Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες, αγαπητοί γονείς, εκπαιδευτικοί,
Αυτές τις μέρες που ανοίγουν τα σχολεία γίνεται από την κυβέρνηση μια συστηματική προσπάθεια «πλύσης εγκεφάλου» για τις αλλαγές στην εκπαίδευση και το λεγόμενο «νέο σχολείο».
Το σχολείο πράγματι, είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή μιας οικογένειας εργαζομένων. Κι αν ειδικά φέτος , στον αστερισμό του αντιλαϊκού μνημονίου, τα χρόνια προβλήματα παίρνουν εκρηκτικές διαστάσεις (τμήματα χωρίς εκπαιδευτικούς, πολυπληθή τμήματα των 30 μαθητών, ακατάλληλα και επικίνδυνα σχολικά κτίρια, πενιχρή χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών κ.α.) τα χειρότερα έρχονται!
Αυτοί που παίρνουν το μισθό, τη σύνταξη, τις εισφορές τόσων χρόνων, την ασφάλιση, ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μας, είναι αυτοί που τώρα προωθούν ένα σχολείο που τη λειτουργία του θα την πληρώσουν ξανά οι λαϊκές οικογένειες. Ένα σχολείο που δε θα είναι ίδιο για όλα τα παιδιά, που το τι θα μαθαίνουν και το πώς θα μαθαίνουν τα παιδιά θα το καθορίζουν οι επιχειρήσεις.
Φτιάχνουν ένα σχολείο που τα παιδιά από μικρά θα διδάσκονται ότι «ένα δίκιο υπάρχει», αυτό των πλουσίων και «μια κοινωνία, ο καπιταλισμός».
Αυτό το σχολείο παραπλανητικά το ονομάζουν «νέο», «καινοτόμο», «ανοιχτό στην κοινωνία», «πράσινο σχολείο», κτλ. Για να «το περάσουν», προωθούν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τα 800-πιλοτικά ολοήμερα Δημοτικά.


Τα πράγματα είναι απλά: Σήμερα έχουμε ανάγκη από μια λαϊκή παιδεία, ενιαία δημόσια και δωρεάν, που θα ικανοποιεί το σύνολο των μορφωτικών αναγκών όλων των νέων.

  • Οι παιδικοί σταθμοί να είναι σύγχρονοι κρατικοί και δωρεάν.
    Σήμερα οι ελλείψεις σε προσωπικό είναι μεγάλες και τα προβλήματα με τα κτίρια και τις υποδομές επίσης. Απορρίπτονται εκατοντάδες παιδιά εργαζομένων, μεταναστών και εξωθούνται στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.
  • Ένα ενιαίο βασικό 12χρονο σχολείο για όλα τα παιδιά, που όλα θα μαθαίνουν τα ίδια γράμματα. Τι θα πει κάθε σχολείο ή δήμος καθορίζει το περιεχόμενο ανάλογα με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας;
    Τι θα πει ο σύλλογος διδασκόντων να καθορίζει μαζί με τους γονείς το περιεχόμενο και τα μαθήματα; Είναι σαν να λένε ότι για τα φτωχότερα λαϊκά στρώματα θα δίνεται υποβαθμισμένη μόρφωση!
  • Ένα σχολείο που τα παιδιά θα παίρνουν τη γενική μόρφωση, θα μαθαίνουν τα βασικά για την κάθε επιστήμη και την εξέλιξη της κοινωνίας.
    Από αυτή την άποψη είναι επιζήμιο ένα σχολείο που θα δίνει λίγη γενική μόρφωση και πολλές πληροφορίες και δεξιότητες και μάλιστα ληξιπρόθεσμες. Αντίθετα, ο μαθητής απ’ την αρχή θα οικοδομεί τη σκέψη του, την αφομοίωση της μητρικής του γλώσσας, για να μπορέσει στη συνέχεια να αποκτήσει τις βάσεις σε όλα τα μαθήματα.
  • Ένα σχολείο όπου οι νέες τεχνολογίες, οι υπολογιστές θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που θα το πιάνει στα χέρια του ο μαθητής, όταν θα έχει αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις, για να το χρησιμοποιήσει, όπως πρέπει.
    Τι νόημα έχει να το βάλουνε κι αυτό από την Α’ δημοτικού; Δεν μπορεί ο υπολογιστής να υποκαταστήσει το βιβλίο. Πρέπει απ’ την πρώτη δημοτικού οι μαθητές να ξεροσταλιάζουν σε μια οθόνη; Εμείς θέλουμε οι μαθητές να μπορούν να διαβάζουν, να τρέχουν και να παίζουν, για να αναπτύσσονται κανονικά ψυχικά και σωματικά.
  • Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που η λειτουργία του θα είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους.
    Τι θα πει οι εκπαιδευτικές μονάδες να πάνε στους δήμους; Μήπως όταν πέρασαν τους παιδικούς σταθμούς στους δήμους είδαμε χαΐρι; Σχεδόν σε όλη την χώρα πληρώνονται υπέρογκα τροφεία, οι εργαζόμενοι «σήμερα είναι κι αύριο δεν είναι», οι παιδικοί σταθμοί κλείνουν λόγω των οικονομικών δυσκολιών των δήμων.
  • Ένα εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση.
    Τι θα πει «εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης»; Τι θα πει ο Σύλλογος γονέων μαζί με το σύλλογο δασκάλων θα εξασφαλίζουν τα έσοδα για τη λειτουργία του σχολείου;
  • Η ανώτατη εκπαίδευση να είναι ενιαία δημόσια και δωρεάν.
    Χωρίς κατηγοριοποιήσεις, πολυδιάσπαση και πιστωτικές μονάδες, ούτε και αναγνώριση των ιδιωτικών κολλεγίων. Ανώτατη εκπαίδευση, που θα παρέχει την απαραίτητη επιστημονική γνώση και πτυχία, που θα αποτελούν το αποκλειστικό εφόδιο για την εργασία.
  • Μεταλυκειακό σύστημα δημόσιων διετών σχολών επαγγελματικής εκπαίδευσης. Που θα αντικαταστήσει τα ΙΕΚ και την κατάρτιση, που δίνει μιας χρήσης γνώσεις και δεξιότητες, τις οποίες οι νέοι καλούνται να ακριβοπληρώνουν.

Τα προβλήματα της εκπαίδευσης μπαίνουν επί τάπητος και στις τοπικές εκλογές. Κι αυτό γιατί ο «Καλλικράτης» προβλέπει να αναλάβουν την ευθύνη των σχολείων οι δήμοι και οι περιφέρειες. Πρακτικά, δηλαδή, θα επιταχυνθεί η πορεία εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης. Αυτά που σήμερα βλέπουμε στους παιδικούς σταθμούς, θα επεκταθούν σε όλες τις βαθμίδες. Οι θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης έχουν στο επίκεντρο το δικαίωμα των νέων στη μόρφωση, το δικαίωμα των οικογενειών να σπουδάζουν τα παιδιά τους σύγχρονα, σωστά και χωρίς να πληρώνουν δυο και τρεις φορές. Στο κέντρο της προσοχής βρίσκονται και οι εκπαιδευτικοί που πρέπει να απολαμβάνουν το δικαίωμα στη σταθερή μόνιμη εργασία με μισθούς που να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες και υποχρεώσεις τους. Οι θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης προσβλέπουν σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δε χωρά μέσα στο πλαίσιο μιας οικονομίας και κοινωνίας, η οποία στόχο έχει να διασφαλίζει τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων. Προσβλέπουμε σε μια κοινωνία, χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Ούτε μια ώρα Χαμένη

Από την πρώτη μέρα καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς, όλους τους εργαζόμενους να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, μέσα από τα συνδικάτα, τους συλλόγους εκπαιδευτικών, τις μαθητικές κοινότητες, τους συλλόγους γονέων.
Να οργανώσουν από την πρώτη μέρα την απάντηση, τον αγώνα τους. Να απαιτήσουν να μην περάσει το «νέο» σχολείο της εμπορευματοποίησης και να διεκδικήσουν μια πραγματική λαϊκή παιδεία, δημόσια και δωρεάν, που να παρέχει υψηλού επιπέδου σύγχρονη μόρφωση.

Αντίσταση-Απειθαρχία-ανυπακοή για να μην περάσει το σχολείο της αγοράς.
Τώρα! αγώνας, Ενιαίο Μέτωπο Εργατικών Συνδικάτων-Γονέων-Εκπαιδευτικών-Μαθητών, για να μην περάσουν τα 30αρια τμήματα, η αυταξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τα 800-πιλοτικά ολοήμερα Δημοτικά.


Τώρα αγώνας για τη Δημόσια Δωρεάν Ενιαία λαϊκή παιδεία των σύγχρονων αναγκών μας.



..



Δεν υπάρχουν σχόλια: