Η Κάρι Μάθισον σάστισε...
Όταν η κινηματογραφική φαντασία συναντάει τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις. Με αφορμή μια τηλεοπτική σειρά
Πού σταματάνε τα όρια της κινηματογραφικής φαντασίας (λέμε τώρα) και πού
ξεκινάνε τα πραγματικά σενάρια και σχέδια ιμπεριαλιστών, αστικών
κρατών, μυστικών υπηρεσιών και κάθε είδους μηχανισμών και η εξοικείωση
των λαών με αυτά, είναι καμιά φορά δύσκολο να διακρίνει κανείς.
Πριν
λίγες μέρες προβλήθηκε πλατιά από τα αστικά ΜΜΕ και μια ακόμη
περίπτωση, αυτή της ταινίας «Made in France», που απέτυχε για δεύτερη
φορά την περασμένη βδομάδα να κάνει πρεμιέρα στις κινηματογραφικές
αίθουσες. Ο λόγος; Η ταινία που γυρίστηκε πέρυσι, έχει ως υπόθεση τις
φετινές επιθέσεις τζιχαντιστών στο Παρίσι! Ακόμα πιο ανατριχιαστικό; Τη
μέρα των επιθέσεων, το Παρίσι είχε γεμίσει με αφίσες της ταινίας, που
έδειχναν το ένα πόδι του πύργου του Αϊφελ να είναι... καλάσνικοφ.
Μάλιστα, η πρεμιέρα της ταινίας αναβάλλεται για δεύτερη φορά, αφού είχε
αναβληθεί και τον περασμένο Γενάρη λόγω της δολοφονικής επίθεσης τότε
στο περιοδικό «Charlie Hebdo».
Βέβαια, η συγκεκριμένη ταινία δεν
είναι το μοναδικό παράδειγμα «διαβολικών συμπτώσεων». Κι ούτε είναι
σκοπός του άρθρου να αποκαλύψει αν η κότα έκανε τ' αυγό ή τ' αυγό την
κότα. Αλλωστε, συνειδητά ή κατά τύχη, «τα μεγάλα πνεύματα» δεν μπορεί
παρά να συναντώνται όλο και περισσότερο πάνω στο έδαφος των
ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και των σκληρών συγκρούσεων μονοπωλίων,
καπιταλιστικών κρατών και ιμπεριαλιστικών ενώσεων για το μοίρασμα
αγορών, πλουτοπαραγωγικών πηγών, δρόμων μεταφοράς Ενέργειας και
εμπορευμάτων. Έδαφος που προσφέρεται και αξιοποιεί και κάθε λογής
«αναπαραστάσεις» της πραγματικότητας και όλα τα σύγχρονα μέσα, μαζί και
της προπαγάνδας, της τρομοϋστερίας και της «ψυχολογικής προετοιμασίας»
για την επιτυχία των σχεδίων κάθε πλευράς και όλων των πλευρών μαζί
ενάντια στους λαούς. Σχέδια που χρειάζονται και την καλλιέργεια της
ανοχής, έως και ενεργητικής συμμετοχής των λαϊκών στρωμάτων και της
νεολαίας. Και τι καλύτερο από τον κινηματογράφο, «τη μαζικότερη όλων των
τεχνών»;