«Φιλικός διακανονισμός» θα ονομάζεται πλέον η δυνατότητα της κυβέρνησης να δίνει «πανωπροίκια» που δεν προβλέπονται στις συμβάσεις, εξωδικαστικά και χωρίς καθυστερήσεις, στους εργολάβους των συγχρηματοδοτούμενων δημοσίων έργων, στις περιπτώσεις που αυτοί εγείρουν τέτοιες απαιτήσεις επικαλούμενοι διάφορα επιχειρήματα (καθυστερήσεις λόγω αρχαιολογικών ανασκαφών, μετακινήσεων δικτύων κοινής ωφέλειας κ.ά.). Αυτό θα προβλέπει νέα διάταξη που πρόκειται να θεσμοθετήσει η κυβέρνηση, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Στ. Καλογιάννης σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου.

Σε άλλο σημείο ο υπουργός επιβεβαίωσε το δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη», ότι έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για να στηθεί σταθμός διοδίων στον πρώτο κάθετο της Εγνατίας στους Ευζώνους, ενώ πρόσθεσε πως οι διαδικασίες για το σχήμα ιδιωτικοποίησης του αυτοκινητοδρόμου θα ανακοινωθούν σε ένα μήνα, χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες.
Όσον αφορά τις τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων που καρκινοβατούν, δήλωσε αισιόδοξος ότι τα έργα θα ξαναρχίσουν τον Απρίλη, καθώς η κυβέρνηση δίνει πλέον «γην και ύδωρ», αντικαθιστώντας τα κονδύλια που έπρεπε να δώσουν οι ιδιωτικές κοινοπραξίες με δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, που θα πληρώσει ο λαός, και πόρους του ΕΣΠΑ, διατηρώντας μάλιστα στο ακέραιο τις τιμές των διοδίων που προβλέπουν οι αρχικές συμβάσεις.
Τέλος, ανακοίνωσε μια σειρά από νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν τα δημόσια έργα (μειώσεις των πρόσθετων εγγυήσεων καλής εκτέλεσης των εργολάβων, περιορισμός του συστήματος μελέτη - κατασκευή, τη θέσπιση παραβόλου για τους εργολάβους που κάνουν ενστάσεις κλπ.). Επίσης ότι το επόμενο τετράμηνο θα δημοπρατηθούν και συμβασιοποιηθούν δημόσια έργα ύψους 2,4 δισ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου