Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗ ΜΕΓΓΕΝΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΟΡΟΪΔΙΑΣ…

Του ΡΩΜΥΛΟΥ ΑΒΔΗ

Το ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων του Δήμου Αγ. Νικολάου συγκάλεσε έκτακτη Γενική Συνέλευση των γονέων στο ΡΕΞ χτες Παρασκευή στις 7.00 μμ. Θα περίμενε κάποιος, ότι λόγω της τραγικής κατάστασης την οποία βιώνουν φέτος μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικοί το ΡΕΞ θα είχε την τιμητική του. Κι όμως, δυστυχώς,….


Τα προβλήματα στο χώρο της Παιδείας δεν είναι χθεσινά, ούτε κι άγνωστα, μιας και περιγράφονται εδώ και χρόνια ως προβλήματα στο βιβλίο των μαθηματικών της Ε’ Τάξης του Δημοτικού, γιατί λοιπόν εκπλήττεστε, κύριοι συνάδελφοι κι αγαπητοί γονείς; Έχουν ονοματεπώνυμο - Υποχρηματοδότηση-, έχουν γεννήτορες - Συνθήκη του Μάαστριχτ και της εξειδικευμένης δίδυμης αδελφής της στη Μπολόνια- έχουν και ανάδοχους- τις αντιλαϊκές πολιτικές των κομμάτων τα οποία στηρίζουν αυτές τις επιλογές της αστικής τάξης, συμπεριλαμβανομένου του ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ.

Υπάρχει μια αντίφαση για πολλούς απ’ όσους συμμετείχαν στη Συνέλευση, πήραν το λόγο και αναφέρθηκαν στα προβλήματα αυτά, περιγράφοντας την κατάντια στο χώρο των σχολείων. Πώς να περιγράψεις τα χάλια στο χώρο της Παιδείας, αν δεν αναφερθείς στις γενεσιουργές αιτίες, αν δεν καυτηριάσεις την υποχρηματοδότηση και στο χώρο της Παιδείας, χωρίς να χρειαστεί να θίξεις την κυβέρνηση ή τον κ. Δήμαρχο; Πώς να δεχτείς, ότι το μεγάλο όραμα που σε είχαν αναγκάσει να δημιουργήσεις για την ΕΟΚ-( ‘ΕΟΚ και ΝΑΤΟ, το ίδιο συνδικάτο’ έγραφαν τα μέλη του ΠΑΣΟΚ πριν τις εκλογές του ’81 στους τοίχους απ’ άκρου σ’ άκρου στην Ελλάδα)- απεδείχθη τελικά ο νεκροθάφτης της ζωής των παιδιών και των εγγονών σου; Διότι τη δική σου ζωή την ορίζεις κατά πως κρίνεις πρέπον, αλλά τώρα που βλέπουν το μέλλον των παιδιών και των εγγονών τους δυσοίωνο,-ως αποτέλεσμα των δικών τους κομματικών δεσμεύσεων- παριστάνουν τους αγανακτισμένους, τσουβαλιάζοντας και τους 300 στη Βουλή(;), λες και η Συνθήκη του Μάαστριχτ ψηφίστηκε ομόφωνα. Αιδώς Αργείοι…

Η τεχνοκρατικού χαρακτήρα, ενημέρωση εκ μέρους του κ. Χριστουλάκη, για το αν μπορεί ή δεν μπορεί μια σχολική επιτροπή να δικαιολογήσει δαπάνες, για τη διχογνωμία ανάμεσα στα προβλεπόμενα από το Υπουργείο Παιδείας, όπως αυτά αναφέρονται λεπτομερώς στο σχετικό φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης και στην άρνηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου να δεχτεί την άποψη του Δια Βίου Υπουργείου λειτούργησε άκρως αποπροσανατολιστικά. Του την είχαν ‘στημένη’ οι ψηφοφόροι της αντιπάλου μείζονος αντιπολιτεύσεως στο Δημοτικό Συμβούλιο, οι οποίοι, επισείοντες παραδείγματα άλλων Δήμων σε διάφορα σημεία της χώρας, τον κατηγόρησαν ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι δεν έκανε αυτό που έπρεπε-να συντάξει προϋπολογισμό, παρά την περί αντιθέτου γνωμοδότηση της Επιτρόπου του Ελεγκτικού και να προβεί στην άμεση εκταμίευση των 280.000 ευρώ, τα οποία είναι διαθέσιμα. Σε ερώτησή μου πόσα χρειάζονται για να βγει η σχολική χρονιά, ο επί κεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Βασίλης Χατζηδάκης με ενημέρωσε, ότι μόνο για φωτοτυπίες χρειάζονται 700.000 ευρώ. Καταλαβαίνετε όλοι σας για πόσο πλούσιο φαγοπότι μιλάμε.

Δε σεβάστηκα τους έχοντες λάβει το λόγο. Σεβάστηκα, όσους συναδέλφους δεν πήραν το λόγο και τους γονείς, οι οποίοι άναυδοι παρακολούθησαν μια κακοστημένη θεατρική παράσταση, κι έφυγα χωρίς να τοποθετηθώ λόγω ανειλημμένων οικογενειακών-κοινωνικών υποχρεώσεων.. Χάθηκε όμως έτσι, δια του θεάτρου, μια ευκαιρία να τοποθετηθούν άπαντες, πλην της παράταξης της Λαϊκής Συσπείρωσης, η οποία εγκαίρως είχε προβλέψει μεσούσης της Καποδιστριακής εκλογικής περιόδου, την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα σχολεία, σ’ ολόκληρη τη χώρα.

Έχω επανειλημμένα τονίσει τον άθλιο ρόλο της λεγόμενης ‘διανόησης’ στις μέρες μας. Τρανό παράδειγμα η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Μακεδονίας, η οποία είχε οριστεί μέσω του opengov στη θέση του μέλους του ΔΣ της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Η κ. Γεωργαντά κατήγγειλε πλαστογράφηση των στοιχείων για το ύψος του ελλείμματος και του χρέους, προς την ΕΕ, ώστε να οδηγηθούμε στη λύση του ΔΝΤ. Το ύψος του ελλείμματος του 2009, το οποίο άνοιξε την πόρτα στην Τρόικα δεν ήταν 15,4%, αλλά μικρότερο. Μόνο που η καταγγελία αυτή ήρθε, αφού είχε πάρει πόδι μαζί με άλλα πέντε μέλη του ΔΣ, από την Διοίκηση της Στατιστικής Αρχής. Καταλαβαίνετε, υποθέτω, το μέγεθος της καταγγελίας. Κατηγορεί ανοιχτά τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση συνολικά, για Εθνική Μειοδοσία. Αν θυμηθούμε το ανεπανάληπτο εκείνο προεκλογικό ‘Λεφτά υπάρχουν’, με το οποίο εφοδίασε τους προπαγανδιστές του ΠΑΣΟΚ ο. κ. ΓΑΠ, πιθανόν να έχει δίκιο. Αλλά γιατί η κ. Γεωργαντά, καθηγήτρια Πανεπιστημίου παρακαλώ, επεδόθη σε μια ανούσια αποστολή επιστολών και δεν βγήκε ΔΗΜΟΣΙΑ, όσο ήταν μέλος του ΔΣ να καταγγείλει την πλαστογράφηση; Γιατί η κ. καθηγήτρια δέχτηκε να παίξει το ρόλο της Μαριονέτας; ( Να γιατί, Βασίλη Χατζηδάκη, δε γουστάρω ούτε να σκέφτομαι πως θα πάρω μέρος σε αστικού τύπου Καποδιστριακές Επιτροπές, έστω κι αν, σ’ αντάλλαγμα, μου δώσουν τη σύνταξη, η καταβολή της οποίας θα ξεκινήσει μετά το Πάσχα-δεκάξι μήνες με μηδέν εισόδημα, αν ζω μέχρι τότε ή αν είμαι έξω από τα κάγκελα.)

Το ζήτημα των ελλειμμάτων και του χρέους δεν είναι ελληνική πατέντα. Όλη η καπιταλιστική Ευρώπη, μηδέ της Γερμανίας εξαιρουμένης, έχουν ελλείμματα και χρέη. Τι να πει άλλωστε η Μητρόπολη του Καπιταλισμού, οι Ηνωμένες Πολιτείες; Απλά η Ελλάδα έπαιξε το ρόλο του λαγού στην κούρσα της κερδοφορίας της Διεθνούς των τοκογλύφων. Τα ίδια αντιλαϊκά-αντεργατικά μέτρα δεν πήραν μετά από μας, μια σειρά χώρες της, πανίσχυρης όπως προπαγάνδιζαν κάποτε τα εγχώρια και αλλοδαπά λαμόγια της δημοσιογραφίας, Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, η Ισπανία, οι μαθητές της οποίας προχτές διαδήλωναν για τα ίδια ακριβώς αιτήματα που έχουμε κι εμείς, και προχθές η Ιταλία του G7; Μην κλαίνε ορισμένοι παρατρεχάμενοι για τα δήθεν χαμένα κονδύλια της ΕΕ, έχω αναφερθεί με στοιχεία, ότι για κάθε ένα ευρώ που πήραμε από το 81 κι εντεύθεν με διάφορες ονομασίες , το ξεχρεώσαμε πληρώνοντας έξι.

Θεωρώ a priori τους εκπαιδευτικούς ως ένα κομμάτι της διανόησης. Έχουν κάτσει σε Πανεπιστημιακά θρανία, υπό την επίβλεψη και σοβαρών καθηγητών Πανεπιστημίου, πολλοί έχουν ανεπτυγμένη κουλτούρα, θεωρώ πως έχουν κρίση, θεωρώ επίσης, ότι η συντριπτική πλειοψηφία έχει και τη θέληση και τη δυνατότητα να προσφέρει απλόχερα τις παιδαγωγικές της γνώσεις, σ’ ένα, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα, Σύστημα Δωρεάν Παιδείας.. Άρα ουδεμία έχουν δικαιολογία για τη συνεχιζόμενη στήριξη στην αντιλαϊκή πολιτική, των κομμάτων που στηρίζουν τις ευρωπαϊκές πολιτικές. Αυτά τα ήξεις-αφήξεις δεν ταιριάζουν σε πνευματικούς ταγούς, όπως χαρακτήρισε τους εκπαιδευτικούς ο κ. Κουνενάκης πριν από χρόνια. Ή θα είσαι δίπλα στο παιδί ή αντικειμενικά είσαι απέναντί του. Άντε να εξηγήσετε στους μαθητές σας τη χθεσινή θεατρική παράσταση.

Όταν βάζετε το συμφέρον του κόμματός σας πάνω από το ζοφερό παρόν και το αβέβαιο μέλλον των μαθητών σας, τότε κυρίες και κύριοι δεν κάνετε για εκπαιδευτικοί. Ψάξτε να βρείτε άλλη δουλειά.
Όσον αφορά στους γονείς, να μην πληρώσουν ούτε μισό σεντ για τα χάλια των σχολείων. Δεν χρειάζεται συναίσθημα, όταν απέναντί σου έχεις ανεπάγγελτους πολιτικούς τυχοδιώκτες.
Το τονίζω αυτό, έχοντας πλήρη συνείδηση του όρου που χρησιμοποιώ και των συνεπειών που θα έχει η χρήση του. Το έχω πει σε πολλούς, των παιδιών μου συμπεριλαμβανομένων. Εγώ θα ποθάνω κατά πως θέλω εγώ. ΟΡΘΟΣ κι όχι προσκυνημένος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: