουν το αρμυρό ψωμί.

Για τη Λαϊκή Συσπείρωση
Θωμάς Δημήτρης
Υποψήφιος δημοτικός Σύμβουλος
Μηχανικός Α ΄ Εμπορικού Ναυτικού, κάτοικος Καταρράκτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: